היכונו לביאת מועצת המוזיאונים הציוניים

מועצת המוזיאונים תסיים היום את תפקידה במפתיע. המועצה תתכנס בצהריים לישיבה אחרונה בקדנציה הנוכחית, כך נמסר היום (רביעי) ממשרד שרת התרבות והספורט לימור לבנת. על פי הנחיית הלשכה המשפטית של משרד התרבות והספורט, באה היום לסיומה כהונת מועצת המוזיאונים הנוכחית, זאת לנוכח העובדה שפג התוקף של רוב המינויים האישיים במועצה שניתנו בספטמבר 2008. ריענון תקופתי […]

מועצת המוזיאונים תסיים היום את תפקידה במפתיע. המועצה תתכנס בצהריים לישיבה אחרונה בקדנציה הנוכחית, כך נמסר היום (רביעי) ממשרד שרת התרבות והספורט לימור לבנת. על פי הנחיית הלשכה המשפטית של משרד התרבות והספורט, באה היום לסיומה כהונת מועצת המוזיאונים הנוכחית, זאת לנוכח העובדה שפג התוקף של רוב המינויים האישיים במועצה שניתנו בספטמבר 2008.

ריענון תקופתי בהרכב חברי וחברות המועצה הוא צורך חשוב, אולם סיום תפקידם של כל חברי וחברות המועצה בבת אחת הוא צעד חריג. סמיכות הזמנים בין פיזור המועצה להרחבת חוק המוזיאונים כך שיחול גם על מוזיאונים בשטחי יו"ש, מעוררת חשד כי הנימוק המשפטי משמש את השרה כמנוף להכשרת מועצה חדשה שתתאים לתפיסת עולמה הפוליטית.

דוברה של לבנת מסר כי בפתח הישיבה תיפרד השרה מחברי המועצה המתפזרת: "אני מודה מקרב לב לכל אחד ואחת מכם על עבודתכם. אני סבורה שהמועצה הנוכחית בלטה באופן יוצא דופן בפעילותה, והודות לכך גם המוזיאונים בישראל התפתחו וביססו את מעמדם בזירת האמנות הבינלאומית".
בימים אלה החלה השרה לימור לבנת במינוי מועצה, והודעה על כך תימסר עם כינוסה.

דיווח נוסף בהארץ.

1 תגובות על “היכונו לביאת מועצת המוזיאונים הציוניים”

    […] רק תזמון ההודעה עורר הרמת גבה. כפי שכבר נכתב כאן, ריענון תקופתי בהרכב חברי וחברות המועצה הוא צורך חשוב, […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *