פרס מוזס לאלהם רוקני

אלהם רוקני היא זוכת הפרס לציור ע"ש אסנת מוזס לאמן צעיר לשנת 2013, בשיתוף בית האמנים ירושלים. תערוכה מעבודותיה תיפתח בבית האמנים ירושלים ב-17.10.2013, טקס הענקת הפרס ייערך ב-23.10.2013. רוקני נולדה באיראן בשנת 1980. היא בעלת תואר ראשון ושני באמנות מבצלאל החיה ועובדת בת"א. בשנתיים האחרונות זכתה גם בפרס יגאל אהובי לאמן מבטיח במסגרת יריד […]

אלהם רוקני היא זוכת הפרס לציור ע"ש אסנת מוזס לאמן צעיר לשנת 2013, בשיתוף בית האמנים ירושלים. תערוכה מעבודותיה תיפתח בבית האמנים ירושלים ב-17.10.2013, טקס הענקת הפרס ייערך ב-23.10.2013.

רוקני נולדה באיראן בשנת 1980. היא בעלת תואר ראשון ושני באמנות מבצלאל החיה ועובדת בת"א. בשנתיים האחרונות זכתה גם בפרס יגאל אהובי לאמן מבטיח במסגרת יריד צבע טרי 5, ובפרס ישראכרט ומוזיאון ת"א.

חברי ועדת הפרס האמניות שרון פוליאקין ואפרת גל-נור והאמן גלעד אפרת כתבו בנימוקי הבחירה כי "בציוריה של אלהם רוקני מתגלה עולם דחוס ומורכב צורנית ונושאית. עבודתה מתאפיינת בניסיונות טכניים וטקסטורליים, אשר לרוב נעזבים לפתע כאילו סיימו את תפקידם ומפנים מקום לניסיון הבא. מהלכים ציוריים אלו צוברים את כוחם, מעצם הניסיון ואולי אף יותר מעצם הויתור. כך נוצרת אצל הצופה תחושה רגשית מורכבת של בנייה והתרה, שלא נותנת מנוח. כגודל היופי כן גודל אי הנחת. רוקני עובדת בפורמטים קטנים, יחסית, ואינטימיים. גם כשהציור הוא ציור משפחה או נוף או מתווה לתקרה, הטיפול מתרכז סביב שאלות של חומר וטקסטורה ובכך הופך גופני ואישי. על גבי ניירות צבועים בשחור, ירוק וזהב מופיעים דימויים ארכיטקטוניים של ערבסקות ומסגדים, כמו עולים מזיכרונות ילדות אודות מקומות רחוקים. בציוריה, רוקני מצליחה בה בעת לשלב סגנונות ציור שונים, כמו: דקורטיבי ואשלייתי, צילומי ודמיוני, מופשט ומתבונן – ומוכיחה כי סגנונות אלו יכולים להתקיים בהרמוניה על אותו מצע".

"הפרס לציור על שם אסנת מוזס לאמן צעיר מוענק לאלהם רוקני על שפה ציורית רעננה וייחודית, נטולת היררכיה של גבוה-נמוך, דתי-חילוני, ציבורי-אישי, וכל אלו מטעינים יחדיו את עבודתה בתחושת דחיפות עכשווית".

אלהם רוקני - אכיפת קוצים. טכניקה מעורבת על נייר, 2013

אלהם רוקני – כיפת קוצים. טכניקה מעורבת על נייר, 2013

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *