מחאה על תנאי העסקה במוזיאון ישראל

אמנים ומרצים המלמדים באגף הנוער של מוזיאון ישראל מוחים על העסקתם בחוזים אישיים שנתיים, ללא קביעות, ללא תנאים סוציאליים וללא זכות לבחור ולהיבחר לוועד העובדים של המוסד. בעצומת תמיכה בעובדים ובעובדי קבלן נוספים המועסקים במוזיאון נכתב כי "מורי אגף הנוער מעוניינים מזה שנים להיות מועסקים לפי הסכם קיבוצי ולא דרך חוזה אישי. ההעסקה באמצעות חוזה […]

אמנים ומרצים המלמדים באגף הנוער של מוזיאון ישראל מוחים על העסקתם בחוזים אישיים שנתיים, ללא קביעות, ללא תנאים סוציאליים וללא זכות לבחור ולהיבחר לוועד העובדים של המוסד. בעצומת תמיכה בעובדים ובעובדי קבלן נוספים המועסקים במוזיאון נכתב כי "מורי אגף הנוער מעוניינים מזה שנים להיות מועסקים לפי הסכם קיבוצי ולא דרך חוזה אישי. ההעסקה באמצעות חוזה אישי יוצרת מצב המעמיד בסימן שאלה את המשך העסקתם מדי שנה, ומונע מהם תעסוקה יציבה. צורת העסקה זו אף מונעת ממורי אגף הנוער זכויות בסיסיות מהן נהנים כל עובדי המוזיאון, וביניהן קרן השתלמות, טיולים, מימון לימודים ותשלום מלא בעבור שעות העבודה. צורת העסקה זו מונעת מהם גם את הזכות לבחור ולהיבחר לוועד העובדים של המוזיאון, ובכך מדירה אותם מזכותם החוקית להתאגד ולהיאבק על שינוי צורת העסקה זו ועל תנאי עבודתם בכלל".
בעצומת התמיכה בעובדים, שרבים מהם מועסקים במוזיאון במשך למעלה מעשר שנים ברציפות, מצוין גם כי "מורי אגף הנוער אינם לבד. מוזיאון ישראל מעסיק עוד ועוד עובדים באמצעות חוזה אישי או דרך קבלני כוח אדם ושירותים. במצב זה, מספר העובדים המאורגנים במוזיאון הולך וקטן, והתוצאה היא היחלשות ועד העובדים ושחיקת מעמדו של ההסכם הקיבוצי המגן עלינו, העובדים המאורגנים בוועד".

בתגובה לעצומה נמסר ממוזיאון ישראל כי "קיים פער בין אופן העסקת המורים במוזיאון ישראל לבין האופן שבו הוא מתואר בעצומה. המורים במוזיאון ישראל מועסקים על פי חוק ותנאי העסקתם משופרים וטובים בהרבה מעבר לנדרש בחוק. הנהלת המוזיאון מקיימת בימים אלו דיונים עם נציגי המורים בנושא תפקודם, מחויבויותיהם ותנאי העסקתם".

1 תגובות על “מחאה על תנאי העסקה במוזיאון ישראל”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *