לא רק יין זול, 14.11.13

הקשר בין קול לטקסט בתערוכה "ניבים" בירושלים; מקום בטוח שבו ילדים ואמנים יכולים להשהות את המציאות ולדמיין וליצור ב"מעבורת חלל"; מכירת חולצות יפות מאוד; תזכורת ל"מטרופוליס", סיורי אמנות בהנחייתי; מאיה גלפמן בתערוכת יחיד ועוד

אנחנו רצים מהר צלליות רודפות אנחנו שומעים רחשים ענפים פריכים אנחנו לא שמים לב צומת סואן רמזור אדום שמש חלונות נמלי בנקים מקקי כסף פרפרי אורז מטפסי פחים חיילים הולכים קליפת עור שומן עודף.

***

"ניבים"

אלברט סוויסה, יוזם ואוצר התערוכה, כתב טקסט כל-כך יפה, והנה תחילתו: "אני מהרהר או שבני מעי מתגעשים, אין לדעת, ולפתע, תמיד פתאום, אני מתמלא כחמת מים, ריאותי מתכווצות, נושפות, מרטיטות באויר החם את מיתרי קולי, פי ואפי מקבלים את ההד, גרוני, חכי, לשוני, שיני ושפתי משתעשעים בו כבקרקס ומשלחים אותו לאוויר החופשי העוטף אותי, או אז נדמה לי שאני שומע את קולי, אותי, את 'עצמי'. האומנם? הקול שלי אכן נשמע קרוב לעצמי, אך אין אני יודע בבירור אם הוא נשמע מבפנים או מבחוץ. זה אינו בדיוק המלכוד הנרקיסי. לרוב נדמה לי שאוזנו של האחר היא אישור לקולי יותר מאשר אוזני שלי. ואכן, מי שבע ממשחק עם ההד של קולו ומי לא השתומם מאוד למשמע קולו שלו בפעם הראשונה כששמע את עצמו דרך מקלט קול כלשהו?".

הטקסטים הנהגים מפיותיהם וגופם של אנשים המייצגים את עצמם ואת החברה שמתוכה צמחו הוא לב התערוכה המעניינת הזאת. קטלוג התערוכה הוא שביל הנסלל באמצעות מלים ללב של אנשים וממפה חלקות נשכחות.

בערב הפתיחה תופיע קבוצת sala-manca עם המיצג "פילים בלילות מטולה". במהלך ימי חמישי של החודש ייערכו כיתות אמן ומופעים.
כדאי להתעדכן בדף הפייסבוק.

קבוצת sala- manca "פילים בלילות מטולה"

 

א' ב' (תפילה להורדת גשם) 2002
נבט יצחק וויקטוריה חנה, וידיאו. ויקטוריה חנה, עיבוד לחן ושירה. גיא שרף, פרפורמנס.

שלמה וזאנה

שלמה וזאנה

הבית במוסררה. צילום: יצחק סעד, אוסף מוסררה

 "ניבים"
חמישי, 14.11.13, ב-20:00
אמנים משתתפים: ויקטוריה חנה, מירב בן-דוד, sala-manca, חיים בן-שטרית, הגר גורן, יניב קוריס, יפית ראובני, שלמה ואזנה, גלעד בן-דוד, אורי עגנון
אוצר: אלברט סוויסה
גלריה אגריפס 12, רח' אגריפס 12, ירושלים

***

"מעבורת חלל" 2013

"מעבורת חלל" מתקיימת זו השנה השנייה במסגרת "אוהבים אמנות עושים אמנות", והיא מתייחסת לחלק השני של הכותרת, "עושים אמנות": עבודות אמנות שמתייחסות למקום שבו יצירות הופכות מנבט לדבר ממשי – הסטודיו. האמנים המשתתפים יארחו במשך סוף-השבוע קהל בסטודיו שלהם ויפגשו אנשים ללא תיווך. "מעבורת חלל" היא תערוכה קבוצתית שהעיר היא המקום שבו היא מציגה. הילה כהן-שניידרמן, אוצרת הפרויקט, מספרת סיפור של עיר ואמנים ובניינים ישנים נופלים, חוסר ודאות והתכיפות והצורך בעשיית אמנות.

פייסבוק 

רותי דה-פריס

רותי דה-פריס, "מעבורת חלל"

ליהי תורג'מן, "מעבורת חלל"

ליהי תורג'מן, "מעבורת חלל"

"מעבורת חלל"
שישי-שבת, 15–16 בנובמבר 2013, 11:00–18:00
אמנים משתתפים וכתובות הסטודיו שלהם: זוהר גוטסמן ויעל פרנק, רח' שוקן 22, קומה 2 (כניסה מהעמל 10); אורן בן-מורה וצחי בוחבוט, רח' קלישר 5, סדנאות האמנים, קומה 2; להלי פרילינג ואביטל כנעני, שביל המפעל 5, קומה 4; תכלת רם, רח' העלייה 31, קומה 1; רותי דה-פריס, רח' בעל העקידה 31, מקלט ציבורי; נמרוד ראובני, רח' משה מאור 3; ליהי תורג'מן, רח' ברנר 17 א'.
אוצרת: הילה כהן-שניידרמן

***

מאיה גלפמן, "ניצוץ"

גלפמן רושמת, תופרת, מדביקה ומצרפת חומרים, מספרת סיפורים דרך האצבעות ופרטים קטנים. במהלך החודש הקרוב יתקיימו בגלריה הופעות ומפגשים שונים. בין המופיעים: רותם בר-אור (איינג'לסי), "ממזרי הרגטיים" (ימי ויסלר וערן וייץ) ואסף אבידן.
אפשר להתעדכן על הנעשה בגלריה בפייסבוק

מאיה גלפמן

מאיה גלפמן

מאיה גלפמן

מאיה גלפמן

"ניצוץ"
חמישי, 14.11.13, ב-20:00
אוצרת: חנה קומן
גלריה צדיק, רח' שמעון הצדיק 16, יפו–תל-אביב

***

מכירת חולצות הלייבל Wild&Mild

הצייר והאמן אמיר לדר משיק את לייבל החולצות המצוירות שלו בחנות חוד-המחט.

פייסבוק

שישי, 15.11.13, בשעות 11:00–14:00
חוד-המחט, רח' דיזנגוף 105, בפסאז', תל-אביב

"Wild&Mild", אמיר לדר

"Wild&Mild", אמיר לדר

***

 "Meshullam x Klone"  

שני עולמות, שתי שפות, דו-קרב ודו-שיח. הליכה ביחד למקום לא ידוע. רישום על נייר. תערוכה של אסי משולם ו-Klone.

Meshulam x Klone. 2013

Meshulam x Klone. 2013

Meshullam x Klone 2013

Meshullam x Klone 2013

"Meshulam x Klone", תערוכת היבריד

חמישי, 14.11.13, ב-20:00
אוצר: גידי סמילנסקי
גלריה אלפרד, רח' בן-עטר 19, תל-אביב

***

 תזכורת: מטרופוליס

בסוף-השבוע הזה, במסגרת "אוהבים אמנות עושים אמנות", ייפתח בית-הספר מטרופוליס (שעליו נכתב בשבוע שעבר). אפשר להתעדכן בפייסבוק.

***

בטור השבוע אני רוצה להזמין אתכם לסיורי אמנות בהנחייתי. הסיורים מיועדים לכל מי שמתעניינ/ת ואוהב/ת אמנות. הסיורים מתנהלים כשיחה משותפת ולא כהרצאה.

חוט על שקית ניילון שחורה

חוט על שקית ניילון שחורה

תודה רבה, ענת.

[email protected]

***

image001

הזמנה

assad-invitation

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *