"קיפולי נייר"

טובה לוטן,  "Shift",  פרויקט מיוחד לדימוי היומי,  אוצרת: יעל רביד. www.tovalotan.com הסדרה "Shift", שעוצבה במיוחד לדימוי היומי ב"ערב רב", עוסקת ביחסי פנים-חוץ כמחוללים של נארטיב מסע. העבודה שואבת השראה מז'אנר המותחן ומסיפורי מסע בקולנוע, ומציעה מבט חקרני על הרכיבים הצורניים ותחביר הרצף המכוננים את נארטיב המסע, וזאת על-ידי הצגת הגבולות כתוכן והתוכן כגבולות. בסדרה מוצג […]

02

קיפולי נייר, צילום, 2014.

טובה לוטן,  "Shift",  פרויקט מיוחד לדימוי היומי,  אוצרת: יעל רביד.

www.tovalotan.com

הסדרה "Shift", שעוצבה במיוחד לדימוי היומי ב"ערב רב", עוסקת ביחסי פנים-חוץ כמחוללים של נארטיב מסע. העבודה שואבת השראה מז'אנר המותחן ומסיפורי מסע בקולנוע, ומציעה מבט חקרני על הרכיבים הצורניים ותחביר הרצף המכוננים את נארטיב המסע, וזאת על-ידי הצגת הגבולות כתוכן והתוכן כגבולות.

בסדרה מוצג מסע בן 30 יום, רצף דימויי-סף המובילים לבתים חסרים שאינם ממלאים את ייעודם כמרחבי פנים. היעד נמצא תמיד מעבר לסף, בחזקת הבטחה שאינה מתממשת. דימויי המבנים כפולי משמעות: קונסטרוקציה של בית היא הבטחה לכינונה של מעטפת, אך גם רמז להרס אפשרי. מתווה אדריכלי מאבד את משמעותו בתהליך הדרגתי של הסתרה. דימוי בית תפור בצפיפות על מחברת חוסם בתפריו את עצמו. המלים התפורות על המחברת מייצרות אמנם קול לנארטיב, אך אוטמות אותה כמקור אפשרי לקול זה. קיבוע המלה חוסם את הדיבור, מייצר אלם ושתיקה.

התבנית הנארטיבית היא לכאורה זו של "דרך מחוללת שינוי", אך ההבטחה מופרת. לא רק שהדרך אינה מובילה לגילוי סוד, אלא שהיא מתבררת כמבנה מעגלי חסר מוצא. בסופו של דבר הצופה נותר עם מכלול אמצעים צורניים שמעצבים את תחושת המסע והגילוי כמעטפת ריקה. עולות כאן שאלות ביחס לשפה והקשרים בין התבנית הצורנית למסר.

טובה לוטן, אוקטובר 2014

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *