רב-ערב: 6.9.11

חוזרים לשגרה אך לא מוותרים על מחאה: תערוכות חדשות, הופעות, ספרי אמנות במבצע והרצאות ופעולות מחאה

"רב-ערב" הוא ניוזלטר שבועי וחינמי הכולל מידע על אירועי אמנות ותרבות נבחרים כתערוכות, הופעות, הצגות וכנסים, ונשלח מדי שבוע לאלפי מנויים. האירועים המופיעים ב"רב-ערב" ומפורסמים בתשלום,  נבחרים ומסוננים ע"י עורכי מגזין "ערב רב" רונן אידלמן ויונתן אמיר. במילים אחרות "רב-ערב", הפועל במתכונת דומה למודל של האתר הבינ"ל אי-פלוקס, כולל מידע על תערוכות, אירועי תרבות ומופעים שאנשי המערכת חושבים שכדאי לבקר בהם. בנוסף למידע השבועי, תציע המערכת כרטיסים למופעים נבחרים במחירי מבצע למנויי האתר.

אמנות

שותפי על: שי אזולאי וראובן ישראל בתערוכה חדשה במוזיאון ת"א

פתיחה: 8.9.11, שמונה בערב
אוצרות: אלן גינתון וענת דנון-סיון
הכניסה למוזיאון בערב הפתיחה – ללא תשלום


"שותפי-על: שי אזולאי וראובן ישראל" היא תערוכה זוגית משותפת של הצייר שי אזולאי והפסל ראובן ישראל. השם, שניתן לתערוכה ע"י האמנים עצמם, הוא מונח בפיזיקת החלקיקים. במפגש בין האמנים נוצרות סימטריות, חיבורים לא צפויים ואף אבסורדיים בין המדעי לדתי, שאינם נטולי הומור.

גוף העבודה שמציג כל אחד מזוג האמנים נחלק לשתי חטיבות עיקריות: שי אזולאי מציג "ציורי סטודיו" ו"ציורי מדבר". ציורי הסטודיו הם סצנות פנים ואילו ציורי המדבר מתארים אירועים המתרחשים בחוץ. המדבר והסטודיו יכולים להתפרש כמדבר ומקדש, שני אתרים של המיתוס הדתי, הכוללים את הציפייה, התנועה לקראת והפרקטיקה היומיומית.
ראובן ישראל מציג פסלי גופים גיאומטריים המתייחסים לאתרים ארכיאולוגיים ומקודשים תוך חיפוש אחר "הצורה האידיאית", "תמצית הדברים", ופסלים הנדמים לכלי תעופה חלליים, מעין עב"מים. בכל אחת מן החטיבות יש מפגש בין הקדמוני והעתיק לעכשווי ואף העתידני. הן מצביעות על הקירבה בין השריד הארכיאולוגי או הקדוש לבין צלחות מעופפות או מאיץ חלקיקים, ואפשר לומר שכל האלמנטים בתערוכה זו – הציורים והפסלים – נעוצים במקומם, משופדים למוטות או תקועים במדבר, אך שואפים אל הנשגב ורוצים לממש את פוטנציאל ההמראה והריחוף הגלום בהם.


שתי תערוכות ותוכנית קורסים בבית בנימיני

בית בנימיני – מרכז לקרמיקה עכשווית. רחוב העמל 17, ת"א 03-5182257

בית בנימיני  – מרכז לקרמיקה עכשווית הוקם על מנת לקדם את האמנות והעיצוב הקרמי, להוות בית פעיל ותוסס לקהילה המקצועית ולקהל הרחב וליצור דיון בהיבטים השונים של תחום הקרמיקה והרחבת גבולותיו בהקשר הרחב של תרבות חומרית.
בין פעילויות המרכז: סדנאות לפיסול עיצוב וקדרות, גלריות המציגות תערוכות מתחלפות, ספריה וחדר עיון, סדנאות וימי עיון, מלגת "סטודיו ראשון" לאמנים צעירים ועוד.

ביום חמישי יפתחו במקום שתי תערוכות –
"א-לה-מוד": עבודות של מוד פרידלנדר (אוצרות: רונית צור ואסתר בק. מעצבת התערוכה: טולה עמיר).
"שבילי היער": תערוכתה של יעל עצמוני (אוצרת: רונית צור).
באירוע הפתיחה יושק ספר אמן.

בין הקורסים המועברים בבית בנימיני:
שאלות עכשוויות בפיסול קרמי. מרצה: שלומית באומן
הקורס יעסוק בחידוד שאלות עכשוויות בפיסול קרמי כמו יחסים בין חומר לרעיון וחשיבה בין תחומית ובין תרבותית. במהלך הקורס נפתח שיטות עבודה בהתאם לנושאים השונים שיועלו על ידי המשתתפים. הקורס מיועד לבעלי ניסיון בסיסי בעבודה בחומר קרמי.

קורס שנתי: 36 מפגשים בימי חמישי בשעות 9:00-12:00
עלות הקורס (כולל חומרים ושריפות): 4860 ש"ח

נגיעות ראשונות – כלים בעבודת יד. מרצה: אתל פיסרף
הקורס יתמקד ביצירת כלים תוך התנסות בטכניקות בניית יד בחומר: פינצ'ינג, חוליות, משטחים ועבודה בגוש חומר. כמו כן יושם דגש על גישות שונות לטיפול בפני השטח, טקסטורות וצבעוניות קרמית מגוונת. אין צורך בידע מוקדם.

קורס סמסטריאלי (יתקיים בסמסטר א'). 18 מפגשים בימי שני בשעות 9:00-12:00
עלות הקורס (כולל חומרים ושריפות): 2430 ש"ח

מידע על קורסים נוספים באתר >>>


מוזיקה

"לא דובים" בהופעת חצות באוזןבר!

יום שני 12.9.11, שעה 24:00
רחוב קינג ג'ורג' 48, ת"א

פאוור-פ'אנק עם גרוב ים תיכוני – לא דובים רובצים על במת האוזןבר בחצות.
יוטיוב: http://youtube.com/lodubimband ופה
פייסבוק:http://www.facebook.com/lodubim ופה


האזנות פתע – שתי הופעות בגלריה ברבור

היום, יום שלישי 6.9.11, בשעה 20:30
גלריה ברבור, רחוב שירזלי 6, נחלאות, ירושלים

אודיה ניני היא מלחינה ואמנית קול ומיצג המתגוררת בלוס אנג'לס, קליפורניה. בעבודתה היא עושה שימוש בהרמוניות טקסטואליות, טכניקות מורחבות ותנועה בניסיון ליצור חוויות סונוריות המעלות רגש, אווירה ומחשבה. כתבה לתיאטרון, קולנוע, מחול ויצרה בשיתוף עם קשת רחבה של אמנים.

ארצ'י קרי הוא מוסיקאי המתגורר באיזור לוס אנג'לס הנהנה לבצע מוסיקה מהבארוק ועד לג'אז חופשי, נויז, פולק וכל מה שביניהם. כבאסוניסט / אמן סאונד, ארצ'י מכוון להגדלת הסאונד, גובה הצליל, גוון וסביבה לכדי הפיכת הפרטים העדינים ביותר למצויים בנקודת מיקוד. זאת הוא משיג ע"י שימוש בתוכן צלילי מינימאלי, משכים ארוכים והנגדה בין עוצמות קיצוניות לבין דממה. הן בעבודת היחיד והן בשיתופי הפעולה שלו מתחום המחול והקולנוע, ארצ'י משתמש בהקלטות שטח, אלקטרוניקה וערכים מיצגיים.
הכניסה חופשית.


מחאה

הרצאה / מיצג:  אדריכלות המהפכה – אוקסימורון?

גיל מועלם דורון ‏
יום רביעי 7.9.11, שמונה בערב
מאהל יפו (גן עזה) ברחוב יפת פינת רחוב ארליך
בחסות המכללה החברתית כלכלית ‏

את האקסיומה כי אדריכלות – כמקצוע, כתחום מחקר ולימוד – משרתת לרוב את בעלי ההון והשלטון ‏קשה להפריך. אם זאת במאה השנים האחרונות נעשו ניסיונות לרתום את הפרקטיקה והשיח ‏האדריכליים לטובת שוויון וצדק חברתי. ניסיונות מעניינים כאלו נעשים בימים אלו במסגרת מחאת הדיור. ‏עם זאת יש שיטענו כי על מנת לחולל שינוי מהותי בפרקטיקה האדריכלית עצמה וביכולתה להשפיע, ‏יש להחליף או להוסיף טקטיקות ל "ארגז הכלים" הישן – קרי, לשנות את אופני הפעולה והזירה בה ‏מתרחש "המעשה האדריכלי.
בשיחה ידונו טקטיקות הנמצאות בתפר שבין אמנות אדריכלות ומחאה ‏כדרך להמשך המאבק החברתי. יוצגו בה דוגמאות ל "התערבויות עירוניות" ‏בקני מידה שונים ברחבי העולם ובישראל (למשל מהביאנאלה לאדריכלות נוף בת ים, השתלטות ‏האמנים על הבניין ברחוב דב הוז בשבוע שעבר וכיו’ב), וכן מעבודתו של מועלם דורון במסגרת ‏Transgressive ‎Architecture‎‏בלונדון, ובמסגרות שונות בארץ.
ההרצאה תתקיים בצורה של מיצג ודיון פתוח. ‏


אוהלים אמנות – אירוע מחאת האמנים בשיתוף עם מאהל לוינסקי

מאהל מחאה לוינסקי – רחוב שדרות הר ציון פינת רח לוינסקי

הציבור מוזמן לקחת חלק באירוע מחאה שכולו יצירה מקורית ומבעבעת, בועטת בממסד וחוברת לקהילות ולצרכיהן.
“אוהלים אמנות” יוצא החוצה למחות כנגד רשות המבקשת לכתור לעצמה כתרים על גב הגורמים המוחלשים והגורמים היצירתיים בחברה.
לצד התצוגה יתקיימו הרצאות, דיונים,פאנלים ומופעים. פירוט האמנים המתארחים, אופי וזמני פעילותם יתפרסם בהמשך.
לכל המעוניינים להשתתף – אמנים, הרצאות, פאנלים וכיו"ב – נפגש ביום שלישי 6/9 בשעה 21:00 במתחם לוינסקי.
פרטים באירוע פייסבוק


מבצע הנחות לקוראים

הנחה לקוראי רב ערב בחנות הספרים המגדלור

הנכם מוזמנים לבוא ולהנות מ 15%הנחה בהצגת השובר המצורף על כל ספרי האמנויות!
המגדלור הינה חנות ספרים עצמאית, קטנה ואיכותית. על מדפיה ניתן למצוא את המובחר והייחודי שבספרי האמנויות ובכלל, כולל ספרים ביבוא מיוחד.
המבצע עד סוף החגים.

המגדלור
רחוב הרכבת 4, ת"א
שעות פתיחה: א-ה 10:00-19:00
ו' 10:00-15:00


תערוכות ממשיכות


התערוכה הקבוצתית "מונה ומכנה" ותערוכת היחיד של האמן איצ'ה גולומבק במוזיאון הרצליה הילה בן ארי, אדאג'ו, 2010, וידיאו, 1 דקה בלופ

 

מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית – רחוב הבנים 4, הרצליה

"מונה ומכנה" הוא מושג חשבוני המביע חילוק. קו אופקי, הנקרא "קו השבר", מחלק ומפריד בין המונה שמעליו והמכנה שמתחתיו. המכנה מעניק שם, אומר מה. המונה סופר כמה. יחד הם אומרים כַּמָּה מִמָּה. התערוכה משתמשת במושג זה באופן מטפורי, כמצייר את הממד האנכי בחיינו ואת החלוקה העקרונית בין מטה ומעלה – בין קרקע ורקיע, תחתית וצמרת, עבד ואדון – משני עברי קו השבר. לתהליך אוצרות התערוכה חברו באופן חד-פעמי ארבעה אנשים: האנתרופולוג והמשורר זלי גורביץ, האמן ציבי גבע, מנהלת המוזיאון דליה לוין והאוצרת טל בכלר.
בתערוכה משתתפים האמנים: ג'וליאן אופי, עילית אזולאי, בי אנדר, יואב אפרתי, ויטו אקונצ'י, אורי ארן, הילה בן ארי, ענת בצר, דגנית ברסט, עתר גבע, נועה גור, קייט גילמור, איתמר גלבוע, יעל המאירי, סוזאנה ווירץ, אפרת ויטל, רון עמיר, תום פניני ויהודית שרייבר.

 

באולם הגדול של המוזיאון מוצגת תערוכתו של איצ'ה גולומבק "מרכבות", שאצר האמן גיא בן נר. זו תערוכה שאפתנית הבנויה ממיצב גדול: טיפות הדיקט המוכרות של גולומבק הופכות למבול של ממש, ויחד עם שאר האלמנטים הפיסוליים המלווים את דרכו, הן הופכות למרכבות הנושאות על גביהן תערוכת רישומים חדשים של גולומבק – דיוקנאות אביו שנפטר, המורכבים מירקות ושאר מיני מאכל. גולומבק מוסיף נדבך חדש ומרתק לעבודתו.

 

שעות פתיחה:

 

בימים: ג', ה' בין השעות 20:00 – 16:00, ב', ד', שישי, שבת בין השעות 14:00 – 10:00, א' – סגור

 

מחיר כניסה 10 ש"ח

 

בימי שבת בשעה 12:00 מתקיים בתערוכות סיור מודרך ללא תשלום

 

אתר: www.herzliyamuseum.co.il

 


באופן פורמלי
שתי תערוכות במוזיאון חיפה: "קו שנוצר באמצעות הליכה" ו"מה לעשות עם ציור במאה ה־21?’ 

גיא ברילר

אוצרת: רותי דירקטור

תחת כותרת־גג אחת מבקשות שתי התערוכות להסיט את תשומת הלב לעניינים פורמליסטיים (או פורמליסטיים לכאורה) של שפת האמנות. כוונתן להטות את המטוטלת מעיסוק אינטנסיבי בסיפור ובתוכן לחשיבה על אמנות במושגים של צורה או של מדיום. הצורה תהיה קו, הבסיסית במאגר הצורות של האמנות, והמדיום – ציור, הבכיר והוותיק במדיומים. אלא שהקו נוצר באמצעות הליכה, ולפיכך הוא רווי בזיעה ובאבק, בגופניות ובפוליטיות, ואילו הציור נמצא בטווח עיסוקם של אמנים, העובדים גם עם צילום, עם פיסול או עם וידיאו. פורמליזם נוסח המאה ה־21הוא לא מה שהכרנו: הקווים נולדים מהליכות, הציור מגדיר את עצמו מחדש בעידן פוסט־מדיומלי, ושפת האמנות מהולה כבר במיצי החיים לבלי הפרד.

מוזיאון חיפה – רחוב שבתאי לוי 26, חיפה
שעות פתיחה:
ימים א', ב', ג', ד': 16:00-10:00
יום ה':  19:00-16:00
יום ו': 13:00-10:00
שבת: 15:00-10:00
בחודש אוגוסט הכניסה לילדים למוזיאוני חיפה – ללא תשלום (לא כולל אירועים ופעילויות).
שיח גלריה:
מדי חמישי ב-18:00
מדי שבת ב-11:30

 


שלוש תערוכות במוזיאון אשדוד לאמנות

אוצר: יונה פישר

 

לוראן מארשל

 

אוונגרד ישראלי בחיתוליו

 

התערוכה העוסקת באוונגרד של שנות ה-70 מציגה עבודות של כמה מהבולטים בין אמני האוונגרד שפעלו בארץ באותה תקופה. בין המשתתפים: דגנית ברסט, תמר גטר, משה גרשוני, מיכאל דרוקס, פנחס כהן גן ועוד.

 

יונתן ויניצקי: המלך האכזר

 

ויניצקי, אמן ישראלי יליד 1980 הפועל בלונדון, מציג מקבץ עבודות בתחומי מדיה שונים המזוהים עם מסורת האמנות ועם המודרנה (כמו רישום, ציור, פיסול ותחריט), שמאחוריהם מסתתר מהלך רב שכבתי המקיים דיון מרתק על מקור וייצוג, העתק ושכפול, תרמית וקלישאה ועוד.

 

לוֹראָן מארֶשָל: תרגומים בלתי-אפשריים

 

לוֹרָאן מארֶשָל, יליד 1975, הוא אמן צרפתי המציג קבוצה של מיצבים הנוגעים בהיבטים חברתיים ופוליטיים המאפיינים את ישראל של 2011, או מייצגים מבט אישי, נוקב או מחוייך, מן החוץ על אנשיה, מנהגיהם ותרבותם.

 

מוזיאון אשדוד לאמנות, מרכז מונארט, רח' דרך ארץ 8 , אשדוד טל' 08-8545180 www.ashdodartmuseum.org.il

 

שעות פתיחה:
ב', ד', ה': 10:00-16:00, ג' 10:00-20:00, ו', שבת: 10:30-13:30, א': סגור, חגים וערבי חג: סגור


 

1 תגובות על “רב-ערב: 6.9.11”

    אני מזמין אותכם לסטודיו שלי. מוטי כהן
    זבוטינסקי 26 גדרה

    052-8082231

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *