קול קורא להצעות לסדנאות אמן/אוצר

אמנים ואמניות, אוצרים ואוצרות מוזמנים לקחת חלק בסדנה עם פרופסור אברהם עוז שתעסוק ב: "רטוריקה של הסתה, מנגנונים של אלימות", ותתקיים בתיאטרון תמונע במסגרת פרויקט “מחזות שיפוט”. בתום הסדנה ובהשראת המפגש בתמונע יוזמנו המשתתפים להגיש הצעה לסדנאת אמן/סדנאת כתיבה בהנחייתם, אותה יעבירו לקבוצת נוער. שמונה ההצעות הנבחרות יזכו את האמן או האוצר ב-2000 ש"ח. על […]

אמנים ואמניות, אוצרים ואוצרות מוזמנים לקחת חלק בסדנה עם פרופסור אברהם עוז שתעסוק ב: "רטוריקה של הסתה, מנגנונים של אלימות", ותתקיים בתיאטרון תמונע במסגרת פרויקט “מחזות שיפוט”. בתום הסדנה ובהשראת המפגש בתמונע יוזמנו המשתתפים להגיש הצעה לסדנאת אמן/סדנאת כתיבה בהנחייתם, אותה יעבירו לקבוצת נוער. שמונה ההצעות הנבחרות יזכו את האמן או האוצר ב-2000 ש"ח.

על הסדנה:

סדנה פרפורמטיבית של עיון וביצוע על הסתה ואלימות בתיאטרון

בהנחיית פרופ' אברהם עוז

4/12 שישי 14:00-16:00
5/12 שבת 10:00-13:00

באמצעות בחינה של טקסטים עיוניים ודרמטיים על רטוריקה של שכנוע, פסיכולוגית המונים ומוטיבציה לאלימות בדרמה נדון, נתרגל, ניצור ונבצע סצנות של הסתה המובילות לאלימות אישית (יאגו, אותלו אצל שקספיר), חברתית ("הצילו" לאדוארד בונד), כלכלית ("ארתורו אוי" לברכט, "ביקור הגברת הזקנה" לדירנמט) ופוליטית (ריצ'רד השלישי", "יוליוס קיסר", "קוריולנוס" לשקספיר). ננסה לגזור מן הטקסטים האלה מוטיבים רטוריים של תעמולה, שכנוע והסתה ומנגנוני ביצוע של אלימות ורצח, וליצור תמונות מקוריות ואקטואליות תמיד של השפעה והשלכותיה על הזולת, על הקהילה ועל ההמון.

אברהם עוז הוא מתרגם ופרופסור לתולדות התיאטרון. בין ספריו "שטר החידה: עיונים בסוחר מונציה" ו"התיאטרון הפוליטי: הסוואה, מחאה, נבואה". עוז, המכהן כעורך ההוצאה העברית של כתבי ויליאם שייקספיר, תרגם לעברית תשעה מחזות שייקספיריים: "המלך ליר", "הסוחר מוונציה", "הסערה", "רומיאו ויוליה", "כטוב בעיניכם", "יוליוס קיסר", "קוריולנוס", "הנרי החמישי" ו"חלום ליל קיץ". כמו כן תרגם מחזות של הרולד פינטר, מחזות ואופרות של ברטולט ברכט ועוד רבים.

הסדנה מתקיימת במסגרת "מחזות שיפוט": סדרת סדנאות למחשבה על הקשר בין אמנות, תיאטרון ומוסר באוצרותה של ד"ר מעין אמיר.

פרטים נוספים על הוראות ההגשה ייתנו למשתתפים בתום הסדנה בתמונע.
לאישור השתתפות יש לפנות במייל שכותרתו "מחזות שיפוט3 ", מספר המקומות מוגבל:
[email protected]

2 תגובות על קול קורא להצעות לסדנאות אמן/אוצר

    השעות אינן מתאימות לשומרי שבת

    די עם תיאטרון תמונע. אין להם שום קשר לאמנות פלאסטית. הם לא מבינים מהי אמנות פלאסטית . זו מדיה אחרת. זה לא תיאטרון. אמנים אינם בובות בקרקס וגם לא שחקנים שאומרים להם מה להגיד. או מה לייצר. יש קודים אחרים לאמנות פלאסטית. די לתיאטרון תמונע וליחס האכזר והדו קוטבי שלו לאמנות פלאסטית. אמנים פלאסטיים לא להתקרב לשם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *