לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-21.7.2011 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'

מצחיק איך שדברים מתגלגלים. בשבוע שעבר עוד הרצנו פיילוט על גבינה תמימה, והיום אנחנו כבר חוגגים שבוע למאבק על עתיד טוב יותר. ריח של אופטימיות נישא באוויר, עם סיומו של השבוע הראשון למחאת האוהלים. אמנם לא הושגו עדיין תוצאות, אבל הרבה אנרגייה שמגוייסת למטרה אחת טובה, חייבת להביא למשהו טוב. עזבו אתכם מניוון ואדישות פוליטיים […]

מצחיק איך שדברים מתגלגלים. בשבוע שעבר עוד הרצנו פיילוט על גבינה תמימה, והיום אנחנו כבר חוגגים שבוע למאבק על עתיד טוב יותר. ריח של אופטימיות נישא באוויר, עם סיומו של השבוע הראשון למחאת האוהלים. אמנם לא הושגו עדיין תוצאות, אבל הרבה אנרגייה שמגוייסת למטרה אחת טובה, חייבת להביא למשהו טוב. עזבו אתכם מניוון ואדישות פוליטיים כלליים, עכשיו קמו אנשים שבאמת אכפת להם, ולאנשים האלה יש כוח באדיבותה של התקשורת המקומית. כשהתקשורת לצידנו, השמיים הם באמת הגבול.. ואם כבר גבולות, עושה רושם שהם בכלל לא רלוונטים, עכשיו שהוחלט שתקציב המדינה יתמוך גם במוזיאונים הפועלים בשטחי יהודה ושומרון. ויש עוד, מוזיאונים יפתחו את דלתותיהם בחינם לבני נוער וחיילים, מה שבטוח יעשה רק טוב. מי יממן את התענוגות האלה? כנראה שבסופו של דבר אנחנו, אבל לא זה יפריע לי להיות אופטימית.. בסופו של דבר, אם שינוי אמור להתרחש, הוא יתרחש. והשינוי הזה, היה צריך להתרחש כבר מזמן..

חגית שחל

הערב, יום חמישי, ה-21.7:

חודש אמנות על הים – השקת מושבת אמנים וגלריה חדשה בחוף הריביירה בבת ים במסגרת פרויקט רוח וים. מושבת האמנים תפעל במשך חודש ויתארחו בה אמנים מרחבי הארץ ומחו"ל לנופש ולעשייה אמנותית מתחום הפיסול, הציור, המיצב, צילום, אמנות רחוב, המוזיקה, ועוד. אוצרים: עדי יקותיאלי ושי פרדו.

Double Trouble, חגית שחל בגלריית Apart.Art, עם סדרת עבודות של הדפס בטכניקה של חיתוך לינוליאום ואמבוסינג, המציגים מעין קטלוג של פרטי לבוש נשי-מיני אייקוני המכיל אוסף של סמלים חזותיים בשחור/לבן: מחוכים, גרביוני רשת, ביריות, מגפי עור, עקבי סטילטו ועוד, המייצגים נשיות חזקה, משוחררת ובטוחה במיניותה, אך גם מנציחים את האישה הכבולה והנשלטת. אוצרת: רותם ריטוב.

מעשה בסוס, דב טלפז ב- Speak Easy בפלורנטין. תערוכת ציורים הפורסת סיפורים ומעשיות מתוך עולם אחר, של פנטזיות ופרשנות, הלקוחים מתוך עולם פנימי עשיר אשר פותח שעריו לרגעים סיפוריים וסיטואציות אנושיות. בליווי טקסט של נעמי לב.

מפת שולחן, עידן ארז בגלריה שי אריה. "לעתים אני מדמה אותו לחרש הברזל המלהיט את הברזל עד שמכה בזמן הנכון ואז יש דימוי! יש ציור!", רן סגל מתוך ההזמנה.

וידיאוקרטיה – הקרנה פתוחה ברחבת המרכז לאמנות עכשווית, הכוללת שלל סרטים קצרים שיוצגו בזה אחר זה ברוח הדמוקרטיה, בנוכחות האמנים עצמם. האמנים המשתתפים: מאיה מור, ליבי טישלר ויעל כץ, דנה דובדבן ושיר נובלר, שחר טוכנר, ענבל אנלן, נטע לאופר, עידן רבינוביץ', דביר קרן וחן צרפתי, דוד אברבוך, רון וינטר, גלעד רונן, יונה לוי גרוסמן, מיכה שמחון, גילי לביא, אנה שבצ'נקו, דורון עובד, צבי בן ארץ, לריסה בלימן, מריה רפופורט, מאיה גלר, שירה שעשוע, אינגה פונר קוקוס, גלית מונאבי, גיא קריידן, מירי צ'ייס.

המדינה זה אני – לקראת לקסיקון ויזואלי של הפוליטי בישראל. החללית בירקון שבעים מציעה ביקור בארכיון מפא"י, לתוך אוסף דימויים שמתוכם נוסחה האזרחות שלנו. בכרזות הפוליטיות המוצגות מנוסחים מושגים מופשטים בצורה של דימויים: רציפות טריטוריאלית ושלטונית, משילוּת, ממלכתיות, נוף, אנחנו, הם, אזרח, ריבון, עם, מדינה. אלה הפכו למושגים בסיסים בבניית המרחב הציבורי – הפיזי והמנטלי – שהוא ישראל. אוצרים: כרם הלברכט ויהושע סימון. מחקר היסטורי: ד"ר בועז לב-טוב.

שיח גלריה בגלריה חנינא בתערוכה להחליט להתחיל להחתיל, של גיל יקובסון, קרין מנדלוביץ וטל שטרן, העוסקת במצבים שמרכיבים ומגדירים מרכז ושוליים. בסיום הערב המוזמנים יוכלו לקחת פריטים מתוך העבודה "שטיח מעופף" של קרין מנדלוביץ.

נוסעים לירושלים? מפגש בבצלאל 10X10 – הנבחרים. 10 מחלקות, 10 סטודנטים מצטיינים, 10 דק'.

עידן ארז

יום שישי, ה-22.7:

סיור מודרך בתערוכה אבני דרך בגלריה דניאל, העוסקת במהות של גלריה בנוף האמנותי, התרבותי והמקומי.

שיח גלריה בתערוכה על בלימה, במוזיאון נחום גוטמן, המציגה תוצאות של שיתוף פעולה בין האמנית רותי הלביץ כהן לבין המחזאי יהושע סובול. בהשתתפות מוניקה לביא ורותי הלביץ כהן. "דימוייה של הלביץ-כהן עוברים כל הזמן טרנספורמציה ואוספים בדרכם את פרחיה הארוטיים של ג'ורג'יה או'קיף, את אזהרתו של הזמר הבריטי ניק דרייק שמת בגיל 26 ממנת יתר (…) את סיפורי המיתולוגיה, את נס הלחם והדגים של ישו, את בוטיצ'לי ואת פיירו דלה פרנצ'סקה, ואת המילים והשירים של יהושע סובול, שכמה מהם נמצאים בתערוכה ומצמיחים הקשרים ופרשנויות נוספים." (מתוך הקומוניקט).

שיח גלריה עם אתי אברג'ל, בתערוכתה בין הפרקים (2000-2011), בגלריה דביר בנמל יפו.

שיח גלריה בתערוכה של מי האדמה הזאת בבית בנימיני, העוסקת בייחודיות הקשר שבין האמן היוצר לאדמה. בהשתתפות ערן ארליך (אוצר התערוכה), ואמנים המציגים בה: יואב אדמוני, מיכה אולמן, ציפי איתי, פינה באוש, רותי ביגר, תמרה בן-ארצי, הגר בן-מאיר, אסתר בק, מאיה סלומון, קלאודי קזנובס, גלעד רטמן, שלי שביט, קלוד שמפי, יגאל תומרקין.

יום שלישי, ה-26.7:

מפגש גלריה בתערוכה שמ-לה: מחשבות על כסות, עם צופיה דקל-כספי ו ישעיהו (איש) גבאי בבית האמנים בירושלים.

דב טלפז

ולסיום:

"אני שמח שנוצר דיון. כאמן אני מעדיף לדחוף או לשחק באיזשהו גבול, והתגובות מעידות על כך. חלק גדול מיצירות האמנות שמתפרסמות משעממות ולא יוצרות אפקט או הד. אני יכול להתמודד עם הטענה שמדובר בשירה גרועה, לעומת זאת טענה שלא מדובר בשירה היא מעט תמוהה בעיני. לא ברור לי איזה דיון פורה עשוי להיווצר מתוך כך, אם בכלל, וסיטואציה שבה הקורא אמור להוכיח לי או לקהל טענה כזו היא די מגוחכת". (פיטר דיוויס)

רוצים לכתוב לי? [email protected]

 

 

 

2 תגובות על לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-21.7.2011 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'

    כל הפסטיבל שעשו סביב המחאה הזו לא רק שלא תורם לה אלא פוגע בה בצורה קשה
    דגלי גאווה , אלכוהול וכו .. לא בדיוק תורמים להצלחת המאבק אלא גורמים לו להיראות כמו פסטיבל אינדי-רוטשילד

    הבהרה קטנה – החלת חוק המוזיאונים על מוזיאוני יו"ש אושרה רק בקריאה טרומית. זה עדיין לא בתוקף.
    אגב, למרות שנטען שיש 15 מוזיאונים ביו"ש, אני בספק אם רובם ואולי אפילו כולם בכלל עומדים בקריטריונים הנדרשים לקבלת תמיכה מוזיאלית (עניינים כמו טיפול באוסף, רמת שימור ואיחסון, נגישות לנכים וכיו"ב). כך שגם אם החוק יעבור, לפחות בזמן הקרוב אין לו שום משמעות בפועל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *