נבחרו אמני המחזור הרביעי של ארטפורט תל אביב

אלעד רוזן, דוד עדיקא, הילה טוני נבוק, מיכל בראור, נעמה ערד תמיר צדוק, שנבחרו למחזור המלגות הבא של ארטפורט, יקבלו סטודיו לשנה, מלגת קיום חודשית וליווי אוצרותי. השישה יחלו את התוכנית בספטמבר 2015 ויפעלו בה עד אוגוסט 2016. ועדת האיתור שבחרה באמנים כללה את אדם בודק (מנהל ואוצר הגלריה הלאומית בפראג), גבריאל פלורנז (מנהל הרזידנסי ומרכז […]

אלעד רוזן, דוד עדיקא, הילה טוני נבוק, מיכל בראור, נעמה ערד תמיר צדוק, שנבחרו למחזור המלגות הבא של ארטפורט, יקבלו סטודיו לשנה, מלגת קיום חודשית וליווי אוצרותי. השישה יחלו את התוכנית בספטמבר 2015 ויפעלו בה עד אוגוסט 2016.

ועדת האיתור שבחרה באמנים כללה את אדם בודק (מנהל ואוצר הגלריה הלאומית בפראג), גבריאל פלורנז (מנהל הרזידנסי ומרכז האמנות פיוניר וורקס בניו יורק), יובל ביטון (אוצר מוזיאון אשדוד), ואיה לוריא (אוצרת ומנהלת מוזיאון הרצליה). במפגשי הועדה נכחה גם מנהלת ארטפורט ורדית גרוס.

מתחם ארטפורט

מתחם ארטפורט

על האמנים הנבחרים:

אלעד רוזן יליד 1980, חי ועובד בתל אביב. עבודותיו, בעיקר במדיום הציור, עוסקות בסלפסטיק, הומור שחור וקלישאות של כח. הוא שואב את דימוייו מהאינטרנט ומההיסטוריה של האמנות. זוכה פרס לציור לאמן צעיר ע״ש אסנת מוזס לשנת 2010.

דוד עדיקא יליד 1970, ירושלים, חי ועובד בתל אביב. עבודותיו, במדיום הצילום כמו גם בוידאו, עוסקות בשאלת המתח בין פני שטח למהות, בין נראות למשמעות כשהוא משתמש באלמנטים של זרות, פליטות, שחורות, תלישות, זיוף, מגדר וצבע, מנתקם מהקשר של זמן ומקום ומתוך כך מערער על הדרך בה אנו תופסים אותם. בוגר התואר השני של בצלאל 2004. זוכה פרס משרד התרבות 2011, פרס קרן שרת, ועוד.

הילה טוני נבוק ילידת 1974, עבודותיה עומדות על התפר שבין פיסול, רישום ופרפורמנס. רישומיה ופסליה של נבוק נעים בין המופשט והקונקרטי, ושואפים למונומנטליות אך בו בזמן לשבריריות. באמצעות קודים של עיצוב ואדריכלות ישראלי פופולרי ושימוש במוצרי צריכה יומיומיים, תוך הפניית המבט אל פרקים קנוניים באמנות העבר, חושפת נבוק את הפנטזיות והשאיפות העמוקות ביותר הנמצאות בבסיס החברה. נבוק נמנתה על עורכיו של מגזין האמנות "פיקניק" בין השנים 2007-2011 ובמסגרת זו אצרה במשותף את הביאנלה השנייה לאמנות בהרצליה (2009). היא בוגרת תכנית לימודי ההמשך של בצלאל (2009).  זכתה בפרס גבעון מטעם מוזיאון תל אביב (2011) ובפרס עידוד היצירה מטעם משרד התרבות (2012), מלגה מטעם מפעל הפיס (2013) ועוד.

מיכל בראור ילידת 1984, בעבודותיה כאמנית וכחוקרת בראור מתייחסת לשאלות של ארגון ידע, זיכרון פרטי וקולקטיבי וכתיבה היסטורית. ברבות מעבודותיה משמש הארכיון חומר גלם עיקרי אותו היא יוצקת בצורות חדשות על מנת לחשוב  מחדש את הנרטיב ההיסטורי שנאגר סביבו. בשנת 2013 סיימה בהצטיינות את לימודי המאסטר שלה במחלקה לצילום ב- Royal College of Art בלונדון. בימים אלו מוצגת תערוכת היחיד שלה "ציפורי טרף, ציפורי שיר" המסכמת פרויקט מחקר שערכה לאורך שנת 2014 במוזיאון פתח תקווה.

נעמה ערד, ילידת 1985, היא פסלת ואמנית מיצב החיה ויוצרת בניו יורק ובתל אביב. עבודותיה נמצאות בדיאלוג עם הסדר התרבותי המודרניסטי והתיאוריה הפסיכואנליטית. על ידי המרה של מבנים אדריכליים לחומרים זולים ויומיומיים, ערד בונה ואז מפרקת דימויים של כוח גברי ומעמד כלכלי בפעולות המסמנות בירוקרטיה ומלאכת יד נשית. בוגרת תואר שני מבית הספר של המכון לאמנות בשיקגו. זוכת פרס הצטיינות ע"ש איילין קופר (2010) ומלגת יצירה ע"ש ז'אק ונטשה גלמן (2014).

תמיר צדוק, יליד 1979, אמן רב תחומי העוסק בעיקר בצילום סטילס ווידאו. עבודותיו עורכות מניפולציות בתופעות ישראליות מוכרות תוך כדי בחינת מקומם המרכזי בתקשורת ובתרבות הפופולרית, ומעלות שאלות בנוגע למושגים של אמת ועדות, הבניית נראטיב ומהות הישראליות. בוגר המחלקה לצילום של המדרשה לאמנות בבית ברל (2007). זוכה פרס אמן צעיר ב2010.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *