רב ערב 13.12.11

הרצאות על הביאנלה בונציה ועל אמנות אקולוגית, 5 כרטיסים חינם למופעים במרתון התיבה, החג של החגים בחיפה והצגה של הזירה הבינתחומית בת"א ובירושלים

מערכת "רב-ערב" מיועדת להפצת מידע על אירועי אמנות ותרבות באמצעות ניוזלטר שבועי הכולל פרטים על תערוכות, הופעות, הצגות, כנסים ואירועי תרבות נוספים, ונשלח בחינם לאלפי מנויים. האירועים המופיעים ב"רב-ערב" ומפורסמים בתשלום, נבחרים ומסוננים ע"י עורכי מגזין "ערב רב" רונן אידלמן ויונתן אמיר. במילים אחרות "רב-ערב", הפועל במתכונת דומה למודל של האתר הבינ"ל אי-פלוקס, כולל מידע על תערוכות, אירועי תרבות ומופעים שאנשי המערכת חושבים שכדאי לבקר בהם. בנוסף למידע השבועי, תציע המערכת כרטיסים למופעים נבחרים במחירי מבצע למנויי האתר.


השבוע:


ILLUMInations

הרצאה בעקבות הביאנלה לאמנות בונציה, 2011, העוסקת בזהות ושייכות דרך נושאים כמו לאומיות, טריטוריה, זמן ופוליטיקה.
מרצה: אסנת ישראלי
יום ג', 20.12.11, שמונה בערב
מחיר: 50 ש"ח
האנגר לאמנות עכשווית – דרך מול הים 5, כפר ויתקין
מספר המקומות מוגבל, אנא אשרו השתתפות בכתובת: [email protected]
או בטלפון 054-4553840


5 כרטיסים חינם לאחד ממופעי מרתון התיבה

חמישי עד שבת, 15-17/12/2011 – התיבה ביפו
כחלק מאירועי המרתון יוקרן סרטו של הבמאי הרוסי הגדול סרגיי אייזנשטיין משנת  1925 "שביתה", בשילוב בין אלקטרוניקה למוסיקה חיה שתבוצע ע"י נגני אנסמבל המאה ה-21.
בבית חרושת רוסי בימי הצאר מתארגנים הפועלים לשביתה. ההנהלה מביאה מרגלים וסוכנים חיצוניים. כשאחד הפועלים תולה את עצמו לאחר שנאשם בגניבה על לא עוול בכפו, פורצת שביתה. בתחילה זוכים האירועים להד ואהדה ברחוב ובכיכרות, אבל לאחר שההנהלה מסרבת לדרישות העובדים, רעב, וצרות אחרות פוגעות בשובתים ופעילות המשטרה וגופים אחרים פוגעת בהם מן הצד השני.

הסרט שאורכו 82 דקות, הוא סרטו השני של אייזנשטיין. את פס הקול הלחין המלחין הבריטי אד יוז.

אירועים נוספים במסגרת המרתון:
Epicycle- יצירתו של המלחין היווני יאני קריסטו, שאינו מוכר בארץ, תבוצע בישראל לראשונה ע"י אנסמבל היפריון הישראלי בהשתתפות אילן וולקוב. היצירה מלווה בסרט מגנטי שהוכן ע"י קריסטו המשמש כרקע מתמשך לאירועים שונים, חלקם כתובים במדוייק וחלקם לא. המבצעים רשאים "לצאת" ו"לחזור" לביצוע כרצונם וגם הקהל חופשי להשתתף.
חוה – דרמה מוסיקלית מאת יוסף ברדנשווילי
הכיסא החשמלי – קונצרט מיוחד של חמישיית פרגמנט עם בכורות עולמיות
אוגנדה  בתיבה – אולם המופעים האלטרנטיבי מירושלים עם המיטב

לכרטיסים: 03-6822403
או באתר:  www.hateiva.com

רוצים/ות כרטיס בחינם? כתבו ל: [email protected]
5 הפונים/ות הראשונים/ות יזכו בכרטיס כניסה לאחד ממופעי המרתון (ע’פ בחירתם/ן).


 אמנות אקולוגית – דיאלוג יצירתי עם הסביבה
הרצאה של שי זכאי במסגרת שלישי בבית האמנים – סדרת הרצאות על סוגיות באמנות בת זמננו.

שי זכאי, אמנית אקולוגית וצלמת, תרצה על אמנות אקולוגית בינלאומית ותציג גם את יצירותיה בתחום זה.
זכאי, מייסדת התחום בישראל, תזמין את הנוכחים למפגש מרתק עם אמנים המשקמים נחלים, יוצרים פיסול המטהר מים מזוהמים, מנקים עם הציבור אתרי אשפה, עובדים יחד עם נהגי מערבלי בטון, מותחים את גבולות האמנות המקובלת ויוצרים אמנות הפועלת עם החברה והסביבה ובחללים לא שגרתיים.

יום ג, 20.12.12, 19:00
בית האמנים: שמואל הנגיד 12, ירושלים
הכניסה חופשית!


 שכונת שפירא – זרות אינטימית

ביום שישי ה-23 בדצמבר בשעה 12:30 בצהריים יוקרן סרט הוידאו הדוקומנטרי "שברים חלקיים", המתאר את שכונת שפירא בדרום תל-אביב ואת השינויים שהיא חווה בשנים האחרונות דרך עיניהם של שני האמנים, תושבי השכונה מזה שמונה שנים.
"הסצנות המתועדות ב"שברים חלקיים" התרחשו וצולמו ברדיוס של כמה מאות מטרים מדירתנו", מספרים היוצרים. "זהו מבט אינטימי וזר בעת ובעונה אחת על שכונתנו, שכונת שפירא בדרום תל אביב. 
בתחילת הצילומים דימינו כי אנו יוצאים למסע תיעוד של המיקרוקוסמוס האורבני הרב-תרבותי: יהודים, ערבים, מהגרי עבודה, פליטים, כל המגוון האנושי של החברה הישראלית בתוך שכונה אחת. שכונה שאינה דומה לאף שכונה אחרת בעיר, אשר תוכיח שאפשר ליצור שכונה רב-תרבותית. 
אבל בתל אביב המתפתחת בשנים האחרונות הדרישה לנכסים חדשים מתגברת. השכונה שהיתה מוקצה הפכה לפתע לנחשקת על-ידי משקיעים, דבר שגרם לשינוי פניה.
 ההטרוגניות של השכונה הפכה להיות אבן נגף בעיני אלו שמקווים להרוויח מן השינוי. והמתחים בין הקהילות השונות הולכים ומתגברים. בזמן שהג'נטריפיקציה דופקת על דלתנו, הסרט מעלה על נס את גיוון והרב-תרבותיות".
שברים חלקיים
 
(תל-אביב 2010, 45 דקות)
וידאו-ארט תיעודי
בימוי, צילום, עריכה: שרון הורודי וצ'ב קמרר

פס-קול: יניב קוריס
יום שישי 23.12.12, 12:30, 
סינמטק תל-אביב


 החג של החגים – פסטיבל אמנויות בחיפה


עמאר יונס, כפר יעבד, חורף 2010

החג של החגים – פסטיבל שנתי לאמנות חיפאית, הכולל תערוכות, מיצגים, ביקורי סטודיו ועוד.
בערב ה-1 בדצמבר יתקיים ערב פתיחת תערוכות ברחבי חיפה.
בשעה 18:30 יפתח פרויקט "נאמן למקור", המוצג במסגרת החג של החגים:
001 – בגלריה לאמנות של בית הגפן אוצרים: יעלה חזות ופריד אבו שקרה
002 – נפרשת על פני ארבעה חללים ובמרחב הציבורי של ואדי ניסנאס, אוצרת: יעלה חזות
במקביל יפתחו תערוכות בכעשרים גלריות ברחבי העיר. רובן באזור הדר, עיר תחתית ובנמל. בין התערוכות: בבית ספר אחווה בשכונת וואדי ניסנאס תפתח התערוכה "הדפסה נאמנה" של סדנת התחריט ע"ש אריה רוטמן במכללת אורנים, ובמרכז קימידיה, תערוכת יחיד של כמיל דאו המציג קליגרפיה ערבית.
בערב הפתיחה יתקיים מיצג "החייל הלבן" של יהודה בראון, שיצא ממוזיאון חיפה לאמנות לעבר הגלריה לאמנות בבית הגפן ויסתיים בפתיחת התערוכה "פופוגנדה" במרכז האקדמי ויצו חיפה. בגלריה האגף בקמפוס הנמל תוצג התערוכה הקבוצתית High Mark, בהשתתפות חברי הגלריה. בקפה מסדה תערוכת יחיד של להב הלוי, ובסטודיו כרמל יתקיים בערב הפתיחה מיצג "הכנסת כלה" של קבוצת  art.espionage.
בימי שישי-שבת 2-3.12 בין השעות 10:00-16:00 יתקיימו ימי סטודיו פתוח באזור הנמל ובפירמידה – מרכז לאמנות עכשווית בוואדי סאליב.
בית הגפן שם לו למטרה שהחג של החגים יהווה נקודת שיא התורמת לקידום האמנות המקומית. בשנה האחרונה פועל בעיר פורום עצמאי "שולחן עגול אמנות חיפה" שמטרתו קידום תחום האמנות בחיפה.
מידע נוסף על האירועים ניתן למצוא באתר: www.haifahag.co.il


הבית על שפת האגם
קברט מוסיקלי לשחקניות, בובות וחפצים
יצירתן של יעל רסולי ויערה גולדרינג

בימוי, כתיבה וגיבוש שפה חזותית: יערה גולדרינג ויעל רסולי
שותפות ליצירה: רינת שטרנברג ועדנה בליליוס
מבצעות: רינת שטרנברג, עדנה בליליוס ויעל רסולי
עיצוב תפאורה ותלבושות: מורין פרידמן
עיצוב בובות: מעין רזניק
מלחין: נדב ויזל
עיצוב סאונד: בניה רכס
עיצוב תאורה: אסי גוטסמן

בית משפחה אירופאי בורגני, מפואר ומבודד, משמש זירה לדרמת אימים סוריאליסטית. בלשון של סיפור אגדה רחוק, מובא סיפורן של שלוש אחיות, הנמצאות במסתור בזמן מלה"ע השנייה. ככל שמצוקתן הולכת וגוברת, הן נמלטות אל עולם של חלומות על העתיד המתוק הממתין להן בבוא האביב, כשיהפכו  לנשים מושלמות. בעולם הפנטסטי והאבסורדי שנוצר מתפרקים הגופים החיים ומתחברים מחדש עם חפצים וצעצועים נשכחים.
העבודה הועלתה לראשונה בפסטיבל עכו 2010, שם זכתה באות הוקרה על עיצוב תלבושות, תאורה ואביזרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *