לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-14.7.2011 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'

בגרות פירושה לדעת לבחור את המאבקים שלך, ועושה רושם שמאבקים הם נושא מאוד פופולארי מאז שהצלחנו לנצח את הקוטג'. עכשיו אפשר להוריד את מחירי דירות, להחרים חקיקות היוצאות נגד חרם, והי – אולי אם ממש נשתדל, נצליח אפילו להוריד את מחירי הדלק. השבוע ימשיכו תערוכות הבוגרים של המחלקות לאמנות ברחבי הארץ, ובהחלט יהיה מעניין לראות […]

בגרות פירושה לדעת לבחור את המאבקים שלך, ועושה רושם שמאבקים הם נושא מאוד פופולארי מאז שהצלחנו לנצח את הקוטג'. עכשיו אפשר להוריד את מחירי דירות, להחרים חקיקות היוצאות נגד חרם, והי – אולי אם ממש נשתדל, נצליח אפילו להוריד את מחירי הדלק. השבוע ימשיכו תערוכות הבוגרים של המחלקות לאמנות ברחבי הארץ, ובהחלט יהיה מעניין לראות אם/איך/מה ישתנה. במחשבה שניה, יש כאן לא מעט דברים מצויינים, ואני לא בטוחה שהייתי ממהרת לשנות כ"כ מהר..

 

הילה עמרם

הערב, יום חמישי, ה-14.7:

גשרים, תערוכת וידאו ארט קבוצתית במרכז סוזן דלל, מבקשת לחקור את הגשר כמושג קונקרטי, כמבנה ארכיטקטוני וכמושג סימבולי. אמנים משתתפים: דורון גולן, דור גז, קרן זלץ, שחר טוכנר, מאיה כהן לוי, תמר לב-און, טלי נבון, תמר נסים, דורון סלומונס, ליאת שחר, דפנה שלום. אוצרת: כרמל גוטליב קמחי, אוצרים עמיתים: דנה גילרמן ושגיא רפאל. בשיתוף קרן רבינוביץ' לאמנויות וגלריה טבי לאמנות.

ליקוי חמה  http://www.nogagallery.com/ בגלריה נגא, תערוכה קבוצתית המתייחסת לנושאים ליקוי חמה ושמש שחורה. מציגים: מיה בלוך, מריק לכנר, אורן בן מורה ונגה שץ. במקביל, תיפתח בחדר הפרויקטים של הגלריה התערוכה "כחולים" של מקס פרידמן.

רב שיח בנושא צילום תיעודי ומעורבות חברתית במרכז פרס לשלום, עם הצלמים יונתן טורגובניק וקרן מנור, העיתונאי שי פוגלמן ופעיל זכויות האדם נג'יב אבו רקיה. השיח יתקיים במסגרת הפרויקט FRAMES OF REALITY, יוזמה משותפת לעדות מקומית ולמרכז פרס לשלום אשר מטרתה היא קידום הדיאלוג האישי והמקצועי בין צלמי עיתונות ישראלים ופלסטינים. הפרויקט כולל סדנת ביקורת ודיון, אליה מוזמנים מרצים אורחים מהארץ ומחו"ל, רב שיח (סימפוזיון) ונקודת השיא של שלו היא תערוכה וספר המציגים סדרת צילומים אישית המתבוננת על מציאות החיים באזורנו.

הצטלבות יחידים, תערוכה קבוצתית בגלריה ת(א)עשייה) של סדנאות האמנים בירושלים. התערוכה עוסקות במושגים הקרבה וקרבן מנקודות מבט שונות, חלקן נוגעות בדואליות מנוגדת של שעבוד והשחרור הגלום בו תוך שהן מתכתבות במודע עם סמל הצלב, וחלקן מתייחסות לדימויים מהעולם הדתי היהודי-נוצרי-מוסלמי. מציגים: פסי גירש, קרן גלר, ראפת חטאב, שני נחמיאס, הילה עמרם, מאיה שמעוני. אוצרת: איריס מנדל.

פתיחת תערוכות הבוגרים בבצלאלבשנקר,  ובמכללת ספיר.

יום שישי, ה-15.7:

גיא בן נר – טבע שני, במסגרת הספינה הטובעת, סדרת אירועי שירה, אמנות ומוזיקה בבית העם של ארגון העובדים מען. במהלך הערב יוקרנו עבודות חדשות, ותתקיים שיחה עם האמן.

הודו – עקבותיך וידייך בנפשי, תערוכת צילום של גפני שליין בגלריה שורשים, חושפת את יצירות האמנות של הטבע כפי שהיא חווה אותה בהודו הטבעית, הפשוטה והחשופה. אוצרת : שירן בוכוולד.

לא לכתומים – בלבד, תערוכה בקיבוץ גבעת חיים איחוד, במלאת שש שנים להתנתקות, העוסקת בתחושות הקשות של האמנית לאה מרמורשטיין ירחי לאחר ההתנתקות מגוש קטיף. אוצרת: חנוש מורג.

שיח גלריה בתערוכה מקום לנוח בו, עם גבריאלה קליין ולאה אביטל, בגלריית בעלי המלאכה.

שיח גלריה בתערוכה רואים רוקנ'רול – המימד הויזואלי של הרוק הישראלי, בבית האמנים. משתתפים: פרופ' נסים קלדרון וד"ר דורית קדר (יועצי התערוכה), מיכאל רורברגר (אמן ומבקר מוסיקלי), שרון ינאי (תחקיר התערוכה), אירית לוין (אוצרת התערוכה), והזמרת חן רותם שתשיר משיריה.

יונתן גירון

יום שבת, ה16.7:

קיר בגלריה בנימין, תערוכה הנוגעת במושג הפשוט כביכול, תוך התייחסות לנושאים כמו: חומה, גדר, היסטוריה, בית, פייסבוק, ועוד. משתתפים: איתמר בגליקטר, דן בירנבוים, אורית חופשי, הדס חסיד, עמית מגל, יהודית מצקל, איילת סיטון וצביקה קנטור. אוצרת: ורדה גנוסר.

יונתן גירון מציג "פסח סלובוסקי", תערוכת יחיד המשיקה את הגלרייה המשופצת והמחודשת של החנות. "תוך שימוש בטכניקות של התחזות ושרלטנות בציורים מאסיביים ורב שכבתיים, יונתן גירון בוחן שאלות על המדיום ועל מקור מול שיבוט". אוצר: עודד ורטש.

מטווח, מעיין אורן בגלריה אינדי לצילום, עם סדרת עבודות העוסקות בפער בין שטח צבאי לשטח ציבורי, בין טבע למטווח. "…סדרת הצילומים של אורן המכונה בשם הכולל מטווח מכילה גם מקומות אחרים שאינם במפורש מטווחי ירי. אך הנראות שלהם מהדהדת לאינסוף את מפלצות הבטון של הבונקרים, את אפשרויות הירי, את להבות האש, את אימת החריכה, את האמת המודחקת תדיר שכל הארץ היא למעשה מטווח אחד גדול או למצער חצר אחורית. יתכן וצילומיו אף מסמנים את קיצו של הצילום הפוליטי של נופי הארץ לפחות בעת הזאת. שכן מה עוד לא צולם?". אוצר: גיא רז.

סיפור כיסוי, וילי מזרחי בגלריה לעיצוב פרדיגמה.

נו, תערוכה תיאטרלית במרחב הציבורי בטיילת בת-ים, תערוכת מחווה לפסטיבל בת-ים הבינלאומי לתיאטרון ברחוב, החוגג 15 שנות קיום. אולם, פלטפורמת ההצגה של "חלון לים" – תיבות סטטיות הפרושות לאורך הטיילת, מניחה תנאי תצוגה ראשוניים העומדים בסתירה עם מהותו היסודית של תיאטרון הרחוב, ומעוררת אתגר פורה הנוגע לשאלה איזו תנועה תיאטרלית ושינוי תודעתי יכולים להיווצר בתערוכה שכזו? משתתפים: קרין מנדלוביץ וטל שטרן, אילן יונה, אלעד קופלר ופז הדס, רון קציר וגיא דוביוס (אושרוב) מ"הצימר", יאיר רשף, שלי פדרמן, גילי אבישר, ניבי אלרואי, מור ארקדיר ורונה פרי, klone. אוצרות: יעל צברי והילה כהן שניידרמן – placing time

שיח גלריה בתערוכה זאב זאב זאב של שרי גולן סריג בגלריה 121, המשלבת אמנות ראשונית עם רבדים פסיכולוגיים וסמלים וצורות שקשורים לתרבות העכשווית.

ועוד קצת:

הפרוטוקולים של צעירי בצלאל – גליון מס' 21, עכשיו באוויר.

ביקור בסטודיו של עמית ברלוביץ'.

פרידה קאלו ודייגו ריוורה, זו לצד זה.

התגלה ציור חדש של מיכלאנג'לו.

מעיין שלף בשופינג.

סמדר שפי על התערוכה של קייט גילמור בגלריה ברוורמן.

הצעקה של נועם גלאי.

מלון ולישון.

מור ארקדיר ורונה פרי

רוצים לספר לי משהו? אני רוצה לשמוע! כתבו ל-[email protected]

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *