רב ערב 2.9.2014

מיכאל בורמנס | "וידיאו פלוס" | "צעדים בוני אמון" | Toolbox ועושים-שכונה | אורית ישי | "נורא יפה" | יעל בלבן | "יפה נורא" | "ארכיון" | ארקדי זיידס | פסטיבל "צוללן" | "שלוש אצבעות מתחת לטבור" | "הגרמני הרך" | נדב בן-נון

Michaël Borremans, "The Angel", 2013

מיכאל בורמנס | "אין מתוק מזה" | מוזיאון תל-אביב לאמנותן

פתיחה: שלישי, 2.9.14, ב-20:00
נעילה: 31.1.15

אוצר אורח: ג'פרי גרוב

אוצרת אחראית: אהובה ישראל

תערוכתו המקיפה הראשונה בישראל של מיכאל בורמנס (1963, בלגיה), אחד האמנים הבולטים והמאתגרים ביותר הפועלים כיום, המכנסת יחדיו כ-100 מעבודותיו – ציורים, רישומים וסרטים שנעשו ב-14 השנים האחרונות. העבודות החידתיות, הטעונות פסיכולוגית והמטלטלות חזותית מציגות דמויות אנוש בעלות חזות רצינית, חסרות אינדיבידואליות או תפקיד ברור. הן מתוארות בסביבות ובמצבי פעולה שגרתיים לכאורה, אך מסתוריים ובלתי ניתנים לפענוח, ומתוך כך מלנכוליים ועוכרי שלווה. בורמנס יוצר חיבור מרתק בין פרקטיקת הציור לאסתטיקה הקולנועית. הוא מקיים דיאלוג עם אמני עבר (ולסקז, גויה, מאנה) ועם איקונוגרפיה קולנועית (דייוויד לינץ' וסטנלי קובריק), ובה בעת מטמיע באמנותו מבט ביקורתי עכשווי. לתערוכה נלווים קטלוג מקיף (אנגלית) בעריכת ג'פרי גרוב וחוברת (עברית/אנגלית) בעריכת אהובה ישראל.מוזיאון תל-אביב, גלריה רב-תכליתית ע"ש לילי ויואל משה אלשטיין, גלריה לצילום ע"ש דורון סבג ORS בע"מ, הבניין ע"ש שמואל והרטה עמיר.

טליה הופמן, "גויאבה", 2014

"וידיאו פלוס" | אירועים סביב התערוכה "שעת סיפור: היה או לא היה"
ביתן הלנה רובינשטיין לאמנות בת-זמננו, מוזיאון תל-אביב לאמנות

במסגרת התערוכה "שעת סיפור: היה או לא היה", המורכבת משבעה מיצבי וידיאו, יתקיימו במהלך ספטמבר ואוקטובר כמה אירועים תחת הכותרת "וידיאו פלוס".

בשבוע הקרוב יתקיימו שני מפגשים:
חמישי, 4.9.14, ב-19:00, מפגש עם אוצרת התערוכה, רותי דירקטור.
שישי, 5.9.14, ב-11:00, מפגש עם טליה הופמן בעקבות סרטה של טליה הופמן "גויאבה" (11 דקות).

הופמן (גרמניה, 1979, חיה ויוצרת בתל-אביב) צילמה בשוט אחד, בן 11 דקות, בחור ובחורה ההולכים לאורך שביל בנוף הררי בכפר מנדא שבגליל. הבחור הוא שחקן ערבי, הבחורה שחקנית יהודייה. הם משוחחים על זיכרון ועל שכחה, והדיאלוג ביניהם מתנהל כך שאין לדעת בבירור אם הם מתייחסים לזכרון אהבתם הפרטית או לזיכרון לאומי רחב.

"צעדים בוני אמון", צילום חלל

"צעדים בוני אמון" | מוזיאון פתח-תקווה לאמנות 

נעילה: שבת, 6.9.14
אוצרים: דרורית גור-אריה ואבי פלדמן

התערוכה, שנעה על קווי התפר שבין המחול והכוריאוגרפיה, האמנות והמוזיאון, מפנה מבט מעמיק אל הדיאלוג המרובד שמתהווה בשנים האחרונות בין המחול העכשווי למוזיאונים לאמנות עכשווית – על רקע חדירתו מחדש של המחול למרחב הציבורי ובתוכו החלל המוזיאלי. בתערוכה מגוון רחב של יצירות העוסקות במחול ובתנועה של אמנים, יוצרי מחול וכוריאוגרפים, ישראלים ובינלאומיים. משתתפים: טרייסי אמין, יסמין גודר, דן גרהאם, אלונה הרפז, מרי ויגמן, ארקדי זיידס, נבט יצחק, קבוצת ממזה, באבט מנגולט, מרינלה סאנטורה, סרג'יו פרגו, אנה ק"א, מייק קלי.מוזיאון פתח-תקווה לאמנות, רח' ארלוזורוב 30, פתח-תקווה. 

***

קול-קורא לשני פרויקטים של ״רוח-חדשה״: Toolbox ועושים-שכונה

קול קורא Toolbox 

תוכנית Toolbox היא חממת יוצרים מבית רוח-חדשה, הפועלת לחיזוק והעצמה של אמנים ירושלמים צעירים. התוכנית מציעה לכל אמן ליווי מקצועי בפיתוח פרויקט אישי, גיבוש קבוצת עמיתים, היכרות מעמיקה עם סצינת האמנות ומוסדות התרבות בירושלים וחשיפה בפסטיבל "טולבוקס". התוכנית מיועדת ליוצרים מכל תחום שסיימו לימודים במוסד אמנותי מוכר (או לחלופין בעלי ניסיון בתחום האמנות) ושנמצאים בתחילת דרכם האמנותית. אנו מחפשים אמנים שלא רק גרים בירושלים, אלא גם מעוניינים להשתלב ולהשפיע על סצינת האמנות התוססת של העיר. ההשתתפות בתוכנית אינה כרוכה בתשלום. לפרטים: באתר ובמייל:[email protected]

*

קול קורא עושים-שכונה 

עושים-שכונה מבית רוח-חדשה ועיר.אקדמיה חוזרת במתכונת מחודשת: סטודנטים שמתחילים שנה ב' בכל התחומים או יוצרים ואמנים עד שנתיים מסיום התואר מוזמנים לפרויקט ייחודי של התחדשות אורבאנית: עיצוב יצירתי של פינות מיוחדות וזנוחות בעיר במסגרת של קהילה צעירה, מלגה גבוהה ותקציב גבוה לפרויקט. בין השאר: להפוך מתחם חניה נטוש בתלפיות לחצר קולנוע לילי, או להפוך מרכז מסחרי ישן באחת השכונות למקום שיש מה לעשות בו מעבר לקניית חלב. לפרטים והרשמה: באתר. .

***

אורית ישי | "נורא יפה" | יעל בלבן | "יפה נורא" | גלריה הקיבוץ, תל-אביב

פתיחה: חמישי, 4.9.14, ב-20:00
אוצרת: יעל קיני

אורית ישי ויעל בלבן חברו יחד בשתי תערוכות יחיד להאיר את הסמיכות הנוראה שבין יופי ואימה, חיים ומוות, כל אחת בדרכה. ישי ממשיכה לבחון את מדיום הצילום דרך מוטיבים של זרי פרחים, כשהפרח עבורה הוא מוטיב בו מוצפנים קודים תרבותיים, חברתיים והיסטוריים. ישי צילמה זרי אבלות בעשרות טקסי קבורה של חיילים ובארכיונים.הצילום משמש את ישי כחומר גלם שהונח למחקר ולעיבוד על שולחן העבודה במעבדה הדיגיטלית. גם בעבודות של בלבן מופיע זר. הרישומים כולם עשויים בטכניקה המוכרת שלה: לולאות-לולאות עשויות ברפידוגרף ויוצרות יחד רקמת קרושה מורכבת ומפותלת השוזרת יחד גופות אדם נעדרות ראש וצמחייה עשירה, ביופי מתקתק ונורא.גלריה הקיבוץ, רח' דב הוז 25, תל-אביב. פרטים נוספים באתר הגלריה.

"ארכיון", ארקדי זיידס, צילום: מונה א-נוואג'ה

"ארכיון" | ארקדי זיידס | תיאטרון תמונע

חמישי, 4.9.14, ב-19:30
שישי, 5.9.14, ב-13:00

"ארכיון" עלתה בבכורה בינלאומית לפני כחודש בפסטיבל אביניון הצרפתי, ותוצג לראשונה בישראל בתיאטרון תמונע כחלק מפסטיבל "צוללן" למחול עכשווי. ב"ארכיון" בוחן זיידס מחדש חומרים שצולמו על-ידי מתנדבי הפרויקט "חמושים במצלמות" של ארגון בצלם. זיידס מסיט את תשומת לב הצופים למחוות הגוף של הישראלים ולתגובותיהן הפיזיות לנוכח הסיטואציות השונות בשטחים. הפלסטינים נותרים מאחורי המצלמות, כשקולם ונקודת מבטם נוכחים וקובעים את פרספקטיבת הצפייה. על אף שהחומרים המצולמים חושפים מציאות לוקאלית, זיידס מבקש לדון גם בשאלה רחבה ואוניברסלית יותר: מהו פוטנציאל האלימות הגלום ביחיד ומהו המחיר שמשלם הכלל בשל שליטתו באחר.לאחר המופע ב-4.9.14 יתקיים רב-שיח: "הפוליטיות של הגוף הרוקד – חיקוי, מחול, כיבוש", בהשתתפות רנן עמיר, עדו פדר וארקדי זיידס.תיאטרון תמונע, רח' שונצינו 8, תל-אביב. לכרטיסים: 03-5611211 או באתר תמונע.

בין הקוראים הראשונים שישלחו מייל ל-[email protected] יוגרלו זוג כרטיסים חינם למופע ביום שישי, 5.9.14, ב-13:00.לפרטים נוספים על הבכורה הישראלית

אירוע פייסבוק
לתוכנית המלאה של פסטיבל "צוללן"

***

פסטיבל "צוללן" | מחול עכשווי בתל-אביב–יפו
3–23 בספטמבר 2014

פסטיבל "צוללן" 2014 עוסק ב"פוליטיות של המחול": מגוון של התעמקויות במחול שיחשפו את ה"פוליטי" הייחודי לו, הן על-ידי האופנים שבהם הוא נוגע במציאות ובחברה והן על-ידי הצגה של רזי המדיום והאופרציה האמנותית הייחודית לו. במשך שלושה סופי-שבוע יתפרש הפסטיבל במקומות שונים בעיר, עם מופעי מחול מישראל ומחו"ל, אירועי שיח, הקרנות וסדנאות. ארקדי זיידס חושף מה אירע לגוף הישראלי לאחר עשרות שנים של כיבוש; אלון מרשל, רוג'ר סאלה ריינר וסימון טאנגי עוסקים בגבריות ומשחקיות; לילך ליבנה שואלת על האפשרות של הגוף הרוקד להיות אתר וירטואלי וממשי כאחד; איציק ג'ולי מפגיש בין פילוסוף לרקדנית על הבמה ועוד. באירועי השיח נעסוק במחול ואידיאולוגיה בראשית היישוב, מחול כאתר של ידע חוצה גבולות גלובליים, סרטים על היוצרים סטיב פקסטון ואיבון ריינר ועוד.

פרטים נוספים באתר הפסטיבל ובדף הפייסבוק.

בין קוראי "ערב רב" יוגרל זוג כרטיסים למופעים הבאים לראשונים שיכתבו למייל [email protected]:

  • רביעי, 3.9.14, ב-20:00, Gerro, Minos & Him, מופע פתיחה, מחסן 2, נמל יפו (לאחר המופע אירוע שיח עם האמנים בהנחיית איריס לנה)
  • שישי, 5.9.14, ב-20:00, "Ce Contexte", יאיר ברעלי (ישראל/צרפת, בכורה ישראלית), תיאטרון תמונע, רח' שונצינו 8, תל-אביב
  • שבת, 6.9.14, ב-21:00, "משחק חופשי", לילך ליבנה (ישראל, בכורה), מוזיאון תל-אביב לאמנות, רחבת ריקליס

"שלוש אצבעות מתחת לטבור". צילום: נואית זכאי

"שלוש אצבעות מתחת לטבור" | אנסמבל תיאטרון הידית

שבת, 6.9.14, ב-20:00

"האירוע התיאטרוני נוגע בתעוזה בנושאים של תשוקה, אפשור ויצריות. בשפת במה מלאת חיים, פיוטית וחזותית, נוצרות תמונות על הציר שבין תשוקה ומיניות כאפשרות של חיבור חובק – של אדם עם עצמו, טבעו, זולתו והסביבה שלו – אל מול מיניות כמקום שמתקיימים בו בושה, אשמה, ניכור ואלימות. שלוש אצבעות מתחת לטבור הוא מיקומה של צ'קרת המין, המרכז המכיל את אנרגיית החיים.

תיאטרון הידית, רח' החרושת 1, פרדס-חנה. כרטיסים: 60 שקל בהזמנה מראש, 70 שקל בקופה. להזמנות: 077-5301381, http://www.tixwise.co.il/he/website/2101

איוונט בפייסבוק
טריילר ההצגה

4 כרטיסים יוגרלו בין הקוראים הראשונים שיענו למייל: [email protected]

***

"הגרמני הרך" | נדב בן-נון | סינמטק תל-אביב | במהלך ספטמבר

יוהן הדכאוני מגיע לגיל שלושים ורוצה למות. בעל-כורחו הוא נבחר מבין כל חברי כיתתו בגרמניה לטוס לישראל במסגרת תוכנית לחילופי סטודנטים, ונוחת ביום השואה. צירוף מקרים אבסורדי מפגיש בין יוהן לרות, סטודנטית ישראלית, והשניים מתאהבים. בשבוע שבין יום השואה ליום העצמאות מיטלטלים השניים בין טקסי פולחן של מוות וזיכרון ובין אהבה המובילה אותם אל עבר גורל משותף בלתי נמנע. זוכה פרס הסרט העצמאי הטוב ביותר בפסטיבל דרום 2014.

נדב בן-נון (1983) הוא אמן וקולנוען עטור פרסים. בוגר תואר ראשון באמנות במדרשה לאמנות ותואר שני בקולנוע באוניברסיטת תל-אביב. הציג את עבודותיו בתערוכות יחיד בישראל ובפסטיבלים ותערוכות קבוצתיות בארץ ובעולם.

לכל אחת מההקרנות יוגרלו 4 כרטיסים לראשונים שישלחו מייל ל-[email protected].

תאריכי הקרנות ומידע נוסף באתר סינמטק תל-אביב
לצפייה בטריילר
עמוד הפייסבוק

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *