מתרחבת המחאה נגד סגירת סדנאות האמנות של מוזיאון ת״א

אמנים/ות ומורים/ות לאמנות במרכז החינוך מאירהוף, המופעל ע״י מוזיאון ת״א בבניין ברחוב דובנוב, מוחים נגד החלטת העירייה לסגור את המרכז הוותיק ולפנותו לטובת גני ילדים ובית ספר יסודי. הודעת הסגירה התקבלה במפתיע בשבוע שעבר, ונומקה ע״י העירייה בצורך במבנים עבור גני ילדים עקב הגידול במספר הילדים המתגוררים באיזור. בהיעדר פיתרון אחר, המרכז, שפועל במשך עשרות שנים, […]

אמנים/ות ומורים/ות לאמנות במרכז החינוך מאירהוף, המופעל ע״י מוזיאון ת״א בבניין ברחוב דובנוב, מוחים נגד החלטת העירייה לסגור את המרכז הוותיק ולפנותו לטובת גני ילדים ובית ספר יסודי. הודעת הסגירה התקבלה במפתיע בשבוע שעבר, ונומקה ע״י העירייה בצורך במבנים עבור גני ילדים עקב הגידול במספר הילדים המתגוררים באיזור. בהיעדר פיתרון אחר, המרכז, שפועל במשך עשרות שנים, מעסיק כ-50 מורים ומורות ומספק מסגרת לימודים ל-2200 תלמידים ותלמידות מדי שנה, יסגר כבר בחודש מרץ הקרוב.

בעקבות ההודעה חיברו מורים/ות במרכז עצומה שתוגש בימים הקרובים לראש עיריית ת״א-יפו רון חולדאי. ״אנו החתומים מטה״, נכתב בעצומה, ״אמנים, אנשי רוח, ואנשי חינוך מובילים, מבקשים להביע את התנגדותנו הנחרצת להחלטתך לסגור באופן מיידי את סדנאות האמנות של מוזיאון תל אביב, הנקראות מרכז מאירהוף לחינוך לאמנות.

״מרכז מאירהוף, הממוקם בליבה של העיר ובסמוך למוזיאון, מהווה מזה שנים רבות מוסד מרכזי וחשוב ביותר ללימודי אמנות לתושבי תל אביב-יפו והסביבה בני כל הגילים, לבני-נוער מלגאים מוכשרים משכבות מצוקה ולתלמידי מגמת האמנות של בית הספר לאמנויות עירוני א'.

״תקצר היריעה מלתאר את חיי הרוח של המקום המיוחד הזה. בסדנאות היצירה במרכז עברו במשך השנים דורות רבים של תלמידים ויוצרים שרכשו מצוות האמנים המקצועי והמסור המלמד בו ידע ואהבה לאמנות וליצירה ובסיס להתפתחותם האמנותית. בשנה הנוכחית בלבד לומדים בו 2200 תלמידים מאוכלוסיות שונות, בנוסף לתלמידי מגמת האמנות.

״שמענו על הכוונה להקים במקום אשכול גנים, ואנחנו מודעים לצרכים החינוכיים של העיר, אך אנו בטוחים שיכול להימצא פיתרון נכון וצודק יותר, כזה שלא יקים מוסד חינוכי אחד על חשבון מוסד חינוכי אחר. אנחנו בטוחים שתל אביב המשגשגת מסוגלת לייצר פתרונות חכמים, צודקים ואנושיים יותר.

״אנו קוראים לך ראש העיר, לחזור מהחלטתך ולהסיר לאלתר את הסכנה הנשקפת למקום ייחודי זה, ולהמשיך ולהעמיק את מקומה של האמנות בעיר תל אביב, המסמלת את ליבת היצירה והתרבות בישראל״.

עמוד הפייסבוק של המאבק

מאיגוד האמנים הפלסטיים נמסר בתגובה לידיעה על סגירתו הצפויה של המרכז כי ״הידיעה על סגירתו של מרכז מאירהוף לחינוך לאמנות (דובנוב 8) היא הרבה מעבר למטרידה ומכעיסה, היא מעוררת שאלה לגבי יחסה האמיתי של עיריית תל אביב לאמנים הפועלים בתחומה. נדמה שמקומה של  היצירה האמנותית והתרבותית המתרחשת ונוצרת בעיר ובמוסדותיה נתון לשיקול דעת שרירותי, שלא לומר דרקוני, כזה המשתמש לצרכיו במרחב החינוכי והציבורי שפתוח וזמין לתושבי העיר. מרכז מאירהוף – ' דובנוב' בשמו השגור, הוא מקום שבו ילדים, אמנים צעירים וותיקים, יוצרים מכל הגילים, פועלים, מתחנכים ומחנכים, נפגשים, ומהווים גוף דינמי של תרבות, חינוך ויצירה במובן הכולל של המילה״.

עוד נמסר מהאיגוד כי ״ההחלטה על סגירתו של מרכז בסדר גודל כזה, אינה יכולה לעבור ללא בירור עמוק לגבי הסיבות והנחיצות לחסלו, בצורה כה סופית ונחרצת. ואם חפצה העירייה במבנה בו הוא שוכן, חובה עליה למצוא ל 'דובנוב' מבנה חלופי, כפי שהתרחש ונמצא עבור 'סדנאות האמנים בת"א', מקום אותו ביקשה העירייה לסגור לפני שנים ספורות בלבד. כדאי גם לזכור ולהזכיר ברצף זה את גלריה נוזהא ביפו שנסגרה לפני חודשים ספורים בלי הסבר מניח את הדעת, והאוצרת שפעלה שם (הדס קידר) פוטרה לאלתר. מרכז זה עדיין נותר סגור״.

2 תגובות על מתרחבת המחאה נגד סגירת סדנאות האמנות של מוזיאון ת״א

    אסור לסגור את מרכז מאירהוף. מרכז חינוכי נפלא ומקצועי

    סגירת המרכז הינה עוול ודחיקת רגלו של האזרח מכל שרות שהעירייה מאפשרת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *