מינויים חדשים במוזיאון ישראל

מוזיאון ישראל הכריז על שני מינויים של אוצרות בכירות באגף אדמונד ולילי ספרא לאמנויות. מירה לפידות מונתה לתפקיד אוצרת ראשית לאמנויות, וריטה קרסטינג מונתה לאוצרת לאמנות עכשווית. השתיים יחליפו את סוזן לנדאו, שמילאה עד כה את שני התפקידים במקביל ופורשת כדי לעמוד בראש מוזיאון ת"א. מירה לפידות (41), עובדת במוזיאון ישראל משנת 1997 ומילאה שורה […]

מוזיאון ישראל הכריז על שני מינויים של אוצרות בכירות באגף אדמונד ולילי ספרא לאמנויות. מירה לפידות מונתה לתפקיד אוצרת ראשית לאמנויות, וריטה קרסטינג מונתה לאוצרת לאמנות עכשווית. השתיים יחליפו את סוזן לנדאו, שמילאה עד כה את שני התפקידים במקביל ופורשת כדי לעמוד בראש מוזיאון ת"א.
מירה לפידות (41), עובדת במוזיאון ישראל משנת 1997 ומילאה שורה של תפקידים, שהאחרון שבהם היה אוצרת באגף לאמנויות ויד ימינה של האוצרת הראשית לאמנויות. בין התערוכות שאצרה במוזיאון: "יפן זה כאן: באמנות ישראלית עכשווית" (2006)  ו"סימני חיים" (2008). בימים אלה היא עובדת על תערוכת יחיד גדולה של יהודית סספורטס שתיפתח במאי 2013. לפידות נולדה וגדלה בירושלים, היא בעלת תואר בכימיה ובתולדות האמנות מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ומשלימה כעת את לימודי התואר השני בתולדות האמנות. בתפקידה החדש היא תהיה אחראית על אגף אדמונד ולילי ספרא לאמנויות הכולל עשר מחלקות: אמנות אירופה, אמנות מודרנית ועכשווית, אמנות ישראלית, אמנות אפריקה, אוקיאניה ויבשת אמריקה, אמנות אסיה, עיצוב ואדריכלות, צילום ורישומים והדפסים.

ריטה קרסטינג (43), שמונתה לתפקיד אוצרת לאמנות עכשווית ע"ש משפחת לנדו, שימשה בעבר כמנהלת הקונסטפראיין (Kunstverein) של ריין לנד וסטפאליה בדיסלדורף והיום אוצרת לאמנות עכשווית בהולנד. בעשור האחרון אצרה קרסטינג תערוכות רבות בגרמניה, ביניהן abc – about painting מ-2011, שבה הוצגו בתחנת הרכבת גלייסדריק בברלין 130 אמנים בינלאומיים שמיוצגים על-ידי 120 גלריות. היא גם יזמה והקימה אוסף אמנות עכשווית במוזיאון קונסטפאלאסט בדיסלדורף ובנתה את אוסף האמנות העכשווית בעבור משרד התרבות של נורדריין-ווסטפאליה. קרסטינג ניהלה את הקונסטפריין (איגוד האמנות) של הריין לנד ווסטפאליה בדיסלדורף, מוסד האמנות הוותיק ביותר בעיר, והיתה חברה בוועדת הרכישות של אוסף האמנות הלאומי של גרמניה בשנים 2007-2003. בתקופת כהונתה בקונסטפראיין היא פיקחה על שיפוץ המוזיאון לאמנות ואצרה תערוכות רבות, ובהן Zero Gravity  ב-2001, תערוכה קבוצתית שהוצגו בה עבודות מאת איזה גנצקן, מרטין קיפנברגר, וולפגנג טילמנס ועוד, וכן תערוכות-יחיד של האמנים טסיטה דין, רינקה דייקסטרה, סם דורנט וריצ'רד רייט.

קרסטינג השלימה את לימודי התואר השני באמנות באוניברסיטת קלן. כאוצרת לאמנות עכשווית באגף לאמנויות במוזיאון ישראל היא עתידה להרחיב את תכנית האמנות העכשווית, ובכלל זה רכישות ותערוכות, וכן לשמר ואף לפתח עוד את הקשרים הענפים של המוזיאון עם אמנים ועם אספנים.

2 תגובות על מינויים חדשים במוזיאון ישראל

    תערוכות יחיד במוזיאון? מוזיאון ישראל נדבק אף הוא ברעה החולה של מוזיאון תל אביב? לא לעניין. ועוד של יהודית סספורטס.

    תגידו מתי אוצר הצילום מר ניסן פרז קשישא הולך הביתה ?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *