רב ערב 27.5.2014

״Artists' Film International״ | שרי כראל, "במעוף שירה" | "Arrowed", בובי ג'ין סמית | "צעדים בוני אמון" | "המסתננים", ארטפורט | אולאפור אליאסון | מאירה גרוסינגר | כנס המרכז לאמנות דיגיטלית | שכונה שהופכת למוזיאון ליום אחד | רונית שלם | אניטה בירקנפלד | נעילת התערוכה "המגדל הבוער"

הרשמה לניוזלטר

אליקס פרלסטיין, "שיעור הציור", 2012, וידיאו

״Artists' Film International״

תערוכה חדשה בגלריה העירונית כפר-סבא
פתיחה: חמישי, 29 במאי 2014
אוצרת: אילנה טננבאום

הגלריה מציגה את פרויקט הווידיאו הבינלאומי "Artists' Film International", שבו שותפים 15 מרכזים וחללי אמנות מרחבי העולם, ובהם הגלריה העירונית כפר-סבא. הפרויקט הוא יוזמה של גלריה וייט-צ'אפל בלונדון ומציג עבודות וידיאו, סרטים קצרים ואנימציה של אמנים מרחבי העולם. העבודות השונות מעלות את סיפוריו של העולם העכשווי על חוויות הניכור והמתחים הבין-חברתיים שבו, עולם המורכב מצרכנות ומפורנוגרפיה, שבו היחיד מנסה לאשר את נוכחותו כאינדיבידואל ובה בעת להיות שותף ביצירת קהילה.

משתתפים: מרינלה סנטורה, אנה גלרדו, בנגו קרדומאן, אליקס פרלסטיין, מורי היואיט, ג'סיקה וורבויז, הונג אן טרונג, מורגן וונג, קטרינה דז'לאר, אריק ומארק הורטדו, נאסאן טור, עינת עמיר, קיאה הוגין, נהא צ'וקס, רארו עומרזאד.

גלריה עירונית כפר-סבא, בית התרבות על-שם רייזל, רח' גאולה 12, כפר-סבא

סאונדארט פסאז'

שרי כראל, "במעוף שירה"

סאונדארט פסאז'
מיצב סאונד ומופע עם שתי ויולות
חמישי, 29 במאי 2014, 20:30–23:00
הפסאז', רח' אלנבי 94, תל-אביב

במשך כארבעה חודשים הקליטה האמנית המולטידיסציפלינרית שרי כראל את הסביבה האודיאלית של The Silent Barn – חלל לאמנות אקספרימנטלית ופרפורמנס בשכונת בושוויק בברוקלין – ויצרה את מיצב הסאונד "במעוף שירה", המוצג שם בימים אלו. בעבודה, שנוצרה עבור המרכז לאמנות אסטרטגית וחקלאות ה-CSAA, מתייחסת כראל למרחב הארכיטקטוני כאל סביבה נופית, כאשר המבנה הנתון נתפס כמערכת אקולוגית סגורה המורכבת משכבות רבות של צלילים, קולות ורחשים המייצרים שדה קולי מובחן. כראל מבקשת להטמיע את רוח החלל הברוקלינאי בחלל הפאסז' שברחוב אלנבי בתל-אביב, רוח חסרת גוף שעוטפת את המסדרונות והכוכים של המבנה המודרניסטי.

הפרפורמנס יתחיל בשעה 21:30.
מוזיקאים אורחים: רונלד בורסן ואיילת לרמן. אוצרת: חגית ורנר.

מתוך "Climax", יצירת המחול החדשה של יסמין גודר. צילום: בן פרג'

"צעדים בוני אמון"

תערוכה חדשה במוזיאון פתח-תקווה לאמנות 
אוצרים: דרורית גור-אריה ואבי פלדמן

תערוכה ראשונה מסוגה בישראל, הבוחנת את יחסי הגומלין בין מחול לאמנות חזותית בהקשרים היסטוריים, חברתיים ופוליטיים. התערוכה, שנעה על קווי התפר שבין המחול לכוריאוגרפיה, האמנות והמוזיאון, מפנה מבט מעמיק אל הדיאלוג המרובד שמתהווה בשנים האחרונות בין המחול העכשווי ובין מוזיאונים לאמנות עכשווית, על רקע חדירתו מחדש של המחול למרחב הציבורי ובתוכו החלל המוזיאלי.

בתערוכה מוצג מגוון רחב של יצירות העוסקות במחול ובתנועה, פרי יצירתם של אמנים, יוצרי מחול וכוריאוגרפים, ישראלים ובינלאומיים.משתתפים: טרייסי אמין, יסמין גודר, דן גרהאם, אלונה הרפז, מרי ויגמן, ארקדי זיידס, נבט יצחק, קבוצת ממזה, באבט מנגולט, מרינלה סאנטורה, סרג'יו פרגו, אנה ק.א, מייק קלי.

שיח גלריה עם אבי פלדמן, אוצר שותף: שבת, 31 במאי 2014, ב-12:00. הכניסה חופשית.

מוזיאון פתח-תקווה לאמנות, רח' ארלוזורוב 30, פתח-תקווה.

Arrowed

"Arrowed", ראיון מתמשך מאת בובי ג'ין סמית

בובי ג'ין סמית ושאמל פיטס
29 במאי 2014, ב-21:00
מרכז סוזן דלל, אולם סוזי

המופע "Arrowed" מורכב מסדרת ראיונות שאת כתיבתם, הכוריאוגרפיה והבימוי שלהם יצרה רקדנית הלהקה בובי ג'ין סמית. זהו מופע תיאטרלי-לירי המשמש מראה של מה שאומרים לנו ומה שאנחנו מספרים לאחרים. ראיון מתמשך שיצירתו החלה ב-2010 והוצג לראשונה בקיץ 2012. הריקוד מתרחש באופן לא אחיד במקומות שונים, בזמנים שונים ועם אנשים שונים, כשהקבוע היחיד הוא התסריט הראשוני, שנכתב כראיון. יצירה זו מיועדת להתקיים באופן לא סדיר למשך שארית חייה של בובי ולתעד את תהליך האינטראקציה, השיחה וההתבגרות.

"שתיים-שלוש שורות של מושבים מאולתרים מזמינות קהל מצומצם לצפות במתח שנוצר בין שני היוצרים הנפלאים האלה, שממעטים לנוע, מרבים לשתוק, והמלים שלהם חותכות את החלל בחדות" ("ערב רב", דנה שלו, 27.12.13).

מרכז סוזן דלל, אולם סוזי, רח' יחיאלי 5, תל-אביב. כרטיס: 65 שקל. מכירת כרטיסים: באתר הלהקה או בטל' 03-5171471.

"רב ערב" מחלק שני זוגות כרטיסים למופע לראשונים שישלחו מייל ל- [email protected].

***

כנס המרכז לאמנות דיגיטלית לאמנות, חברה וטכנולוגיה

המרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית, חולון
29–28 במאי 2014
אוצרת הכנס: נועה שוב

לכנס המרכז לאמנות דיגיטלית לאמנות חברה וטכנולוגיה ידון השנה באופן ביקורתי באספקטים שונים של השפעת הטכנולוגיה על החברה, כשתפקידה של האמנות בהקשר זה הוא לזהות את הבעיות שנובעות משינויים אלה ולשמש כלי ביקורת ואסטרטגיה להתמודדות עם השינויים הללו.הכנס יעסוק בשאלות של שקיפות ברשת ובהבטחה של הטכנולוגיה לחופש ולביטחון, בהשפעת הרשת על תהליכים פוליטיים ועל שוק העבודה, בהתנהלות של היחיד ברשת כמרחב חסר גוף, וביחסי הגומלין שבין טכנולוגיה ליעילות ולדחיינות.

המרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית, רח' האמוראים 4, חולון.
פרטים נוספים: כאן.

קבוצת החשיבה גאנה, מתוך התערוכה ״המסתננים״

"המסתננים": דניאל לנדאו, פול פואט, קבוצת החשיבה גאנה, רקמה תיעודית

ארטפורט, דרך בן-צבי 55, תל-אביב
פתיחה: חמישי, 29 במאי 2014, ב-20.00

אוצרת: מעין שלף
מוזיקה: די.ג'יי אייל רוב

התערוכה "המסתננים" מתבוננת במצב המקומי והגלובלי של מבקש המקלט או הפליט דרך עבודות שנעשו בהשתתפות קהילות של מבקשי מקלט בארץ ובעולם. שם התערוכה משחק תפקיד כפול, כיוון שהוא מבקש להתבונן על האמנות המוצגת בה כמעשה של הסתננות. האמנים מנסים לחתור תחת הסטריאוטיפים הקיימים באמצעות פרקטיקות שונות של שיתוף והשתתפות, ולערער את האופן שבו אנחנו תופסים את המצב המורכב של מבקש המקלט או הפליט. העבודות בתערוכה משקפות אופני השתתפות שאינם חוששים לעורר קונפליקטים ולהלך על הגבול שבין האתי לאסתטי. באמצעות ארבעת הפרויקטים, כמו גם באמצעות שיחות, הדרכות וסיורים עם המשתתפים השונים – מבקשי מקלט, תושבי דרום תל-אביב, אמנים ופעילים – התערוכה חוקרת גם את אופני הייצוג והתצוגה של אמנות השתתפותית ואת מגבלותיה, לצד היחסים בין אמן לקהילה ולקהל.

ביום שישי, ה-30.5.14, בשעות 14.00–12.00, יתקיים שיח גלריה עם קבוצת החשיבה גאנה, האוצרת מעין שלף ומשתתפים מקבוצות החשיבה האריתריאית, הסודאנית והישראלית שהיו חלק מהפרויקט.

פרטים נוספים: כאן.  
לדף האירוע בפייסבוק: כאן. 
שעות פעילות: רביעי וחמישי, 19.00–12.00, שישי ושבת, 11.00–16.00.

אולאפור אליאסון

הרצאה של האמן הדני אולאפור אליאסון 

מוזיאון תל-אביב לאמנות, אולם אסיא
יום שישי, 30.5.14, ב-14:00 

האמן הדני אולאפור אליאסון, זוכה פרס וולף לציור ופיסול 2014, יוצר אמנות המשלבת בתוכה את איתני הטבע. אליאסון שם לעצמו למטרה לשבש את הרגלי הראייה המובְנים והמקובעים שלנו ולתעתע בצופים. בסטודיו שלו מייצרים מכשירים המשקפים, מְשבּרים, ומסבכים את התפיסה שלנו באופן שמערער את תחושת השליטה שלנו בעולם וכופה על הצופים השתאות מיקרו-קוסמית. כל זאת, תוך שהמיצגים שלו חושפים תמיד את המכניקה הפיזיקלית, הכימיה והביולוגיה המפעילות את המיצגים.האתר של אליאסון: כאן.
כרטיס: 30 שקל. לרכישה בקופת  המוזיאון: 03-6077020.
www.tamuseum.org.il

מאירה גרוסינגר

שיח גלריה בתערוכה "מעבר לים" של מאירה גרוסינגר גלריה פלורנטין 45

שישי, 30 במאי 2014, ב-11:00
משתתפות: מאירה גרוסינגר, האוצרת גילת נדיבי ואירנה גורדון

מאירה גרוסינגר יוצרת בשנים האחרונות מיצבים מורכבים המכילים דיוקנאות ודמויות לצד בעלי חיים, צמחייה וטבע מדומיין. האמנית יוצרת את דמויותיה ואת האובייקטים כולם מחומרים שרובם רדימייד, שאריות תרבות שנזנחו ולוקטו על-ידיה – חומרים רכים כגון טקסטיל, חוטים, ספוגים ותחרות, וכן חלקי ריהוט משומשים וברזל. בתערוכה מציגה גרוסינגר קרעי עולמות אנושיים, פיסות מצבים קיומיים של כאב, בדידות וערגה, וממקמת אותם בנוף ראשוני ופראי היוצר מחבר מוכר וזר בו בזמן.רח' פלורנטין 45 פינת רח' השוק. טל' 050-2763249.
שני עד שבת, 11:00–13:00, שלישי עד חמישי, 16:00–18:00.

בחצרות האמנים

נווה-עוז – שכונה שהופכת למוזיאון ליום אחד בחג השבועות

רביעי, 4 ביוני 2014, בשעות 18.00–10.00

עמותת אמני פתח-תקווה, ועד השכונה והעירייה מקיימים מסורת של בית פתוח של אמנים בשכונת נווה-עוז. האירוע נועד לאפשר לאמן להציג את יצירותיו בביתו, בסביבת היצירה שלו, תוך קיום קשר ישיר עם קהל המבקרים. את האירוע יזמה לפני שמונה שנים שרה רז, יו"ר עמותת אמני פתח-תקווה, ציירת ופסלת תושבת נווה-עוז. בכניסות לשכונה תחולק מפה עם כתובות בתי האמנים המציגים ותחומי האמנות שלהם. ליד כל בית יוצב שלט המזמין את המבקרים. בכמה מוקדים יהיו הרכבים מוזיקליים וכן ציירי פורטרטים וקריקטורות שיציירו את הקהל שוחר האמנות. ברחבי השכונה ציורי קיר מרהיבים. ניתן לרכוש יצירות אמנות במחירים המיוחדים ליום זה.

רונית שלם, "יום הולדת 40 שמח לי", אקריליק וטושים על בסיס שמן על עץ, 2014

"קורפוס", רונית שלם, ציורים

הגלריה העירונית לאמנות, רחובות
פתיחה: שישי, 30 במאי 2014, ב-11:30
בית דונדיקוב, רחובות

אוצרת: אורה קראוס

ביום הפתיחה תרצה ד"ר נאווה סביליה-שדה, חוקרת, אוצרת ומרצה, בנושא "גוף אלוהי בעולם עכשווי", ב-12:00.

רונית שלם מציגה שלוש קבוצות של ציורים: קבוצה של דימויי גוף צבעוניים קטועי גפיים, שתוכם נראה כמעין רקמה; קבוצה אחרת של איברים בודדים כמו עין, שפתיים, לסת, ואצבעות ידיים; וקבוצה שלישית עם דימויי גוף קטועים בשחור-לבן, המצטיירים כמפת סימנים אורנומנטלית. עבודותיה עוסקות בפגיעוּת הגוף ובשינויים החלים בו. הניגוד בין דימויי הגוף הקטועים, המשדרים כאב ופגיעה, לבין הלך הרוח האופטימי שמשדרת הצבעוניות של הדימויים מנטרל את חריפות העיסוק בנושא זה. בכך מתייחדת עבודתה של שלם בתוך מסורת העיסוק בדימויי גוף בעולם האמנות העכשווית, ובמיוחד לנוכח עיסוקן של אמניות-נשים בנושא זה, שמוביל לעתים קרובות למקומות קשים, טעונים ומורכבים.

בית דונדיקוב, רח יעקב 32 פינת רח' דונדיקוב, רחובות.
ראשון עד חמישי, 13:00–09:00, 19:00–17:00; שישי, 12:00–09:00.
נעילה: 30.6.14

אניטה בירקנפלד, "גלימות", 2014. צילום: דנה קרן

״על הגגות״ – אניטה בירקנפלד, תערוכת פיסול

על גגות הבית והסטודיו של הפסלת
רח' חרצית 12, אבן-יהודה 

שישי-שבת, 30–31 במאי 2014, בשעות 19:00–11:00

הפסלת אניטה בירקנפלד תציג עבודות פיסול שיצרה בעשור האחרון בתערוכת פופ-אפ שתהיה פתוחה לקהל בסופשבוע הקרוב על גגות הבית והסטודיו שלה באבן-יהודה. בירקנפלד יוצרת בחימר ויוצקת בחומרים שונים: ברונזה, אלומיניום, בטון ופולימר. כמה מעבודותיה משולבות בצורה ייחודית בברזל. הפסלים של בירקנפלד פועלים מיידית על רגש הצופה, הם מאופיינים בחום ואנושיות ומלאים באהבת החיים והאדם.אתר האינטרנט של הפסלת:  כאן. 

תמר גטר, "העלמה והמוות", 2001

אירוע נעילת התערוכה "המגדל הבוער" 

הגלריה האוניברסיטאית לאמנות על-שם גניה שרייבר
רח' חיים לבנון 1, תל-אביב
שישי, 30 במאי 2014, ב-11:00

מפגש קהל עם האמנית תמר גטר והאוצרת שרית שפירא. גטר תשוחח על עבודתה "העלמה והמוות", המוצגת בפתח התערוכה הנוכחית. המפגש ייערך במסגרת ה"אחת ויחידה", סדרת מפגשים בגלריה האוניברסיטאית עם אמנים ואוצרים. המפגש מונחה על-ידי גישה הרואה בעבודת אמנות עכשווית עולם ומלואו, צומת לרעיונות פילוסופיים, עמדות פוליטיות וחשיבה היסטורית. המפגש עם גטר יציין את נעילת הפרק הראשון של טרילוגיית התערוכות "בבל".

הכניסה חופשית.
קמפוס אוניברסיטת תל-אביב, כיכר אנטין, ליד שער 7, רחוב חיים לבנון פינת איינשטיין.
לפרטים: 03-6408860.
ראשון עד רביעי, 19:00–11:00, חמישי, 21:00–11:00, שיש, 14:00–10:00.
פייסבוק:  כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *