קול קורא ל"כולם"

"מהזה" נפרדים ממזא"ה 9 בתערוכה קבוצתית (של כולם). פתיחה: יום שלישי, 23.7, 20:00, בבית הצעירים של עיריית תל אביב יפו. ניהול אמנותי: רות פתיר ועירא שליט התערוכה "כולם" היא תערוכה של כולנו, היא בעצם תערוכה קבוצתית העוסקת בקבוצה אבל לא מתאמצת להגדיר אותה. היא נעשית בימים בהם המעמד של אובייקט האמנות הוא להבנתו אינסטרומנטלי, לפעמים […]

"מהזה" נפרדים ממזא"ה 9 בתערוכה קבוצתית (של כולם). פתיחה: יום שלישי, 23.7, 20:00, בבית הצעירים של עיריית תל אביב יפו.
ניהול אמנותי: רות פתיר ועירא שליט

התערוכה "כולם" היא תערוכה של כולנו, היא בעצם תערוכה קבוצתית העוסקת בקבוצה אבל לא מתאמצת להגדיר אותה. היא נעשית בימים בהם המעמד של אובייקט האמנות הוא להבנתו אינסטרומנטלי, לפעמים נוסטלגי, ומתקיים ב"תערוכה" כמסמן של תחביר גדול יותר.

התערוכה תתבצע במתווה של קול קורא המוני, משוחרר ואנטי היררכי. 
היא קוראת ל"כולם" להציג, ולהציג מה שהם רוצים, עבודות גדולות, קטנות, בדו מימד, תלת מימד ותל אופן. ההצלחה של האירוע סובבת סביב היכולת של הקהילה להתאגד, או בעצם לא להתאגד. היא תלויה במוכנות של האמנים לקחת חלק פעיל בתערוכה שאינה חוגגת את האמן האחד, אלא בודקת קהילה. השאלה היא האם האמנים, או מיהם האמנים שייקחו בה חלק נותרת פתוחה ובלתי ידועה.

בשנה וחצי האחרונות, עירא שליט ורות פתיר הפעילו את חלל האמנות בבית הצעירים של מזא"ה 9, התאמצו וקיוו לנהל דיאלוג אמיץ, שאלו שאלות, כאמנים צעירים, על מעמדו החדש של אובייקט האמנות, על המבנה של תערוכה, על מערכת הכוחות שבין החלל ליצירה וגם שאלות אודות המבנה הקהילתי של השדה.

דף האירוע בפייסבוק

התערוכה "כולם" בה כולנו משתתפים תאפשר לנו לחתום את הפעילות במה שתמיד ייחלנו לו – מפגש בין אמנים, הן בתלייה, בבחירה וכמובן בפתיחה. כי אנחנו מקווים ש"כולם" יהיו שם, כי 'כולם' משתתפים.

 על כל אלה ועוד ניתן ללמוד בבלוג שלנו: 
mazehclub.wordpress.com

היכולת של עירא ופתיר לפעול כך ולקיים דיון כזה, לפעמים בינם לבין עצמם והרבה בשיתוף, התקיימה בזכות המעמד המיוחד של מזא"ה 9. מזא"ה 9 הוא חלל ללא מטרות רווח, חלל ציבורי וחלל הפועל ללא תקציב הנראה באופק וברוח התנדבותית וסקרנית. 
בזכות זה ובעקבות זה, אין זה מן הנמנע שתערוכת הסיום שלנו תהיה המשך וגם קצת חגיגה של הדיון שלנו.

2 תגובות על קול קורא ל"כולם"

    […] של "כולם" היא תערוכה של "כולנו", נכתב בפתיחת ההזמנה של מזא"ה 9. "כולם" הוא גוף חסר פנים ובולעני: גם אני הסתפחתי […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *