לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-1.3.2012 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'

בין הגשמים/רעמים/וברקים במרכז, להבטחות השלג בצפון/ירושלים, קבלו את הפתיחות השוות שמבטיחות לחמם את השבוע הקרוב: והערב, יום חמישי ה-1.3: השקת משכנה החדש של עמותת 'פעילה' במרכז עמיעד בשוק הפשפשים כחלק משנת האמנות של עיריית ת"א-יפו, עם פרויקט "מיני-רסדנסי" (תוכנית שהות אמן קצרת מועד) למשך חודש, לאמנים צעירים בתחילת דרכם מדיסיפלינות שונות. פרויקט זה נועד לייצר […]

בין הגשמים/רעמים/וברקים במרכז, להבטחות השלג בצפון/ירושלים, קבלו את הפתיחות השוות שמבטיחות לחמם את השבוע הקרוב:

מוריה להיס

והערב, יום חמישי ה-1.3:

השקת משכנה החדש של עמותת 'פעילה' במרכז עמיעד בשוק הפשפשים כחלק משנת האמנות של עיריית ת"א-יפו, עם פרויקט "מיני-רסדנסי" (תוכנית שהות אמן קצרת מועד) למשך חודש, לאמנים צעירים בתחילת דרכם מדיסיפלינות שונות. פרויקט זה נועד לייצר תמיכה באמנים רב תחומיים צעירים אשר פועלים בתל אביב-יפו מתוך אמונה בחשיבות של עזרה לאמנים בתחילת דרכם. במהלך האירוע יוצג פרויקט "תזזית" של האמנים אילי לוי ואורי לווינסון, שיצרו סדנא המחולקת לארבע מפגשים עם הקהילה המגוונת של אזור שוק הפשפשים המונה בין היתר רוכלים ותיקים, עובדי עסקים שונים באזור, דיירי השכונה, אמנים ומעצבים הפועלים באזור אשר יחד איתם ייצרו "מיזזים"- מייצבים פיסוליים בעלי אלמנטים של תנועה המורכבים מחפצים קיימים וחלקי מנועים אשר מיצרים אוביקטים שנעים על הגבול בין פיסול ותיאטרון-חפצים.

SCHONZEIT*, מריק לכנר ברוזנפלד. שם התערוכה מתייחס לתקופה בשנה במהלכה הציד אסור. תקופה זו היא מעין זמן חסד שניתן לקורבנות, הפוגה מן ההרג המאפשרת להם להתאושש ולהתרבות. העבודות בתערוכה רוויות התרחשויות פנטסטיות ויצורים דמוניים בתוך סבך ציורי כאוטי, עשויות במחוות דחוסות ואגרסיביות המשמרות פראיות של עולם קמאי.

Slums Goldrush, אורי שפירא בגלריה החנות, עם 2 אקווריומים הדבוקים לויטרינות של החנות ובהם מערכת של ריאקציות כימיות, המהווים וריאציה חיה על אבולוציית הדו מימד, כמו ציור המקבל חיים משל עצמו לאחר רגע הבראשית של ההזרעה.

Practice makes perfect, צילום, וידיאו ומיצב בגלריה טבי, העוסקת בסממנים דתיים ורוחניים הטמונים במסגרות ספורטיביות שונות ובחיבורים הנרקמים בין ספורט לדת, בין הגוף לנפש. המשותף לאמניות המשתתפות הוא ההקשר הביוגראפי והאישי שלהן בפעילות גופנית וההסתכלות הייחודית של כל אחת מהן על הספורט כעל אקט רוחני. מציגות: הילה בן ארי, יערה צח, יוני שור, אסנת אוסטרליץ, טליה ימיני, אורי לוין ואורלי הומל. אוצרת: קרני ברזילי.

פתיחה כפולה בברוורמן: חוף שרתון של הילה קרבלניקוב-פז, חוף שרתון כמיקרוקוסמוס של חיי הקהילה החרדית והדתית. מזרקה של דנה לוי, עבודת וידאו לצד 2 תיבות אור, המעלות שת שאלת החווייה הדתית מההיבט החילוני.

דה קינג איז דד, לונג ליב דה קינג, אסף שחם בגלריה טמפו רובאטו. …"בין הרווח שלפני הפסיק, לרווח שאחריו. בין מותו של המלך לבין תחילת השלטון של יורשו, עבודותיו של שחם נמצאות בטווח הסיכוי של המדיום לאחר שנרצח שוב ושוב. לאחר שגסס ומת ונולד מחדש ונפל ונרקב מבפנים וניצל ושוב קם ונעמד על רגליו האחוריות"… (מתוך הקומוניקט).

OSLO XXL, גלי כנעני בגלריה פריסקופ, עם עבודות העוסקות בהיבטים שונים – פיסיים ומטאפיסיים, של פירוק והרכבה: חלקים של פרטי לבוש שנאספו בחנויות יד שניה, המפורקים לשתי וערב ולאחר מכן נארגים מחדש, לצד מיצב של שתי ספריות בהן ספרים מהספרייה הביתית, כשהם מאורגנים מחדש על המדפים ויוצרים דוגמאות מעולם האריגה. אוצר: ישעיהו גבאי.

עבודות 2001-1987, שוש קורמוש בגורדון. בתערוכה יוצגו מבחר צילומים שצילמה קורמוש בין השנים 1987 עד למותה בשנת 2001 וכן ייחשפו לראשונה עבודות הקולאז' שיצרה כבסיס למעשה הצילום.

מראה-אדם, מראה-מקום, שולה רוס בגלריה אפרת, עם עבודות העוסקות בנופים – נופים אנושיים ונופי מקומות. אוצרת: יעל גולדמן.

 רחיפה בגובה נמוך, מנוחין בגלריה יאיר, עם עבודות מופשטות על PVC ואריגים, המשלבות אלמנטים של תנועה, אקספרסיביות וחושניות לצד ליריות וצמצום.

ההורים שלה, יפעת גלעדי, אוסקר אבוש, סיון גרוס בגלריה חנינא.

שיח גלריה בתערוכה פרויקט מסלול 2: אורזים הולכים, בבית האמנים בירושלים, עם האמנית מרגו גראן והאוצרת סורנה שניידר. התערוכה מציעה "מדריך למשתמש" במסע אל עולמות מתגלים ומשתנים, בהם ניתנת האפשרות לצמוח מחדש ולטפס אל פסגות נשגבות – ממשיות ומטפוריות.

אסנת אוסטרליץ

יום שישי, ה-2.3:

משפחת העם, חסרי בית מיפו, יעתיקו את אוהל מהרחוב לגלריית בית העם בשדרות רוטשילד. לאורך שבוע בני המשפחה יערכו מייצג בו ניתן לצפות בשיגרת חייהם, להיכנס לשתות תה חם ולשוחח. המבקרים יוכלו גם להצטלם אם בני המשפחה באוהל (תמורת סכום סימלי), ולקנות העתקים של עבודות אמנות שערכה גאיה במסגרת הכנת הספר "גאיה וחסן מציירים את המחאה". אמנים: גאיה, יפעת, נביל (בום, וסילן, צביה).  אוצר: גיל מועלם דורון. במקביל, יוצגו העבודות בתערוכה בשם פתרונים, שתוצג בגלרייה נוזהא ביפו. אמנים: גיל מועלם דורון, גאיה הדר לבלאנק, חסן אבו שמיס. אוצרת: הדס קידר.

מסיבת סיום, תערוכה קבוצתית המסכמת עשר שנות פעילות של גלריה החדר, שנפתחה בשנת 2002. בתערוכה מציגים כשלושים אמנים אשר היו בין השותפים להצלחת הגלריה בעבר ובהווה. מציגים: אולף קונמן, הדס חסיד, קרן יעלה-גולן, ליהי חן, איה אליאב, גיא אביטל, גבריאלה קליין, טלי נבון, עמי פייצ'ביץ, עינת עריף-גלנטי, ענת ברמן, טל גור, רונן סימן-טוב, טלי נבון, גיא גולדשטיין, טלי בן-בסט, לי ינור, יאן טיכי, גוסטבו סגורסקי, שי עיד אלוני, סיון רובין-סבג, אסף עברון, אליס קלינגמן, ניצן המרמן, אורית ישי ואמנים נוספים. אוצרות: נטע גל-עצמון ואיריס ברק.

מפריס פרסה, תערוכה משותפת לאבי שק ויונתן אופק בגלריה העירונית בגבעתיים, שנוצרה מתוך שאלות ההנחיה האלוהית מעוררת שאלות על כוחו של הבידול, על עצם אכילת בעלי חיים על ידי האדם, על התייחסות אל המקום, אל השעה, אל גבולות האנושיות.

בעיני המתבונן, אמני גלריית יוצרים מציגים בגלריה על האגם ברעננה תערוכה העוסקת באינטראקציה שבין היצירה לאדם שמתבונן בה. אוצרת: רוני עוז.

מפגש בתערוכה מטרוניתא במשכן לאמנות עין חרוד, לכבוד יום האישה הבינלאומי.

שיח גלריה בתערוכה סיפור כיסוי עם האמנית נטע ליבר שפר בגלריה בינט.

שיח גלריה בתערוכה נוזלים באמנות עכשווית בגלריה ליטבק, בהשתתפות טל פרנק.

יום שבת, ה-3.3:

בין הכתלים, תערוכה קבוצתית בגלריה נורה הירושלמית, המציינת את התערוכה ה-500 המתקיימת בה. נורה היא הגלריה הראשונה שנפתחה בירושלים (בשנת 1942), ואחת הגלריות הראשונות בארץ. האמנים המשתתפים: אפשטיין אליזבט, פימה, אוקון סשה, גוטקינה ורה, פינס יעקב, גרונדיג לאה, קונדינה אולגה, הפטר פני, ריס לורה, זילצר ג'יולה, שבדרון אלי, יונס לודביג, שרטר זיגמונד, ינאי בבה, כביב סלביה, אלכוב סשה, מרקוס קטה אפרים, צודלין קרל, סימה מירון, שמיידלר לינור.

Flash.backs, מוריה להיס בגלריית מוזיאון ריבק, עם עבודות המקיימות מתח בין חדש וישן ומהוות מעין מסע בזמן, כשנופי הילדות, הסביבה הקרובה והדיוקן האישי מהווים מקור בלתי נדלה לדימויים העוברים טרנספורמציה על ידי טשטוש מיסוך וגרעון, והיוצרים מעין מציאות חדשה. אוצרת: לילך פורת.

דיוקן עצמי, ארז ברוך במוזיאון ריבק, עם ציורים העוסקים בדימוי האנושי, ומשמשים בסיס לדיוקן עצמי בסטודיו. הציורים צבעוניים אקספרסיביים מהם ניבט האמן העוסק במלאכת היצירה. אוצרת: שרה גינזבורג.

תערוכות חדשות בבית יגאל אלון, גינוסר: הריק כמשל – ג'וזיאן ונונו, היעדר ראניה עקל, Have you seen me? – רונית שלו. התערוכות עוסקות בהיעדר כנקודת התייחסות, כמטאפורה או כנושא למחקר בכלים אמנותיים, ומעלות שאלות של שייכות וזהות, ריק ואינות.

שיח גלריה בנושא הגל ורוח המודרניות בהשתתפות ד"ר פיני איפרגן מחבר הספר הטרגדיה בחיים האתיים, בתערוכה של יונתן הירשפלד בגלריה RawArt.

שרהלה גור לביא

יום ראשון, ה-4.3:

עוטף ארץ, שרה'לה גור לביא, יואל פינק בסינמטק בירושלים, עם נק' מבט שונות על השוליים הגיאוגרפיים והתודעתיים של הארץ. מה טיבם של שוליים אלו? מה מגדירם ככאלו? ומה מייחד ביחס לזה שאינו שולי – זה שאינו עוטף, אלא נעטף?

יום שני, ה-5.3:

F.A.D, חלל זמני שיוקדש לעיצוב, אמנות ואופנה המיועד לקידום ולקיום פרויקט אמנותי רב-תחומי. החלל יהיה פתוח ברח' אלפסי 15 לחודש אחד בלבד, ויארח 30 מעצבים תעשייתיים, 20 אמנים עכשווים ו-60 מותגי אופנה בינלאומיים וישראלים. האמנים המשתתפים: יונתן טויטו, ניר סגל, גיא ינאי, תמיר שר, יוחאי מטוס, אבישי סיון, עמי נבו, אסף שחם, דנה זליג, שרון אתגר, אוהד מטלון, סיון שטרנבך ועוד…

המרחב הציבורי כיצירה אדריכלית – יום עיון, בשיתוף פעולה בין המחלקה לארכיטקטורה לתכנית התואר השני לעיצוב אורבני בבצלאל, המהווה מחווה לאדריכל דוד גוגנהיים, מהמורים הותיקים בשתי התכניות.

יום שלישי, ה-6.3:

פתיחה רשמית של הבאר – מרכז חדש לאמנות ומדיה חזותית בב"ש, עם תערוכה של אמן הוידאו דניס אופנהיים, שעשה שימוש בסרטי צילום ווידיאו בראשית שנות ה-70, כאמצעי לחקירת נושאים הקשורים באמנות גוף ומיצגים. במקביל יציגו עוד ארבעה אמנים ישראלים ששמם נקשר בעבודתו אשר שיציגו את עבודותיהם כמחווה לזכרו של אופנהיים: בני אפרת, נחום טבת, חיים מאור ומוטי מזרחי.

קוסמופוליטיות, מפגש במסגרת פורטפוליו בבית העיר בהנחיית יובל סער, שיעסוק בשאלה מה הופך עיצוב לישראלי והאם בכלל יש דבר כזה? יתארחו: גלית גאון (האוצרת הראשית של מוזיאון העיצוב בחולון), המעצבת אילה צרפתי והעיתונאי ירון טן ברינק.

יום רביעי, ה-7.3:

אישה- פנים רבות לה, אילנה רביב בבית אריאלה לכבוד יום האשה הבינלאומי, עם ציורי דמויות ואובייקטים על בדים גדולים, שאפשר להסתכל עליהם ממס' כיוונים.

גלי כנעני

ועוד קצת:

…" הנשים שמגיעות למספרה באות מהמקום הכי חשוף ופגיע, ובצורה הכי קלישאתית כביכול מביעות את הרצון להיות יפה, לצאת מלכה … אם יצליח להיווצר דיאלוג, זו תהיה הצלחה. הרי אני בא מהעולם שלי, עם הפרקטיקה של עולם האמנות, אך כשאת שם את בעולם שלהן. הנשים לא שמות לב בכלל, הן עסוקות בשלהן. אנחנו תמיד נהיה אורחים, אך כאורחים הן קיבלו אותנו יפה. למדתי שצריך לבנות אמון. נורא קל לבוא ולהתרגש ממה שקורה, להסריט ולהוציא החוצה, אך זה לא מה שקורה פה"… (רועי חפץ)

—-

רוצים להיות איתי בקשר? [email protected]

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *