לא רק יין זול, 4.7.13

ביום שלישי, בעודי שותה קפה באחד מבתי הקפה העירוניים הנמצא בצומת ראשית ושממנו ניתן להביט על עוברים ושבים כמו שמביטים על גלים בים ועוקבים אחריהם עד שמתקרבים לחוף ונשברים עליו, קראתי בעיתון ידיעה מזעזעת.

ביום שלישי, בעודי שותה קפה בבית-קפה עירוני בצומת ראשי, שממנו ניתן להביט בעוברים ושבים כמו בגלים בים ולעקוב אחריהם עד שהם מתקרבים לחוף ונשברים, קראתי בעיתון ידיעה מזעזעת. כזו שאחריה חייבים להרכין ראש ולאחוז בו משני צדיו כדי לתמוך ברקות ולהרגיש את הדופק, לעצום את העיניים ולתמוך בהן בכפות הידיים, להישען עם המרפקים על השולחן ולהרפות את הקמטים העמוקים המתנקזים לנקודה אחת נוקשה בין הגבות.

כל זה משום שהתמונה שעולה במוח לנוכח המלים הכתובות קשה מדי. הלב, שבדרך כלל שוכן בבית החזה בלי שנחשוב על קיומו, זז. צמרמורת מתפשטת מכיוון העור שעוטף את הגולגולת אל הכתף הימנית ועוזבת את הגוף דרך האצבעות הקטנות של הרגל. אב שכח את בתו בג'יפ המשפחתי. חקירה ראשונית העלתה שהאב יצא בבוקר עם שלושת ילדיו, תאומים בני שש ותינוקת בת תשעה חודשים, כדי להסיע את התאומים לקייטנה ואת התינוקת למעון יום. אחרי שהביא את התאומים לקייטנה, קיבל האב שיחת טלפון ממקום עבודתו. שיחה שהוציאה אותו מהריכוז. הוא נסע הביתה, יצא מהג'יפ, עלה על האופנוע ונסע למשרד. בזמן הזה נשארה התינוקת, שישנה במהלך הנסיעה, בג'יפ. כעבור שבע שעות חזר האבא אל הג'יפ ומצא את בתו ללא רוח חיים.

מסכן האב: הוא דפק את ראשו ברצפה והתפלל לאלוהים שיחזיר לו את בתו. השכנים החזיקו אותו כדי שלא יפגע בעצמו. מסכנה האם: "הוא אבא טוב!", זעקה אחרי שהתעוררה מעילפון, שרועה על המדרכה ליד הבית. מסכנים האחים. מסכנה המשפחה. באותו עמוד, סמוך לידיעה, התפרסם אייטם בנוגע למכשירים שיוכלו לסייע למנוע מקרים כאלה בעתיד. צוינו שמות המכשירים והחברות המייצרות אותם. הכותרת של האייטם היתה "סיוע טכנולוגי". מסכנים אנחנו על שאנו חיים בעולם הזה. שיחת טלפון ממקום עבודה יכולה לגרום לכל-כך הרבה מתח. תינוקת בת תשעה חודשים, במקום להיות קרובה לחלב החמים שבשדי אמה, נשלחת למעון כדי שהאם תוכל לצאת ולהרוויח כסף, כדי שיוכלו לקנות ג'יפ שיוכל לקחת את הילדים לקייטנה ולמעון. אנחנו מסכנים. מתרוצצים ברחובות מיוזעים, מהר, עכשיו, ואפילו לא יודעים לטובת אלו ערכים אנחנו פועלים. החום, המהום המכונית המפלחת את הכביש, קולות האיתות המונוטוניים, רחש הרדיו, קור המזגן על הידיים והשמש הקופחת על הלחי השמאלית מטמטמים את חושינו.

"האדם הכפול"
למשוך צבע על הבד עם מכחול או מברשת ולגעת ברגשות של מישהו. לגרום למישהו שלא מכירים להתפעל ולחייך בסיפוק ובהנאה למראה ציור שציירת, כאילו הצופה עצמו השתתף איתך בהכנתו, והוא אכן השתתף. הוא השתתף כי הוא אדם והוא מרגיש.

יאיר פרץ. ללא כותרת. 2012

יאיר פרץ. ללא כותרת. 2012

 

sighnor gi

.sighnor gi

 

מאיה ישראל. ללא כותרת 2013

מאיה ישראל. ללא כותרת 2013

 

"האדם הכפול" 

חמישי, 4.7.13
אוצרת: ליאור שטיינר
אמנים משתתפים: מאיה ישראל, יאיר פרץ, signor gi

גלריה 121, רח' הרצל 121, תל-אביב

 ***

קרן זלץ, "Iris"

דמויות כלואות לנצח במרחבים שוממים, נעות בתנועות מינוריות, מפלסות דרכן בין מערכות טכנולוגיות, מוקרנות לתוך מבנה ממוסגר. הווידיאו פועל כצילום סטילס שלוקח נשימה עמוקה, ורטט עולה ממעמקי הסרעפת. תהליך חשיפתה של מערכת הבקרה מתרחש בשקט ודיוק ומנטרל אותה, אך תוך כדי כך יוצר מערכת בקרה אישית, מין תחנת רדיו ביתית המאפשרת שליטה בדיונית במעגל סגור.

קרן זלץ. ללא כותרת

קרן זלץ. ללא כותרת

 

קרן זלץ

קרן זלץ

 "Iris"

שישי, 5.7.13, 12:00
אוצרת: איילת השחר הכהן
מוזיאון רמת-גן, רח' אבא הלל 146

***

"Silenzio", טליה בן-אבו

במסגרת הפרויקט "מונופול" בעיר התחתית בחיפה, שנכתב עליו באחד הטורים הקודמים, שבו אמן המציג תערוכה בוחר ואוצר את האמן שיציג אחריו, בחר מוטי שובל בטליה בן-אבו. בן-אבו שוטטה בעיר ורשמה. היא השקיפה על הנמל ממורדות שכונת ואדי סליב; נוף מכונות מתכת שנעות באטיות בקו האופק, צבועות באדום, צהוב וכחול. משחק לגו ענק שהיתרגם לרישומי נוף ובסטודיו להדפסי מונוטייפ. עבודה המעלה ניחוח ישן ונעים של ציורי תל-אביב בשנות ה-30 של המאה הקודמת.

טליה בן-אבו. "עבודת נמלים", 5.12.2013, 30x30, פסטל שמן על נייר

טליה בן-אבו. "עבודת נמלים", 5.12.2013, 30×30, פסטל שמן על נייר

 

טליה בן-אבו. "משקלים כחולים", 2013, 69x50, קולאז' מונוטייפ ואקריליק

טליה בן-אבו. "משקלים כחולים", 2013, 69×50, קולאז' מונוטייפ ואקריליק

 

טליה בן-אבו. "מטרופוליס", 2013, 99x48, קולאז' מונוטייפ

טליה בן-אבו. "מטרופוליס", 2013, 99×48, קולאז' מונוטייפ

"Silenzio"

אוצר: מוטי שובל
שעות פתיחה: ראשון עד חמישי, 09:00–17.00
מינהלת עיר תחתית, רח' הנמל 39, חיפה; 048357440

 

*** 

 "שוד ושבר"

סופלה גבינת עולם האמנות עולה ועולה ועולה. דינו של כל סופלה שעולה יתר על המידה להיחבט בקרקעית הסיר המוארך ולהיזרק, במפח נפש גדול, לאשפה. הכלי שבור, הדימוי החזותי התרוקן ממשמעות. אנשי עולם האמנות הולכים זקופי קומה מגלריה לגלריה ומהנהנים בראשם כמסמני וי. עד מתי ? יולי 2013.

יהונתן ה' משעל. הדפסת דיו על נייר צילום. 2011

יהונתן ה' משעל. הדפסת דיו על נייר צילום. 2011

 

Beyond The Pleasure, וידיאו, 2013

Beyond The Pleasure, וידיאו, 2013

 

"שוד ושבר"

חמישי, 4.7.13, 20:00
גלריה שי אריה, רח' דה-פיג'יוטו 20, תל-אביב

אמנים משתתפים: כרם אוזן-ביירקטאר, יהושוע אוקון, יפתח בלסקי, נועה בן-נון-מלמד, דורית פיגוביץ'-גודארד, יהונתן ה' משעל, רון וינטר, דני יהב-בראון, דנה יואלי, רועי מרדכי, דניאל ניב-רון, אפרת ניר, הילה עמרם, סוניה פלדמאייר, אלי קופלביץ', ורה קורמן

 

*** 

יסמין דייוויס, "Still" 

חדר המתנה מהודר בדירה באחד הרחובות במרכז תל-אביב. ריהוט עתיק צמוד לקירות. בחדר חם ונעים. וילון זהוב מסתיר את הרחוב ועוטף את החדר. כלבה ישנה על השטיח שפרוש מקיר לקיר. יסמין יושבת על הכורסה ללא תזוזה. קיפאון, שקט ועיניים מזוגגות.

 

יסמין דייוויס. "Still"

יסמין דייוויס. "Still"

"still"
 חמישי, 4.7.13, 20:00
אוצר: בועז ארד
רח' דיזנגוף 34, תל-אביב

 ***

"פלטפורם"

החל מהיום ולמשך כל הקיץ יתקיימו בימי חמישי ערבי אמנות רב-תחומית בטיילת המזרחית של נמל יפו. "פלטפורם" היא יוזמה של אמנים צעירים, בשיתוף עיריית תל-אביב ושוק יפו בנמל, שרוצים ליצור במה לאמנים ואומנים שבה יוכלו להציג, למכור ולראות אמנות, ללא תיווך מוזיאונים וגלריות.
לדף הפייסבוק של אירוע הפתיחה ולאתר.

חמישי, 4,7, 18:00–23:00
הטיילת המזרחית של נמל יפו

 ***

שיחי גלריה

 "זרמים עליונים", פינברג פרוג'קטס

ביום שישי, 5 ביולי 2013, ב-12:30, יתקיים שיח גלריה בהשתתפות פרופ' חגי כנען ורועי קופר. השיח יעסוק בנושא "הנשגב בצילום".
תנחה את השיח האוצרת ים המאירי. זו תהיה הזדמנות אחרונה לבקר בתערוכה היפה, שתינעל באותו יום.

איתמר פריד, 2013, "Dead Sea"

איתמר פריד, 2013, "Dead Sea"

 

אנה ים, ללא כותרת, 2013. באדיבות גלריה ברוורמן, תל-אביב

אנה ים, ללא כותרת, 2013. באדיבות גלריה ברוורמן, תל-אביב

פינברג פרוג'קטס
שביל המפעל 3, בניין 5, קומה ב', תל- אביב

טל שוחט, "license to Survive"

 

שיח גלריה

שיח גלריה


 חגיגת תערוכות סוף הלימודים:

מנשר, המחלקה לצילום

תערוכת בוגרי מחלקת הצילום במנשר נפתחה אתמול. מוזמנים לבוא לראות. פרטים בפייסבוק.

הזמנה לתערוכת בוגרי המדרשה

 

הזמנה לתערוכת בוגרים

הזמנה לתערוכת בוגרים

דבר נוסף:

תחרות אמנות הווידיאו והקולנוע הנסיוני בפסטיבל הסרטים בירושלים

השנה משתתפים בתחרות אלונה רודה, אמיר יציב ויהונתן דובק, אסתר בירס ואמיתי ארנון, כרמל מיכאלי ורוני באס, לי אורפז, ציון אברהם חזן, קרן שביט ורועי מנחם מרקוביץ. לעמוד התחרות באתר הפסטיבל.

ואחרון אחרון חביב: בהצלחה לבמאי ולחברי הטוב איתמר אלקלעי, שמשתתף בתחרות הסרט הדוקומנטרי בפסטיבל הסרטים.

איתמר אלקלעי. ארבע שנים של לילה

איתמר אלקלעי. ארבע שנים של לילה

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *