קול קורא לתערוכה בגלריה בנימין

  פעולת האלתור היא אחת מאבני היסוד של החברה והתרבות הישראלית. האנשים הראשונים שעלו לארץ ישראל ביקשו להתרחק מכל מה שהכירו. הם רצו להקים חברה חדשה, חברה של הישראלי החדש. פעולת האלתור שירתה אותם בימים של מחסור ומצוקה, ואומצה כמאפיינת של האופי הישראלי החדש המתהווה: שובב, ילדותי וחצוף, חסר סבלנות ובלתי מתחייב. האלתור צרוב בגנום […]

 

פעולת האלתור היא אחת מאבני היסוד של החברה והתרבות הישראלית. האנשים הראשונים שעלו לארץ ישראל ביקשו להתרחק מכל מה שהכירו. הם רצו להקים חברה חדשה, חברה של הישראלי החדש. פעולת האלתור שירתה אותם בימים של מחסור ומצוקה, ואומצה כמאפיינת של האופי הישראלי החדש המתהווה: שובב, ילדותי וחצוף, חסר סבלנות ובלתי מתחייב. האלתור צרוב בגנום שלנו ונמצא תמיד בסביבה: עיר, קיבוץ, צבא. האלתור חוצה ישראל: חילונים, חרדים, ערבים, יהודים, עניים, עשירים, קיבוצניקים, נשים, גברים וילדים.

כל אחד מאלו תפס את המושג אלתור בצורה מעט שונה, כזו שהתאימה לצרכים ולבעיות של המקום הספציפי ממנו בא. החפצים המאולתרים מייצגים את הדמיון המופעל כדי להפוך אובייקט אחד לאחר. ניתן לראות בפעולת שינוי זו מהלך יצירתי שבעקבותיו נולד חפץ חדש, יחיד ומיוחד, חד פעמי.

אנו מבקשות לבחון את משמעות המושג אלתור בהקשר המקומי במתווה הערכים:

  1. אילוץ של המציאות
  2. יצירת דבר אחד מדבר אחר
  3. פונקציונליות
  4. דרך חיים של מקום וזמן מסוימים
  5. חוש הומור
  6. חוסך בזמן ובכסף
  7. יצירתיות
  8. פיוז’ן
  9. ניתוח בעיה ופתרון בדרכים לא קונבנציונאליות
  10. המצאה

בתערוכה אנו מעוניינות לבחון באיזה אופן המושג אלתור בא לידי ביטוי היום? האם מאפייניו של האלתור השתנו במהלך השנים? מה ניתן ללמוד מכך על החברה הישראלית היום?

אנו מזמינות אמנים, מאיירים, מעצבים גרפיים, מעצבי מוצר, מוסיקאים, משוררים, מעצבי אופנה, צלמים, אדריכלים ומעצבי פנים להציע עבודה לתערוכה.

על ההצעה לכלול:

* דימוי של עבודה קיימת, בפורמט PDF עד 1 MB

* טקסט הסבר קצר המפרט את הרעיון העומד מאחורי העבודה ואת החיבור לנושא האלתור.

* כמה מילים על שולח/ת ההצעה.

* העבודה צריכה להיות פנויה להצגה בגלריה למשך כחודשיים. ניתן לשלוח הצעות להצגת עבודה חד פעמית בערב הפתיחה.

* את ההצעות יש לשלוח עד יום ראשון 3.7.16

* כל הצעה תבחן לפי מידת התאמתה לקונספט התערוכה, ותענה בהתאם.

* לשליחת הצעות ולקבלת פרטים נוספים [email protected]

גלינה ארבלי, עדי קרליץ

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *