רב ערב 9.9.2014

חנוכת המשרד החדש | "בטון, בולימיה" | "על הסכנה שבסיפורים בלתי מסופרים" |"בית מלאכה למלים” | "האמנות של גֶ'ן, שָן, רֶן" | "מחוברים" | Bookface | "אמנות נעולה" | OFF 4 | ימים פתוחים בידית | "טקטוניה – לעבור דרך קירות" | "אמנות בלא נחת"

***

חנוכת המשרד החדש בבית הנסן

כתב העת המקוון לאמנות, תרבות וחברה ״ערב רב״ חונך משרד חדש בבית הנסן

בתוכנית: מסיבת שישי בצהריים עם חברים
אורי זר אביב על המוסיקה (אור בזויות) www.lightbaz.com
השקת ״בירה עמיקתא״ – בירה חדשה מבית ״ערב רב״
הפתעות

גם הילדים מוזמנים

חיימי פניכל, "מריצה", 2014

"בטון, בולימיה" | על תרבות הבטון והמלט בישראל | תערוכה קבוצתית

בית בנימיני, מרכז לקרמיקה עכשווית
רח' העמל 17, תל-אביב
אוצרת: טלי תמיר

התערוכה חוקרת את השימוש ההולך וגובר בעשור האחרון בחומרי בנייה ויציקה בסיסיים – מלט ובטון – כחומרים לעשיית אמנות בישראל, הן בפיסול והן בציור. כ-30 שנה אחרי הגדרת "דלות החומר" מופיע הבטון האפור, הדל וחסר ההילה מסיבות אחרות לגמרי. הבטון בנוף הישראלי מחלחל לכל מקום, לכל פינה. בטון ומלט הם חומרי ההזנה וחומרי היסוד לאתוס הישראלי, הציוני, המבטיח ומעורר התקווה. התערוכה עוסקת בתהליך מצטבר של בטוניזציה, התקשות והיאטמות. היא עוקבת בתאווה לבטון ובתשוקה בלתי נשלטת לבנייה האוכלת בכל פה ומשמשת "תשובה ציונית הולמת" לכל פגיעה ואיום; במשקע המצטבר שמשאיר אחריו סחרור המיגון, המקלוט ובניית החומות. זוהי התבוננות בכאב בהררי הבטון שהתרסקו במלחמות ובענני האבק השחור שהם מעלים מול עינינו. העבודות בתערוכה מבקשות לגעת בעולם קרוש, רווי מלט ובטון המחלחלים לתוך הציורים, לעלוות העצים, לקפלי הבגדים, לחריצי הגוף, לסמרטוטי הרצפה הסחוטים, לספסלים, לארונות, לרעפים, למדורות, לכלי האוכל: קרום של בטון, קליפה קשיחה ואפורה, העוטפת את חיינו הרגשיים, הפוליטיים, החברתיים.

משתתפים: יורם בלומנקרנץ, גיא בן-שטרית, דייוויד גוס, שרון גלזברג, גלי גרינשפן, יצחק דה-לנגה, אנה דן, נועם דובר ומיכל צדרבאום, רענן חרל"פ, דנה יואלי, ארז ישראלי, דינה כהנא-גלר, תומר ספיר, חיימי פניכל, מוחמד קייס, שי רטנר, לי רמון 

לפרטים נוספים: אתר בית בנימיני

אמיר פולק, "סיפורה העצוב של יה יה", טכניקה מעורבת, 2014

"על הסכנה שבסיפורים בלתי מסופרים" | תערוכה קבוצתית

גלריה בית-הגפן, מרכז תרבות ערבי-יהודי, רח' הגפן 2, חיפה
פתיחה: חמישי, 11.9.14, ב-20:00
אוצרת: ליאן סייד

סיפורים טומנים בחובם מחויבות מסוימת לסוף (או אם תרצו, למוות). אולם סוף הסיפור אינו שוכן בשורות ובמלים האחרונות של ספר. סיפור מת כשהוא חדל מלהיות מסופר. במובן זה, כותרת התערוכה מטעה, כיוון שלכאורה נדמה שהיא מבקשת להנחיל לצופה או לקורא מוסר השכל חינוכי: הישמרו לכם, אל תניחו לסיפורים לגווע. אולם הסיפור שמעסיק אותנו הוא זה שמסופר, בקול ענות חלושה, באמנות חזותית עכשווית. העבודות בתערוכה משקפות פרקטיקות של סיפור שמסרבות להתמסר למילוליות ומגייסות לטובת הסיפור את התיאור, הרמיזה, האזכור וכדומה. התערוכה בוחנת את המילוליות כתכונה, על השלכותיה והיבטיה באמנות חזותית. כמו כן היא מבקשת לחדד ולהראות כי לא כל מה שנמסר כסיפור הוא בהכרח מילולי, ובאותה נשימה, שהבלתי מסופר עשוי להיות מסוכן לא פחות.

גלריה בית-הגפן, מרכז תרבות ערבי-יהודי, רחוב הגפן 2, חיפה.
אתר הגלריה

"בית-מלאכה למלים", עדי שורק

"בית מלאכה למלים"

סדנה לליווי כתיבה בהנחיית הסופרת והעורכת עדי שורק
החללית, רח' הירקון 70, תל-אביב

למשך רגע אחד נראה שעלית על דרך המלך, שהדברים נצברים, ששבילים מתקדמים הלאה, ברגע אחר הכל נדמה לרסיסים, להתחלות דחוקות שקשה להמשיכן. במשך זמן מסוים את ממש מתמידה בכתיבה, ואז זה מתמוסס; עומס, בלימודים, בעבודה, הרצון להיפגש עם חברים, לקרוא, גודש החיים. בדיוק בשל כך, כדי לאסוף, לקבל הד והשראה, "בית מלאכה למלים" מציע הקשר, הנאה, ובעיקר – רצף של כתיבה.

הסדנה כוללת מפגשים נושאיים מעוררי השראה, דיון מעמיק בטקסט שלך, התנסויות כתיבה ייחודיות המותאמות אישית ועוד.
עדי שורק היא סופרת ועורכת הסדרה "ושתי" בהוצאת רסלינג. ספרה "לפעמים מאבדים אנשים" ראה אור לאחרונה בהוצאת ידיעות-ספרים, כמו גם ספריה הקודמים – הרומן "שבע מטרוניתות", הנובלה "חללים" ומחזור הסיפורים "תיירות פנים".

עד 8 משתתפות/ים. 12 מפגשים, ימי שלישי אחר-הצהריים, החל מ-23 בספטמבר 2014.  מתאים גם לאמנים המשלבים טקסט בעבודותיהם.

לפרטים מלאים ולהרשמה: כאן או [email protected] | 050-5352697

"האמנות של גֶ'ן, שָן, רֶן"

"האמנות של גֶ'ן, שָן, רֶן" | תערוכת ציורים בינלאומית

ספטמבר-אוקטובר 2014
תיאטרון נחמני (אנסמבל עיתים), רח' נחמני 4, תל-אביב
אירוע מרכזי: חמישי, 18.9.14, ב-19:00

בימים של אי-ודאות – תערוכת הציורים הבינלאומית "האמנות של גֶ'ן שָן רֶן" מציגה ערכים מסורתיים עתיקים. האמנים, שכמה מהם עברו דיכוי אכזרי בסין, מביעים בציורים את נצחון רוח האדם ואת האומץ הבלתי מתפשר. התערוכה מעלה שאלות חשובות ונוקבות על המוסר של המין האנושי בימינו.

"האמנות שלנו נובעת מלב טהור ומשקפת את החוויות האישיות שלנו. היא מסוגלת להשפיע במידה עצומה על צורת החשיבה של אנשים ונוגעת ישירות במוסריות האנושית. אמנות זו עוסקת באינטראקציה שבין השניים" (פרופ' קונלון ג'אנג, מייסד התערוכה).

דף הפייסבוק הישראלי של התערוכה
שעות פתיחה: בתיאום מראש וכשעה לפני תחילת מופע ועד לסיומו.
לפרטים והזמנת סיורים מודרכים (ללא תשלום): 054-3978991

***

"מחוברים" | תערוכה קבוצתית בציור, בפיסול, בצילום, בפסיפס ובמעשה טלאים

גלריה על האגם, דרך הפארק 10, רעננה
פתיחה: שבת, 13.9.14, ב-19:30

מפיקה ואוצרת התערוכה: רחל זיו

התערוכה מבטאת יכולות יצירה במגוון חומרים ואמצעי יצירה שונים ומפתיעים. חיבור המתכתב עם נוף עירוני וטבע פרוע, משלב בין חשיבה לוגית ודמיון ופנטזיה, יוצר קשר בין תנועה וקיפאון ומחבר בין חומרים דומים ושונים. זו תערוכה מיוחדת המכילה סגנונות ויוצרים מתחומים שונים, שבה החיבור האמנותי, האנושי והרגשי הוא הלב, שהוא חלק בלתי נפרד מהעשייה.

נעילה: ראשון, 28.9.14

***

Bookface | תערוכת מחווה קבוצתית לפייסבוק

נמל יפו, האנגר 2
פתיחה: חמישי, 11.9.14, ב-20:00

התערוכה נהגתה במלאות עשר שנים לייסוד הרשת החברתית הגדולה בעולם. התערוכה מציגה סיפורי דיוקן מזוויות שונות ועוסקת בצורך להציג חזות של העצמי הפנימי והחיצוני. בתערוכה מציגים אמנים שונים דיוקנאות בציור, בצילום, בטלאים ובפיסול. האמנים מתארים את חייהם וחיי אחרים באמצעות תווי הפנים. הדגש הוא על דיוקנאות המבטאים מגוון שאלות של דת, גזע ומגדר ומאפשרים לצופה לפתוח בדו-שיח ולצאת למסע של גילוי האחר בתוך העצמי.

אירוע התערוכה בפייסבוק
נעילה: 1.10.14
שעות ביקור: בכל יום בשעות 12:00–22:00.

יועץ אמנותי: אודי רוזנווין. הפקה: "אמני ישראל מתאגדים", שירי מאיר ומימון פאר. חסות: דפנה נבארו.

Sell My Art למכירת אמנות ישראלית איכותית
Israeli Art Market למכירת אמנות ישראלית בחו"ל
Israeli Art Market's MAGAZINE המגזין לאמנות ישראלית עכשווית המופץ בארץ ובחו"ל
מכללת קונספט למקצועות העיצוב מחלקת מלגה בערב הפתיחה
הבמאי והיוצר עמית רון עם המיצג Fake-look

לילך שינפלד

"אמנות נעולה" | תערוכה קבוצתית

גלריית הציפור הכחולה
בית אמני פתח-תקווה, רח' רוטשילד 75, פתח-תקווה
פתיחה: מוצאי שבת, 13.9.14, ב-20:00
אוצרת: שרה רז, יו"ר עמותת אמני פתח-תקווה

אינספור תיאוריות הציעו לאורך השנים הסברים פסיכולוגיים עמוקים יותר ופחות לאובססיה לנעליים, שלרוב מיוחסת למין הנשי, לעידן המודרני ולתרבות הצריכה. הנעל היא פריט לבוש שמטרתו לכסות כף רגל כדי להקל על ההליכה ולמנוע פציעות ממכשולים סביבתיים. בתקופה הפרה-היסטורית אנשים הלכו יחפים, רגליהם נחבלו ונשרטו, ולכן בני-האדם החלו לנעול נעליים שיגנו על רגליהם. בתחילה הנעליים היו עשויות מפיסות עור שנקשרו בחבלים לרגליים. עם הזמן הנעליים השתכללו והשתפרו. יש הטוענים שהנעל מסמלת את גוף האדם והגשמיות. כמו שהנעל מקשרת בין האדם לעולם שעליו הוא הולך, כך הגוף מקשר בין הנשמה לבין העולם הגשמי. בהסרת הנעל, כמו ביום כיפור, יש מן הסמליות של עזיבת הגשמיות. הנעליים מסמלות ביהדות את האדם העצמאי, ועל כן הותקנה ברכה לאמירה בכל בוקר על נעילת הנעליים: "שעשה לי כל צרכי". על-פי היהדות, יש להימנע מהליכה ברגליים יחפות, ואף מצוין בתלמוד: "לעולם ימכור אדם קורות ביתו וייקח מנעליים לרגליו". ואנחנו האמנים מאותגרים כתמיד ליצור מהנעל מעשה אמנות מחומרים שונים: זכוכית, חומר, עור, בד, רשת בטון, נייר ועוד.

שעות פתיחה: שני, שישי ושבת, 11.00–13.00; שלישי וחמישי, 17.00–19.00
נעילה: שישי, 12.10.14

Robert Florey and Slavko Vorkapich The Life and Death of 9413: A Hollywood Extra, 1928

OFF 4 | הוליווד והאוונגרד | סדרת קולנוע נסיוני

סינמטק, רח' שפרינצק 2, תל-אביב
חמישי, 11.9.14, ב-21:00
אוצר: חן שינברג

המרכז לאמנות עכשווית שמח להזמינכם לערב השלישי בסדרת OFF  לקולנוע נסיוני. בערב תיבחן השפעת הקולנוע האוונגרדי על יצירתו של הבמאי דייוויד לינץ', אחד הקולנוענים המבריקים והשנויים במחלוקת של זמננו .בסרטיו יוצר לינץ' מזיגה בין ערכי הפקה גבוהים ועבודה במסגרת של ז'אנרים הוליוודיים לבין השפעות מובהקות של קולנוע סוריאליסטי וטכניקות קולנועיות אקספרימנטליות בתמונה ובסאונד. התוכנית תבחן את השפעת סרטיהם של הנס ריכטר, מקס ארנסט ,מאן ריי, מיה דרן, רוברט פלורי וסלאבקו וורקאפיץ' על לינץ'. כמו כן יוקרנו קטעים שונים מסרטיו.

4 כרטיסים יוגרלו בין קוראי "רב ערב" הראשונים שישלחו מייל ל: [email protected]
רכישת כרטיסים בקופות הסינמטק
פרטים נוספים באתר של המרכז לאמנות עכשווית

***

ימים פתוחים בידית, בית-הספר לשחקן היוצר

שישי, 19.9.14, 24.10.14, בשעות 10:00–12:00
תיאטרון הידית, רח' חרושת 1, פרדס-חנה

הידית, בית-הספר לשחקן היוצר, מעניק כלים מקצועיים והזדמנות לבוא לידי ביטוי, לחקור ולגלות את מקורות ההשראה הייחודיים של כל אחת ואחד, ולברוא מתוכם עולמות בימתיים. נסיון החיים, האיכויות והכישורים שכל אחד מגיע איתם הופכים לשדה לימוד ומחקר ולחלק מהיצירה. התחומים הנלמדים בבית-הספר הם משחק, תיאטרון פיזי, קול ותנועה, עיצוב במה, ליצנות, כתיבה, בימוי ויצירה מחומרים אישיים.

בבית-הספר שני מסלולי לימוד:
1. מסלול יוצרים, המיועד לבעלי רקע וניסיון בתחומי המשחק. הקבוצה תיפגש עם במאים שונים ותעלה כמה פרויקטים לאורך השנה. הלימודים יתקיימו בימי שלישי, בשעות 09:00–13:00.
2. מסלול יסודות, המיועד למי שאוהב לשחק, להופיע ולחקור, וכולל הקניית יסודות ובסיס מקצועי ליצירה בימתית ושכלול היכולות כשחקנים. הלימודים יתקיימו בימי ראשון, בשעות 19:00–22:00.

דף האיוונט
פייסבוק

לפרטים נוספים: 077-5301381, [email protected]

"טקטוניה – לעבור דרך קירות"

"טקטוניה – לעבור דרך קירות"

הצגת מקור של אנסמבל תיאטרון הידית
ההצגה עוסקת בהתפרקות של סדר ישן על-ידי זכרונות, דפוסי התנהגות בין הורה לילד, בתוך החברה ובתוך המשפחה ויציאה מהחלל הפנימי לחיצוני. אי-ודאות בין משהו שמתקיים לבין משהו שטרם התרחש,

כשתפאורה של קירות המתפרקים ומתחדשים יוצרת את העלילה הבאה. קפסולות של זיכרון ופיסות חיים המתפרקות ונבנות שוב ושוב יוצרות עולמות פרטיים ואוניברסליים בתוך סט במה דינמי. היררכיות, סדרים ישנים ועולם מושגים מקובע הולכים ומתערערים, מאבדים מהרלבנטיות שלהם ומשנים צורה אל עבר אפשרות חדשה.

לצפייה בסרטון
ההצגות הקרובות:
רביעי, 10.9.14, ב-20:30, בית מזי"א, ירושלים, טל' 02-6230002
שני, 15.9.14, ב-20:00, תיאטרון תמונע, תל-אביב, טל' 03-5611211
כרטיס: 20 שקל (במסגרת ימי תרבות של מפעל הפיס ומשרד התרבות)

 

דליבור מרטינז 1978 מראיין את דליבור מרטינז 2010

"אמנות בלא נחת" | מגמות באוצרות ובאמנות בת-זמננו

קורס בהנחיית יונתן אמיר, מבקר אמנות ועורך-שותף של כתב-העת המקוון לאמנות, תרבות וחברה "ערב רב"
חמישי/שישי לסירוגין: חמישי, 18:00–20:00; שישי, 10:00–13:00

קורס שנתי המשלב סיורי תערוכות ושיעורים עיוניים ומתמקד במגמות וגישות שונות באמנות ובאוצרות בת-זמננו. הקורס מתקיים אחת לשבוע. מחצית מהמפגשים יתקיימו במרכז לימודי האמנות הקובייה בירושלים ומחציתם בתערוכות ברחבי הארץ.

בשיעורים היכרות עם זרמים אמנותיים וגישות אוצרותיות שונות, היסטוריה של מוזיאונים וחללי תצוגה אחרים, כתיבה על אמנות, היסטוריה של האמנות המקומית והבינלאומית, מפגשים עם אמנים/ות, אוצרים/ות, אנשי/נשות אמנות אחרים ועוד.

הקורס מתאים לסקרנים ולחובבי אמנות המעוניינים לבחון ולנתח יחד את הנעשה בעולם היצירה, כמו גם לאמנים/ות המעוניינים להרחיב את השכלתם העיונית בתחום.

לפרטים נוספים: הקובייה, מקום לאמנות, 02-5456222 ,02-5456223
http://www.hacubia.jerusalem.muni.il

***

המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *