30 גלריות יחרימו את אירועי אוהבים אמנות

30 גלריות תל-אביביות יחרימו את אירועי אוהבים אמנות שייפתחו ביום חמישי. הגלריות, ביניהן גלריה אלון שגב, ג'ולי מ., גבעון, גורדון, דביר, זומר, זימאק, חזי כהן, נ&נ אמן, עינגע, נגא, צדיק, רו-ארט, שלוש, קונטמפוררי, רוזנפלד ועוד, ינקטו בצעד במסגרת מאבקן להפחתת מסי הארנונה. לפני מספר חודשים פתחו גלריות מרכזיות בעיר במאבק להפחתת מסי הארנונה המושתתים על […]

30 גלריות תל-אביביות יחרימו את אירועי אוהבים אמנות שייפתחו ביום חמישי. הגלריות, ביניהן גלריה אלון שגב, ג'ולי מ., גבעון, גורדון, דביר, זומר, זימאק, חזי כהן, נ&נ אמן, עינגע, נגא, צדיק, רו-ארט, שלוש, קונטמפוררי, רוזנפלד ועוד, ינקטו בצעד במסגרת מאבקן להפחתת מסי הארנונה.

לפני מספר חודשים פתחו גלריות מרכזיות בעיר במאבק להפחתת מסי הארנונה המושתתים על גלריות לאמנות. במכתב שנשלח היום (שני), תחת הכותרת "המשבר הראשון של חולדאי", מציינים המוחים כי לאחר סירובו של ראש העיר להגיב ולדון בנושא, מממשות הגלריות את הבטחתן להחרים ולהימנע מהשתתפות באירועי פתיחת התערוכות העירוניים.

לטענת הגלריסטים, "העירייה וכלל הציבור נהנים משירותיהם ללא כל תמורה כספית בקידום העיר ומיצובה כמרכז תרבותי ואמנותי. הגלריות מפנות לפרסומים רשמיים של העירייה, בהם היא מתהדרת בגלריות, כ"גורם משמעותי בשדה התרבותי בעיר וכן בתרומתן לפעילות העסקית כלכלית המקומית" ומדגישה כי "הכניסה לגלריות היא חופשית והן פתוחות גם בשישי-שבת ובאירועים העירוניים, דוגמת אירועי "לילה לבן" ו"אוהבים אמנות", כך שמבקרים מחוץ לעיר ותיירים יכולים גם הם לחוות, ללמוד ולהרגיש את האמנות התל אביבית", ומתרעמות על כך שבחיוב הארנונה נשכחים כל אלה והעירייה רואה בגלריות עסק מסחרי לכל דבר, תוך התעלמות מהערך המוסף שלהן לעיר והשימוש שעושה בהן העירייה ללא תמורה".

1 תגובות על “30 גלריות יחרימו את אירועי אוהבים אמנות”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *