רב ערב 27.1.15

אני לא אמן, אני מעצב / אני לא מעצב, אני אמן | נוגה שטיינר מציגה 2 תערוכות | שרון תובל: האמן כגרעין של עולם האמנות | "קונטרפונקט", מחול ואמנות עכשוויים נפגשים במוזיאון תל-אביב לאמנות

‬מושון‭ ‬זר‭-‬אביב, Turing Normalizing Machine

אני לא אמן, אני מעצב / אני לא מעצב, אני אמן

שישי, 6.2.15, 13:30, בית הנסן, גדליהו אלון 14, ירושלים

רב שיח בהשתתפות:
טל גור  מעצב
מושון זר-אביב מעצב, מרצה ואקטיביסט מדיה
דוד טרטקובר אמן ומעצב, חתן פרס ישראל לעיצוב
נירית נלסון אוצרת ומנהלת אמנותית של ה-JCVA רזידנסי

מנחה: רונן אידלמן

היחסים בין אמנות לעיצוב וההבדלים ביניהם הם לעתים מבולבלים, סותרים ולרוב פשוט זוכים להתעלמות. אלא שעיצוב ואמנות הם דיסציפלינות שונות, עם ערכים נבדלים וופרקטיקות שונות. מה שייחשב, למשל, מחמאה עבור מעצב, עלול להיות ביקורת קטלנית עבור אמן ("זה פלקטי", "זה אסתטי", "המסר ברור"). אותו פרויקט עשוי להתקבל באופן שונה לחלוטין אם מי שיצר אותו נחשב "אמן" או "מעצב", או אם יוצג בגלריה, במוזיאון או בחלל מסחרי.

ועדיין, המשותף בין הדיסציפלינות רב על הנבדל: גם אמנים וגם מעצבים יוצרים קומפוזיציות חזותיות על בסיס ידע משותף, אם כי הסיבות שלהם לכך עשויות להיות שונות לחלוטין.

ההנחה המקובלת היא שאמנות שואלת שאלות, ואילו עיצוב עונה להן; שעיצוב בא כדי למלא צורך, ואילו אמנות אינה ממלאת שום צורך למעט הצורך הפנימי ליצור ולאתגר את הצופה. אבל האם החלוקה הפשוטה הזאת נכונה ורלבנטית גם היום? האם חשוב לבחון את ההבדלים? מעצבים רבים רואים את עצמם כאמנים, אבל כמה אמנים רואים עצמם כמעצבים מעבר, אולי, לצורכי פרנסה

לשיח, שיעסוק בסוגיות אלה ובאחרות, הזמין "ערב רב״ מעצבים שהם גם אמנים, או אמנים שהם גם מעצבים, או… טוב, נשמע מהם מי הם.

האירוע בפייסבוק

נוגה שטיינר, Babet and The Fruits, 2010

נוגה שטיינר, 2 תערוכות בגלריות
של המרכז האקדמי ויצו חיפה

אוצרת: דניאלה טלמור

הצלמת נוגה שטיינר, בוגרת המחלקה לצילום ומדיה, מציגה בגלריות של המרכז האקדמי ויצו חיפה שני גופי עבודות שעליהם היא עובדת בשנים האחרונות. הנושאים שבהם עוסקת שטיינר לקוחים מן השוליים הבנאליים של חיי היומיום. תצלומיה המבוימים בקפידה מתמקדים בתיאור מצבים טריוויאליים החומקים בדרך כלל מתשומת הלב.

בגלריה המרכזית של המכללה תוצג סדרת הצילומים "ואגן-בורג", שצולמה באתרי קרוואנים ברחבי ברלין, שבהם מתגוררות בקביעות משפחות המנהלות חיי שיתוף.

תערוכה: 29.1.15–24.2.15

לצפייה בעבודות

בגלריה לצילום ע"ש מורל דרפלר יוצגו עבודות מתוך הסדרה "תאומים – מוסר כפול", שמרביתה צולמה בכפר קנדידו-גודווי בברזיל, המפורסם בשיעור הגבוה של תאומים הנולדים בו.

תערוכה: 29.1.15–10.3.15

לצפייה בעבודות

א'–ה', 10:00–18:00, ו', 10:00–13:00

הגנים 21, המושבה הגרמנית, חיפה. טל' 04-8562555

Ulrich Vogl, Of Islands and Clouds, Mixed Media Installation

שרון תובל: האמן כגרעין של עולם האמנות

מסעות אמנות ברחבי העולם

פועלי בתחום האוצרות החל בהקמת קבוצת אמנים צעירים שרציתי ללוות בשנים הראשונות לעשייתם, קבוצת Modern Art Israel. אחד מכללי היסוד של הקבוצה היה האמונה כי האמן עומד במרכזו של כל עולם האמנות באשר הוא, וכי יש לתמוך בו עד כמה שאפשר. ללא אמן אין יצירה, וללא יצירה אין אמנות. מאז אותו מיזם, שכבר חדל מלהיות, נותר אותו אני-מאמין בראש סדר היום שלי, בפרויקטים ובתערוכות השונות שאני אוצר. כך גם המיזם לסיורי אמנות עכשווית בעולם, Artours.

בכל יעד, אמן ישראלי שחי במקום עורך ומדריך את הסיור. מובן שהוא גם מתפרנס מזה יפה. אין כמו להכיר את סצינת האמנות העכשווית מבעד לעיניו של אמן שחי את המקום. האמנים ברובם למדו ופועלים בחו"ל: ראם אהרוני בבלגיה-הולנד, חוקר ביוגרפיות ודוקטורנט לעתיד; ענבל אברג'יל, חוקרת ומרצה לצילום באוניברסיטת קולומביה בניו-יורק; אייל דינר בברלין ועוד. הסיור הראשון לארט רוטרדם יוצא כבר שבוע הבא, והסיור לברלין כבר מתמלא.

להרשמה ולפרטים נוספים: כאן.

רועי אסף, "הגבעה". צילום: גדי דגון

"קונטרפונקט", מחול ואמנות עכשוויים נפגשים במוזיאון תל-אביב לאמנות 

חמישי, 29.1.15, בשעות 20:00–22:00

תערוכה, הרצאה ומופע מחול
אוצרת: ליאור אביצור

לרגל פתיחת התערוכה "המוזיאון מציג את עצמו 2: אמנות ישראלית מאוסף המוזיאון", בחרנו להתמקד בפרק הנוכחי של "קונטרפונקט" בהיבט אחד באמנות הישראלית: דמות הגבר הישראלי. נושא זה אינו עומד במרכז ההצבה המחודשת של האוסף, אך זוהי הזדמנות להתבונן בו מבעד למשקפת זו – כיצד מיוצג הגבר הישראלי באמנות הישראלית? מהו מסלול שינויו של ייצוג זה לאורך השנים? ומה מבטא שינוי זה?

לאחר ביקור עצמאי בתערוכה, הקהל יתכנס להרצאה של ד"ר גדעון עפרת, שיציע תשובות לשאלות אלו תוך הדגמתם של דימויים "גבריים" ארכיטיפיים מתולדות האמנות בארץ.
בתום ההרצאה ישרטט הכוריאוגרף רועי אסף בעבודתו "הגבעה" את המהפך מהגבורה העולצת של היהודי החדש אל ההתפכחות הכואבת של הישראלי העכשווי.

תוכנית הערב:
20:00 – "המוזיאון מציג את עצמו 2: אמנות ישראלית מאוסף המוזיאון".
20:45 – "הזִקפה והרפיון: דמות הגבר באמנות הישראלית", מרצה ד"ר גדעון עפרת.
21:30 – "הגבעה": מופע מחול מאת רועי אסף.

מחיר: 70/55 שקל. להזמנות: 03-6077020

זוג כרטיסים יוגרלו בין קוראי "רב ערב" הראשונים שישלחו מייל ל:[email protected]

***

המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

Copyright

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *