רב ערב 25.6.2013

מסיבת פתיחת הקיץ של רב ערב, פסטיבל בבית, אוסף דובי שיף, סוף שנה בשנקר, זוג כרטיסים לגוש 50, רות אורנבך, "חשיפה", תערוכת צילום קבוצתית, יונתן אופק, מידד אליהו, ערב עיון: ייצוגי מגדר מהפכניים ושמרניים בצילום הסוריאליסטי, לימודי המשך במוסררה ו"תל-אביב, ברלין, במעבר"

  • מסיבת פתיחת הקיץ: השקת האוסף
  • פסטיבל בבית: מופעים וקהל נפגשים בבתים ירושלמיים
  • רכישות חדשות מאוסף דובי שיף
  • יצירה בפעולה: סוף שנה בשנקר
  • זוג כרטיסים לגוש 50
  • Memmorandum, תערוכת יחיד של רות אורנבך
  • "חשיפה", תערוכת צילום קבוצתית
  • "ארטיפקט", יונתן אופק, מידד אליהו
  • ערב עיון: Cherchez la femme – ייצוגי מגדר מהפכניים ושמרניים בצילום הסוריאליסטי
  • לימודי המשך במוסררה: נפתחה ההרשמה
  • המפגש בתערוכה "תל-אביב, ברלין, במעבר"

***

 רב ערב ואלה איתן יחסי-ציבור מציגים:

מסיבת פתיחת הקיץ: השקת האוסף

"שירים למאפרה / אסופת שירי משרד / מיקסטייפ מאת אלה איתן והבנות"

יום שלישי, 25 ביוני 2013, ב-20:00
הצימר, הגדוד העברי 5, תל אביב
כניסה: 10 שקלים

ערב הופעות חיות בנוכחות המשוררת תמר רובין.יופיעו: ישי קיצ'לס, רועי צ'יקי ארד, ויתרתי, השקרנים, קילר הלוהטת ולטאות הענק מכוכב הניבירו.
VJ: אלונה גולדברג.

רב ערב בפייסבוק
בנדקמפ "שירים למאפרה"

***

פסטיבל בבית: מופעים וקהל נפגשים בבתים ירושלמיים

שני עד שישי, 1–5 ביולי 2013

הדלתות נפתחות זו השנה השלישית, וחושפות 12 הפקות מקור חדשות ומרגשות ובהן פרפורמנס נדל"ני בדירת יוקרה, חנן בן-סימון מארח בפיג'מה, עבודת תיאטרון משוטט של נעמה שנדרבבית-חינוך עיוורים, סיור בלחישה עם נעמי יואלי ועוד.

כרטיסים: 80–65 שקל. חבילת כרטיסים מזכה בהנחה משמעותית. חבילת כרטיסים נוספת מזכה בהנחה גדולה אפילו יותר. המכירה בעיצומה, מספר המקומות מוגבל מאוד.

קישור לרכישת כרטיסים ומידע נוסף

***

אלה אמיתי-סדובסקי, "קביעות נצחית בטווח המדידה", 2010

רכישות חדשות מאוסף דובי שיף

מלון מרינה בתל-אביב מארח תערוכה של כ-260 יצירות אמנות בז'אנר הפיגורטיבי-ריאליסטי. בתערוכה המחודשת עשרות רכישות חדשות מאוסף דובי שיף, המוצגות ברחבי המלון בליווי קטלוג.את התערוכה אצרה איריס ברק. בין האמנים שיצירותיהם נרכשו לאחרונה ומוצגות כעת בתערוכה:ערן רשף, טל מצליח, מארק ינאי, נורית דוד, אלה אמיתי-סדובסקי, אורן אליאב, נדב נאור, עוזי קצב, ענת בצר, איליה גפטר, זויה צ'רקסקי ורבים נוספים.

שיף, אספן הפועל בשדה האמנות שנים רבות, מעניק מדי שנה את הפרס על-שם חיים שיף לציור פיגורטיבי-ריאליסטי. דוד ניפו הוכרז כזוכה לשנת 2013 בטקס שנערך לאחרונה במוזיאון תל-אביב, בערב פתיחת תערוכתם של זוכי הפרס אשתקד, אלדר פרבר וסיגל צברי. יצירותיהם של זוכי הפרס לאורך השנים מוצגות אף הן בתערוכה.

סביב התערוכה ייערכו אירועים שונים, ביניהם שיח עם אמנים נבחרים מהאוסף ושיחות עם אנשי רוח מובילים הקשורים לז'אנר הריאליסטי במדיומים השונים.

לתיאום ביקור או סיור מודרך: מלון מרינה, רח' הירקון 167, תל-אביב.
קבלה: 03-5211777. [email protected]

***

מיה דניאלי

יצירה בפעולה: סוף שנה בשנקר

פתיחה: במסגרת "לילה לבן", יום חמישי, 27 ביוני 2013, ב-20:00

בית עמיעד, רח' עמיעד 12, מול שוק הפשפשים, יפו

בוגרי המחלקה לעיצוב טקסטיל משיקים את אירועי סוף השנה של שנקר: 56 בוגרים טריים יציגו בבית עמיעד ביפו את עבודותיהם.

לראשונה הוחלט על ביטול תערוכות הבוגרים במתכונתן הרגילה. במקומן יושם דגש על השיח האקדמי-עיוני סביב העבודות, שיאפשר למבקרים להיחשף באופן מעמיק יותר לתהליך העבודה, כמו גם לערכי האמנות והעיצוב שהנחו את היוצרים.

העבודות מציגות מנעד רחב של תפיסה טקסטילית: החל מקולקציות לאופנה ולבית, דרך טכניקות חדשניות של אריגה וסריגה, ועד לפרויקטים הנושקים לאמנות ולאומנות.

חלל התצוגה יהיה פתוח בשעות 20:00–10:00. שישי, 17:00–10:00. שבת, 22:00–10:00. למעוניינים ייערכו סיורים מודרכים בין העבודות. נעילה: 2 ביולי 2013.

לפרטים על כל אירועי סוף השנה של שנקר לחצו כאן

***

***

זוג כרטיסים לגוש 50

אנחנו מזמינים אתכם לחוויה של מציאות אחרת. אתם עומדים להיכנס לאחד ממגדלי היוקרה האקסקלוסיביים בירושלים, לפנטהאוז יוקרתי ומודרני, עם נוף עוצר נשימה, במיקום המבוקש ביותר בעיר. בואו לקחת חלק בפנטזיה נדל"נית שתכניס אתכם לנעליו של האלפיון העליון.ענת איזנברג היא במאית פרפורמנס החוקרת את מגמות הבנייה במגורי יוקרה בירושלים, פרויקטים המבוססים על יצירה של קהילות סגורות, עצמאיות, עם זהויות בלתי תלויות הנבנות בקפידה.

איזנברג והאמן מירקו וינקל מפתחים עבודות סייט-ספסיפיק העוסקות בשוק הנדל"ן ובמגדלי יוקרה. הם יצרו את "Life&Strive – make yourself rich in two hours" באיסטנבול ב-2010 ואת "רפובליקה # 1–4" עבור פסטיבל Context בתיאטרון Hebbel Am Ufer בברלין. העבודה האחרונה שלהם נוצרה בבניין הוולדורף-אסטוריה בברלין עבור Ex-Apartments, באוגוסט 2012.

האירוע יתקיים במרכז העיר. כתובת מדויקת תימסר במייל לאחר רכישת כרטיסים בלבד.

מעוניינים/ות בזוג כרטיסים? שני זוגות כרטיסים יחולקו במתנה לקוראים שיכתבו לכתובת[email protected] ויציינו את שם המופע, את שמם המלא, כתובת ומספר טלפון

***

Orenbach Ruth Oil on Canvas 80X70

Memmorandumתערוכת יחיד של רות אורנבך

אוצרת: סיגל קשקש 

פתיחה: חמישי, 27 יוני 2013, ב-20:00

התערוכה "Memmorandum", שתיפתח ב-Urban Gallery, עוסקת בזיכרון כחומר גלם עיקרי ומספרת את זכרונותיה האישיים של רות אורנבך, שציוריה מושפעים מתצלומי האלבום המשפחתי, טראומת הדור השני, מראות נוף שנצרבו בזיכרון, אגדות ילדים ומבט של ילדה אל העבר. כל תמונה היא חלק מרשימת מצאי ארוכה, מזכר של מה שאבד, מה שנמצא ובעיקר מה שאסור לשכוח.

נעילה : 14 ביולי 2013

אורבן גלרי, רח' בן-יהודה 74, תל-אביב. 03-5244110. ראשון עד חמישי, 20:0010:00; שישי,15:0010:00.

לפרטים נוספים, כאן

***

***

"חשיפה", תערוכת צילום קבוצתית

אוצרים: שירלי משולם וגלעד אופיר

הגלריה לאמנות עכשווית, גרנד ART, גרנד קניון, קומה 3, חיפה

נעילה: 10 באוגוסט 2013

בתערוכה משתתפים גילי דיילס, ניקה פרו, גיל פרידמן, סיגל סבן ומירב ריימונד, בוגרות המכללה האקדמית לאמנות רב-תחומית שנקר, שסיימו לאחרונה את לימודיהן בהנחיית האמן-צלם גלעד אופיר, יו"ר אגודת האמנים בישראל, וכן עבודות של מעיין זארי, בוגרת המכללה האקדמית הדסה, ואיגור קרוטר, בוגר האקדמיה לאמנויות יפות בארנהיים.

היצירות בתערוכה עוסקות בהיבטים חברתיים, אורבאניים, פוליטיים ואחרים שנוגעים לחברה הישראלית כחברה רב-תרבותית. בולטת התייחסותם של האמנים למושגים כמו זהות, משפחה, מקום, אל-מקום, תיעוד, זיכרון והחיים כאן ועכשיו.

דרך שמחה גולן 54, חיפה. 04-8121111. ראשון עד חמישי, 22:0010:00; שישי, 09:3014:30. מוצ"ש: חצי שעה מצאת השבת ועד 22:30. כניסה דרך מנהרות הכרמל ויציאה ראשונה לנווה-שאנן, לחניון גרנד קניון.

***

***

"ארטיפקט", יונתן אופק, מידד אליהו

סדנאות האמנים – גלריה ת(א)עשייה

אוצרת: דינה יקרסון

פתיחה: מוצ"ש, 29 ביוני 2013, ב-20:00

בתערוכה "ארטיפקט" מתפקד חלל הגלריה כמיצב שהשראתו היא תצוגה מוזיאלית של ממצאים ארכיאולוגיים. על קירות הגלריה יציג מידד אליהו עבודת פרסקו גדולה – ציור קיר בטכניקה שיצאה מכלל שימוש. כמו כן יוצגו פסליו של יונתן אופק, שמזכירים אובייקטים או טוטמים עתיקי יומין, אך ניחנים בקריצה עדינה של עכשוויות.

הצייר בתערוכה זו מתפקד כיוצר, משחזר ו"מיישן" בו בזמן, והפסלים נדמים כשייכים לתקופה אחרת. כך, ההצבה מייצרת חלל פסבדו-ארכיאולוגי: שחזור של אתר היסטורי מדומה, ובו פרסקו וכמה חפצים חשובים הזוכים להיות מוצגים ומשוחזרים בגלריה דמוית האקוואריום בלב אזור התעשייה.

מיקום התערוכה בלב ירושלים, הטעונה כל-כך מבחינה היסטורית, ותגלית ההרודיון המוצגת בימים אלו במוזיאון ישראל הם הבסיס הרעיוני לתערוכה כולה ונקודת המוצא לאירועים ציבוריים שנקיים במהלכה. בין האירועים: שיחות עם האמנים, הקרנות סרטים והרצאות מפי ארכיאולוגים מומחים.

נעילה: 29 בספטמבר 2013

סדנאות האמנים, גלריה ת(א)עשייה, רח' האומן 26, קומה 4, תלפיות, ירושלים. חמישי, 16:00–20:00; שישי, 14:00–11:00; שבת, 15:00–11:00; בתיאום מראש: [email protected].
לפרטים: 02-6797508.

***

Eluard Paul, Love 1935-37

ערב עיון: Cherchez la femme

ייצוגי מגדר מהפכניים ושמרניים בצילום הסוריאליסטי
מכון שפילמן לצילום
יום ראשון , 
30 ביוני 2013, ב-18:45

ערב עיון בנושא סוריאליזם ומגדר. דוברות: אוצרת התערוכה "העין העירומה" ד"ר איה לוריא, פרופ'שלי רייס מאוניברסיטת ניו-יורק וד"ר רות מרקוס מאוניברסיטת תל-אביב.

ד"ר לוריא תדון ב"שאלת הייצוג הנשי בתערוכה 'העין העירומה'" דרך קריאת יצירות מהתערוכה; בהרצאה "הדשא תמיד ירוק יותר" תתמקד פרופ' רייס בפרשנות עכשווית לפורטרטים העצמיים של האמנית קלוד קהון (המוצגת בתערוכה); ד"ר מרקוס תשוחח על "הלשון המפוצלת" של הסוריאליסטים, שמחד הציגו עצמם כחתרניים גם ביחסם לאשה ומאידך היו הראשונים לעשות אובייקטיפיקציה שלה.

יישא דברי ברכה שלום שפילמן, מייסד ויו"ר המכון.

הכניסה חופשית. מספר המקומות מוגבל. יש להירשם בדוא"ל [email protected].

מכון שפילמן לצילום, רח' שוקן 27, קומה 3, תל-אביב. שלישי וחמישי 16:00–20:00; שישי ושבת,14:00–10:00. לפרטים: 03-7283737.

***

***

לימודי המשך במוסררה: נפתחה ההרשמה

נפתחה ההרשמה למחזור השביעי של תוכנית לימודי ההמשך בבית-הספר לצילום, מדיה ומוזיקה חדשה במוסררה.תוכנית הלימודים נועדה ליצור חממה תומכת, שתשמר ותחזק כוחות יצירתיים ותעזור להם ברגע הקריטי של המעבר מהיות סטודנט להיות אמן פעיל. כמו כן נועדה התוכנית לאפשר לקבוצת אמנים מתחילים ומחויבים לפעול במסגרת שבתוכה יוכלו לפתח ולשכלל את שפתם וסגנונם ולהדק את עבודתם.

התוכנית פועלת כחממת מחקר אמנותית רב-תחומית המציעה התנסויות שונות ודיאלוגים עם אמנים, מרצים ואוצרים שונים. שנת הלימודים תאורגן במקבצים של סמינרים שיעסקו ויאירו נושאים שונים.

התפיסה הרעיונית המנחה את התוכנית ואת בית-הספר רואה זיקה ברורה בין המעשה האמנותי לסביבה החברתית והתרבותית שבה הוא מתקיים. מתוך כך תעסוק התוכנית בשאלות של זהות ומקום, בבחינה ביקורתית של הטריטוריה והמציאות המקומית והתבוננות בדרכים שבהן הגיבה האמנות המקומית למציאות זאת.

תחילת הלימודים: אוקטובר 2013.

הקורס יתנהל במתכונת של מפגש שבועי לאורך שלושה סמסטרים. לפרטים נוספים: דפנה איכילוב, מנחה ומרכזת התוכנית, [email protected].

***

טליה טוקטלי, "מותירה סימן". צילום: שי הלוי

מפגש בתערוכה "תל-אביב, ברלין, במעבר"

שבת, 29 ביוני 2013, ב-11:30

משתתפים: האמנים המציגים טליה טוקטלי, נינו הרמן, עינת כהן ואוצרת התערוכה רונית צור.

תל-אביב וברלין, שתי ערים קוסמופוליטיות, משתייכות לקבוצת ערים מרכזיות בעולם שהן מוקדי משיכה למהגרים. האמנים נוגעים במכלול המשמעויות של היות מהגר לערים רב-לאומיות, ציוריות ומחוספסות. גיבוש התערוכה התאפיין בתהליך אוצרות חווייתי שעברו כל משתתפיה יחדיו: מפגשים תקופתיים של שיתוף בתהליכי העבודה, כך שכל אמן הפנים את חלקו במכלול התערוכה ונוצר שיתוף הדדי לקראת תצוגה אחת מגובשת. במפגש ידובר על העבודות ועל תהליך היצירה המשותפת.

מיקומו של בית בנימיני, בלב התהוותה והתגבשותה של אוכלוסיית מהגרים מגוונת, חיזק את הבחירה בהעלאת התערוכה במרכז.

בית בנימיני, רח' העמל 17, תל אביב. 03-5182257. שני עד חמישי, 19:00–11:00; שישי-שבת:14:00–11:00.

*** 

 

 

המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]‏ | ‎03-6041114‎

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *