לא רק יין זול, 23.1.14

יש זמנים שאסור למלים להיות דימויים. הן צריכות להיות הדבר עצמו. הדיבור עצמו. צריכות להיזרק על גבי הדף כשם שרוק ניתז לפעמים במפגיע מבין השיניים ונוחת על ריס של מישהו או על הלחי וזה לא מנומס. למלים יש צורך משל עצמן שאינו קשור לכותבים, אבל אנחנו קורסים תחת החוקים של עצמנו כל הזמן, לא משנה […]

יש זמנים שאסור למלים להיות דימויים. הן צריכות להיות הדבר עצמו. הדיבור עצמו. צריכות להיזרק על גבי הדף כשם שרוק ניתז לפעמים במפגיע מבין השיניים ונוחת על ריס של מישהו או על הלחי וזה לא מנומס. למלים יש צורך משל עצמן שאינו קשור לכותבים, אבל אנחנו קורסים תחת החוקים של עצמנו כל הזמן, לא משנה מה נעשה, והדימויים מתרוצצים בתודעתנו. צללים ברוח על קירות בניינים הם דלתות המילוט ודרכי הבריחה. אנחנו הולכים בתוך ערימות זבל: פלסטיקים, בקבוקי זכוכית שבורים וקופסאות סיגריות מעוכות. במישור הפיזי הדמיון משלים את מה שהטילים עוד לא הספיקו. נחל של רעל סרטני זורם מאזור תעשייה ברקן אל הכפרים בפלסטין. אנשים מתים כל הזמן. ככל שמתקרבים אל אנשים עניים ונטולי זכויות מתחילים לראות שהם מתים הרבה יותר מהר מאיתנו, ואם לא מתים, אז נעלמים.

***

לא רק יין זול, גם בירה אבולעפיה
לפני ארבעה חודשים הקים רועי כרמלי מבשלה קטנה בסטודיו שלו. כרמלי התחיל לבשל בירה מתוך אהבה לבירה ורצון לעשות משהו אחר, עממי וזול. בירה, לדבריו, זה דבר בסיסי כמו לחם וחלב. לכבוד האירוע הכין 150 בקבוקי בירה ופנה ל-48 אמנים ומעצבים שיכינו תוויות. בדרך כלל אנשים מגיעים לתערוכה, מסתכלים על העבודות, עושים מינגלינג ושותים. כאן התערוכה נמצאת על הבקבוקים. נוסף לבישול הבירה, כרמלי חיבר מיקרופון היידרופוני והקליט את תהליך התסיסה. הוא גם יצר פותחן שהלינק להדגמה שלו כאן. את הבר והדיספליי בנה בעצמו. שני סוגי בירה, בירה חיטה ובירה אייל, יימכרו הערב ב-10 שקלים הבקבוק.

48 אמנים ומעצבים. 150 בירות. 10 שקלים

48 אמנים ומעצבים. 150 בירות. 10 שקלים

 

בירה אבולעפיה

בירה אבולעפיה

 

השקת בירה אבולעפיה
חמישי, 23.1.14, ב-21:00
הופעות: ניקוטין + אלכס דרול, רייסקינדר
תקלוט: הלל
סטודיואי התואר השני בבצלאל
אבולעפיה פינת הש"ך, תל-אביב

***

רני ששון, "ביצה קשה"

רני ששון. ביצה קשה

רני ששון. ביצה קשה

 

רני ששון. ביצה קשה

רני ששון. ביצה קשה

"ביצה קשה"
חמישי, 23.1.14, ב-20:00
גלריה הקיבוץ
רח' דב הוז 25, תל-אביב

***

http://www.youtube.com/watch?v=OpZJLjrb4vU

מגזין "ReFeel" משיק את גליון #3 , מחברות

מתוך מניפסט המגזין "ReFeel": "אני מאמין שכל אמן צריך ויכול לבחור את הדרך שבה האמנות שלו מוצגת גם במגזין (נדמיין שהדבר הזה קורה בתערוכות קבוצתיות). מי רוצה צילום מבריק, מי מעוניין במט, רשם ששונא רפרודוקציה של עבודתו או צייר ציורי שמן שלא מאמין שאפשר בכלל לצלם את יצירתו, פסל שחש שלעולם עבודתו תהיה מוכרת מתוך תמונות וצלם מאולץ הדפסה. כל כולם זכאים לדעה משלהם ולייצוג שהם בוחרים". 50 גליונות עשויים מ-50 מחברות שנאספו במשך שנתיים על-ידי שירי טרקו, יוזמת והוגת המגזין. המחברות חולקו לחבילות של חמש, וכל אמנ/ית קיבל/ה חבילה לתקופה של עשרה ימים. אחר-כך העביר/ה לבא אחרי/ה. המגזינים הם עדות להתרחשות שקרתה. כל חוברת היא ספר אמן ייחודי, אובייקט פיסולי ותערוכה קבוצתית, על התככים, המזימות, סגירות ה"דילים", על היופי והצורך שיש במגזין כזה.

"Re-Feel"

"Re-Feel"

 

"Re-Feel"

"Re-Feel"

"ReFeel", מגזין
חמישי, 23.1.14
אמנים משתתפים: עמית נאמני, סופי קוגן, דניה ויינר, יואב וינפלד, יעל אליס, טל אלפרשטיין, אלמה מיה הדס, שיר יפת, זמיר שץ, מיכל מקרסקו, טל גלעד, שירי טרקו.
יוצרת והוגת המגזין: שירי טרקו
גלריה STA
רח' העלייה 25, תל-אביב

***

 HeadRest_invite

 ***

The Art Lab

פרויקט חדש שיזם עמית בראל, הייטקיסט מקרן הון-סיכון "סטאר". "האתר הוא יוזמה טובה", אומר יהונתן ה. משעל, עורך האתר. "המטרה שלו היא לתת לאמנים למכור את האמנות שלהם בצורה הוגנת. באתר מעודדים פגישה של הקונים עם האמנים בסטודיו וקניית עבודות דרך מפגש אנושי והיכרות אישית, ולא רק קמעונאות. המכירה היא ללא עמלות ותיווך. כבר עכשיו נמצאים 300 אמנים ואמניות, ונראה שיהיו עוד בעתיד. האמנים המשתתפים הגיעו דרך המלצות של אנשים מהתחום. בוועדה האמנותית חברים פרופ' יאיר גרבוז והאוצרת מעין שלף. האתר הוא מקום שבו מרוכזים אמנים טובים, וגם אם לא קונים עבודות מתוכו, הוא מעין קטלוג דיגיטלי ואינטראקטיבי עדכני ברשת".

***

שלוש תערוכות חדשות במוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית:

"ארץ השלג"

ארץ השלג

ארץ השלג

 

"קאצ'ו-גא, פרחים וציפורים באמנות יפן"

פרחים וציפורים באמנות יפן

פרחים וציפורים באמנות יפן

רכישות חדשות

 

עכ

רכישות חדשות

 

שלוש תערוכות חדשות במוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית
שבת, 25.1.14, ב-19:30
מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית
שדרות הנשיא 89, חיפה

***

שיח גלריה בתערוכתו של יוסי ברגר, "Time Is Not Money"
130 תצלומים ממקומות שונים בעולם מוצגים בתערוכה של יוסי ברגר, רובם משלוש השנים האחרונות. נופים, מבנים, חללים, תשתיות של מערכת אנושית. ביום שישי הקרוב יתקיים שיח גלריה עם האמן.

יוסי ברגר, דיוקנאות על קירות. הגלריה הלאומית החדשה, ברלין. צילום צבע

יוסי ברגר, דיוקנאות על קירות. הגלריה הלאומית החדשה, ברלין. צילום צבע

 

יוסי ברגר. מבט על התערוכה

יוסי ברגר. מבט על התערוכה

 

שיח גלריה, "Time Is Not Money"
שישי, 24.1.14, ב-11:30
גלריה דביר
רח' ראשית-חוכמה 14, תל-אביב

 ***

גלריה בנימין
גלריה בנימין

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *