רב ערב 24.07.24

שבוע היכרות עם תכניות התואר השני בבצלאל | שתי תערוכות חדשות נפתחות בבית בנימיני | "וריאציות על היביסקוס" / חנן שפיר | קייטנת קיץ בסדנאות האמנים 2024 | "הזמנה לשבת" / נטע מוזס ודן דן בשי: מפגש אמן ואוצרת

קוראות יקרות, קוראים יקרים,

חדשות טובות הפכו למצרך נדיר בימים אלו, ולכן נפתח את הדיוור עם ברכות לאיגוד האמנים ולמשרד התרבות, שהחליטו להעביר תקציב ייעודי לתשלום שכר אמן בגלריות ציבוריות. זוהי החלטה חשובה וראויה, ועכשיו יש לקוות שתקויים בהקדם ובאופן מלא. כפי שאנחנו יודעים היטב מניסיון העבר, זו לא תמיד המציאות. נמשיך לעקוב ולדווח.

גיליון 07 ירד לדפוס וצפוי להגיע לנקודות החלוקה ולצאת במשלוחים בתחילת השבוע הבא (אפשר להזמין מראש כאן). בינתיים, עלה לאתר המאמר המצוין של דורי בן אלון על מניפסטו של יוליאן רוזפלט מגיליון 05.

עוד באתר: טקסט יפה של כנרת חיה מקס על הגלריה החיה בבית הספר לתאטרון חזותי.



שבוע היכרות עם תכניות התואר השני בבצלאל

22-26.7.24

תכניות התואר השני בבצלאל מיועדות לבוגרי ובוגרות תואר ראשון שהפגינו מצוינות בתחומם, ומעוניינים ומעוניינות לדייק, להעמיק, לבחון, לחקור, להסתער על אתגרים חדשים ולהוביל את המציאות המשתנה.

במהלך שבוע ההיכרות יוכלו המתעניינים והמתעניינות להיחשף לתכניות השונות, לפגוש את ראשי התכניות, להכיר סטודנטים.ות ומרצים.ות ולקבל הסבר על מבנה ותכנית הלימודים.

רשימת התכניות: אמנויות (.M.F.A), עיצוב תעשייתי (.M.Des) בשלושה מסלולים: ניהול עיצוב וחדשנות, על אודות עיצוב ועיצוב וטכנולוגיה, מדיניות ותיאוריה של האמנויות (.M.A עם ובלי תזה) בשני מסלולים: אוצרות וכתיבה ביקורתית, עיצוב אורבני (.M.Urb.Des) בשני מסלולים: עיר ונוף ושימור ומורשת, ותקשורת חזותית (.M.Des).

הנחות בדמי הרישום לנרשמים.ות ביום הפתוח. לפרטים והרשמה



שתי תערוכות חדשות נפתחות בבית בנימיני

פתיחה: חמישי, 25.7.24 בשעה 19:00
שיח גלריה: שישי, 16.8.24 בשעה 11:30
נעילה: שבת, 7.9.24 בשעה 14:00

"קובי רבר."

אוצרת: אינה ארואטי
תערוכה לזכרו של קובי רבר (1951–2006), אמן קרמיקה וצייר שפרץ את גבולות המסורת. הכלים של רבר מלאי תנועה, אקספרסיביות, ועומק מהפנט. הוא עשה שימוש בסימבוליקה מלאה כבודה לטבע מצד אחד ולהיסטוריה של הקרמיקה מצד שני. בכליו ניכרת תנועה דינמית, כמו תנועה ברוח המוכתבת על ידי קווי מתאר צבעוניים בגרפיקה דמיונית.
כל סדרה שיצר מלאה באנרגיות, רגש ודחפים. יצירותיו עוסקות בגוונים ומרקמים, שברי תבליטים וצורות מפותלות. רבר צייר לעיתים צורות גיאומטריות מופשטות ולעיתים עלי קקטוס, שיבולים או פרחי שדה, ואלו מתמזגים בשלמות נפלאה עם צלחות, ספלים, כדים ותבליטים שיצר, ומעוררים רגש, אווירה וחוויה.

"ליד" / ליאור גריידי

אוצרת: שלומית באומן

התערוכה "ליד" של ליאור גריידי היא מהלך המתחיל מהתבוננות בחלל. אין זו תערוכה של אובייקטים בחלל נתון, אלא תערוכה של אובייקטים המגיבים לחלל; בשפה הייחודית של גריידי ההצבה בחלל היא חלק משמעותי מאוד מהיצירה. גריידי בחר להתייחס לשני פתחים בחלל הגלריה של בית בנימיני: החלון הגדול בחזית הגלריה ממנו ניבט הברוטליזם היצוק בבטון של קריית המלאכה, והחלון הצר בחלל הגלריה המשקיף לחצר הפנימית של המרכז.

התערוכה בוחנת את המציאות הישראלית באמצעות חומרים וייצוגים, כמו מחקר גֵּנֵאָלוֹגי פרטי של אילן יוחסין קולקטיבי. גריידי חוקר את שורשיו ובכך את הסיפור המושתק של קהילה שלמה, את החיבור שלו למקום המורכב הזה ולמשפחתו הפרטית.

התערוכה היא חלק מתכנית שהות אמן.ית של בית בנימיני, המרכז לקרמיקה עכשווית. התכנית היא פרי שיתוף פעולה בין בית הספר לאמנות הקרמיקה ובין הגלריה.

"יצורה" / אופיר נאור

אוצרות: רעות רבוח ושלי שביט | בגלריה הקטנה

בתערוכה "יצורה" מוצגים אוסף יצורים פרי דמיונה של האמנית אופיר נאור. על אף זרותם מביעים יצוריה אנושיות, ונדמה כי בין היצורים מתקיימים יחסי כוחות ומערכת חברתית־קהילתית.

נאור בוראת יצורים היברידיים, עשירים בטקסטורות, המביעים שלל תחושות ורגשות פנימיים אישיים וחברתיים. כל יצור ייחודי. הטבע משמש כמנוע פנימי עבור תהליכי היצירה של נאור, ובהשראתו היא מפתחת יצורים מופלאים. החופש לשוטט בטבע, לאסוף ולקחת ממנו פריטים, מתורגם בסטודיו לשפה פיסולית. פרווה, נוצות וקשקשים לצד אבני צור, טוף, צדפים, זרעי צמחים וגלעיני פירות, שהופכים לתבניות לחיצה עבור יצוריה של נאור. נאור מעתיקה את צורתם במקצבים שונים לגוף פסליה ובכך מייצרת היברידיות בין החי, הצומח והאנושי.

אופיר נאור היא ילידת קיבוץ בית קמה שבצפון הנגב. היא בוגרת תואר ראשון מהמחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית, בצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב בירושלים (2015). זוכת מלגת סטודיו ראשון בבית בנימיני בשנים 2015–2016.

ליאור גריידי, צילום: טל אזולאי



"וריאציות על היביסקוס" / חנן שפיר

בית האמנים תל אביב

אוצרת: אירית לוין
פתיחה: חמישי, 25.7.24, בשעה 19:00
נעילה: שבת, 17.8.24

סדרת התצלומים של פרחי ההיביסקוס שצילם חנן שפיר בשנים 2015–2021, מתמקדת במימיה של בריכה קטנטנה בגן ביתו. דרכה נלכדים מופעיו המרהיבים של פרח זה בנפילתו למים, בשיא פריחתו ובשלבי הקמילה, עד להתכלות.

פרח ההיביסקוס מרובה הפנים מצולם במהלך שעות היום והערב, מבודד בתצלומי תקריב או מתועד לצד צמחי מים או עלים, מונח כמעין תכשיט בארוקי במוקד קומפוזיציה דרמטית לילית, מופיע בהשתקפויות במים של שמיים או של הצמחייה מעל.

יופייה והאסתטיקה של הקמילה; הירוקת; העלים וצמחי המים בבריכה, חלקם צפים ואחרים שוקעים; משחקי צללים; דליחות המים בבריכה לצד אגלי מים על הפרח בשיא פריחתו, יוצרים קומפוזיציות עשירות ופואטיות בטקסטורה ובצבע. פעמים נוצרים מתחים בין ניגודים, כמו בין עכירות לרעננות. עדינות הפרח המופיעה בתצלומים כתחרה עדינה אשר אט אט נמוגה, אוצרת רגעי התבוננות ביופיו של המתכלה והחולף.

חנן שפיר



קייטנת קיץ בסדנאות האמנים 2024

מתי? ימי ראשון–חמישי בשעות 8:00–14:00. אפשרות לצהרון עד 16:00

למי? לעולים לכיתות א–ז
מה? קייטנת אמנות שבה נעבוד עם ונלמד מאמני סדנאות האמנים, ונתנסה ביצירה באופן עצמאי. האמניםות יחלקו איתנו את שיטות העבודה שלהםן ודרכי החשיבה הייחודיים להםן וליצירתםן. עשייה וחקירה יהיו בלב הפעילות של הילדיםות. נלמד את הדרך ואיך לצעוד בה, ונחקור את המדיומים השונים (ציור, רישום, הדפס, פיסול, צילום וידאו ועוד).
הקייטנה תציע הצצה לעולם האמנות דרך סדנאות יצירה יומיות במגוון רחב של חומרים, מתודות וכלים, שיחות עם אמנים, סיורים בתערוכות, צפייה ביצירות אמנות ולמידה.

את הקייטנה מדריכות אמניות וסטודנטיות לאמנות בעלות נסיון נרחב בחינוך לאמנות
שבוע ציור והדפס: 21.7–25.7
שבוע פיסול: 28.7–1.8
שבוע צילום: 4.8–8.8

שבוע וידאו ואנימציה: 11.8–15.8

ניתן להירשם לכל שבוע בנפרד | לפרטים והרשמה לחצו כאן

צילום: אלינה אלכסה אסיפובה

"הזמנה לשבת" / נטע מוזס ודן דן בשי: מפגש אמן ואוצרת

סדנאות האמנים, רחוב האומן 26 ירושלים

שישי, 26.7.24 בשעה 12:00

האמן דן דן בשי מציג תערוכת יחיד ראשונה, הכוללת סדרת ציורים שנוצרה במיוחד לחלל של סדנאות האמנים. שישה ציורים אלו מתארים תהליך יצירה בן שש שכבות.
התערוכה מבקשת להפנות מבט לתהליך ולדרך, צעד אחר צעד.
לפרטים נוספים: https://bit.ly/4cL6iw3

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *