לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-23.6.2011 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'

היום הארוך ביותר בשנה בא והלך, ומעכשיו הימים הולכים ומתקצרים ואם זה לא מספיק, סופרים את הימים לאחור עד שהחורף שוב יהיה כאן. נשמע עצוב קצת? אולי, אבל לא מדי – יש המון תערוכות שוות שנפתחות הערב, שאני מבטיחה שיעשו לכם רק טוב.  הערב, יום חמישי, ה-23.6: נכון שזה תמיד כיף להציץ לסטודיו של מישהו […]

היום הארוך ביותר בשנה בא והלך, ומעכשיו הימים הולכים ומתקצרים ואם זה לא מספיק, סופרים את הימים לאחור עד שהחורף שוב יהיה כאן. נשמע עצוב קצת? אולי, אבל לא מדי – יש המון תערוכות שוות שנפתחות הערב, שאני מבטיחה שיעשו לכם רק טוב. 

שרי גולן סריג

הערב, יום חמישי, ה-23.6:

נכון שזה תמיד כיף להציץ לסטודיו של מישהו אחר? לכל אורך הסופ"ש, בוגרי שנה א' של התואר השני של בצלאל פותחים את חללי העבודה שלהם, ומספקים טעימה לתהליכים שעברו בשנה האחרונה. לפי מה שראיתי, יהיו שם לא מעט דברים שווים. מי יהיה שם? שלי אלכסנדר, קרן אלה גפן, בר גרינשטיין, משה גרשון, נעם ונקרט, קתרין טומא, חן יהושוע, איציק כהן, עופר כהן, אורי לוין, אבי מילגרום, אבי נבו, ניר סגל, יריב ספיבק, עדן עפרת, שרון פדידה, תום פורת, יעל פרנק, יוליה רבסקי, איתמר שמשוני, זמיר שץ.

אם אתם באזור, אתם חייבים לקפוץ לפתיחת התערוכה זאב זאב זאב של שרי גולן סריג בגלריה 121. בתערוכה יוצגו עבודות היושבות על נקודת התפר בין האוניברסלי לפרטי, דרך סמלים וצורות הקשורים לתרבות עכשווית. …"התערוכה עוסקת בשילוב של שאלות אודות הרחבת שפת הציור, עם נושאים פסיכולוגים קשים יותר של התמודדות עם טראומות של התאבדות, ניצול מיני ועוד, בטקטיקת התמודדות אמנותית של הומור שחור, נאיביות, פיתוי ורישום-איור. אני שואפת שהתערוכה תחשוף עד כמה הגבול בין בכי לצחוק הוא דק אצל כולנו. לפעמים אנחנו צוחקים ופתאום זה מתחלף לבכי. התחושה היא לא של דרמה גדולה, אלא של התמודדות יומיומית עם החיים ועיבוד שלהם דרך הפילטר האמנותי האישי שלי"… (שרי גולן סריג).

להחליט להתחיל להחתיל, תערוכה של גיל יקובסון, קרין מנדלוביץ וטל שטרן בגלריה חנינא. …"יום יום, סיפורים והמצאות, חפצים, אבק, טחב, עובש, מחברת ריקה, רחם, זן בודהיזם, אתרי בניה, מכונת כביסה אוטומאטית, ערימות זבל, ספונז'ה, מפת העולם, יוגה, נקודות חן, סלט, בניינים… כאוס. קשב לקצב, לאוסף המצבים המרכיבים ומגדירים מרכז ושוליים ביחסים שמשתנים תדיר".. (מתוך טקסט התערוכה).

בגלריה חזי כהן, תפתח תערוכה קבוצתית של אמנים אירנים בשם Tension, בה יוצגו צילום וווידאו ארט העוסקים בקו המתח העובר על ציר מדומיין בין טהרן לתל אביב. האמנים המשתתפים חולקים את חייהם ועבודתם במרחב שבין טהרן, ברלין, לונדון, וונקובר ועובדים בשיתוף פעולה עם  ארטנוילנד ברלין. מציגים: מיטרה טאבריציאן, באבאק גולקאר, אלירזה גאנדשי ועוד 2 אמנים שהחליטו להישאר אנונימיים, עקב איומים על חייהם.

פרוייקט סוטה, מיצב ווידאו גדול מימדים של האמנית עפרי כנעני ברוטשילד 12 (העלייה במדרגות מאחור), מציג פרשנות מחודשת לפרשת סוטה, טקסט שנוי במחלוקת מהתלמוד, המערב את מוסד הנישואין, בגידה, אחווה נשית, קשר דם ויחסים חד מיניים לכדי סיפור בעל סוף טרגי שסיבתו אינה וודאית. אוצרת: נועם סגל. שימו לב, ביום שני הקרוב ייערך יום עיון בנושא הפרוייקט, בו תוצג באופן חד פעמי הרצאת פרפורמנס משותפת של האמנית עפרי כנעני והדוקטורנטית הדס כהן, ולאחר מכן ייערכו שלושה מושבים בהם ידברו, בין השאר, נועם סגל, אוצרת הפרוייקט, וד"ר רות קלדרון.

FLEUR DE SAVANE , פיליפ רנצר בגלריה גורדון, עם תערוכת פסלים וציורים מהשנתיים האחרונות, המאגדות עדויות לתצרוכת משפחתית יומיומית, כדיוקנאות משפחתיים.

שֶׂרֶט, תערוכת יחיד לנדב עשור בגלריה ג'ולי מ., הכוללת שני מיצבי וידאו פנורמי בהם מספר הקרנות אשר יתפקדו כאחת, קופסאות אור, ועבודת וידאו למסך בודד. העבודות בתערוכה שרוטות ומוסרטות- עוסקות בחתכים וחיתוכים של גוף ושל זיכרון, וכן במכניזמים לתיווך וויזואלי, אלקטרו-מכאני של המציאות. התערוכה הופקה בתמיכת סרג' תירוש ו – ST-ART.

NO KIDDING, דרור דאום שואל דרך מיצב בגלריית המדרשה: איך זה שלהורים נפלאים, אוהבים ובעלי מודעות יוצאים ילדים כל כך דפוקים? ועונה: הילדים האלה הם אנחנו. המיצב מנסה לייצר נקודת מבט אחרת על המשפחה מעבר לביטחון הטמון בהמשכיות, מעבר למה שמרשה התקינות הפוליטית.. למצוא נתיב מילוט אחר.

עזרה טובה קשה למצוא…, ערן שקין בגלריה זימאק, בתערוכת פורטרטים של עובדות זרות שליוו את בני משפחתו לאורך שנים, ובכך מדגיש את הערכתו האמתית לקושי שבעבודתן ובמצב המשפחתי שלהן. אוצרת: ד"ר קציעה עלון.

סטודיו נודד, יונתן בלום במוזיאון ר"ג, מעמיד את הצלם כמתעד וחושף, כשהוא נדד עם הסטודיו הנייד שלו למקומות שונים, והזמין את העוברים ושבים להצטלם, ומציג תמונה של ישראל כפי שהיא רואה את עצמה.

דו"ח שנתי 3, תערוכה מרובת שהתכנסו לחגוג 3 שנים לקיימא. התערוכה תורכב מציור, הדפס, רישום, פיסול, וצילום. בין המשתתפים, אמני גלריה ואמנים אורחים: גלעד אופיר, סשה אוקון, עילית אזולאי, דויד אייזקס, דן אלון, נועה ארבל, פיליפ בולקיה, סיסיליה בן-עם, תמי בצלאלי- שוחט, עידו בר-אל, גיורא ברגל, מירלה ב., אודליה גל, זאב גרוס, ברוס וולדמן, נקודא זינגר, יעקב חפץ, צבי טולקובסקי, רפאל לומס, לירון לופו, שרה נינה מרידור,  נועם עומר, רבקה פוטשבוצקי, יעל פרבר, גנדי צכמייסטר, תרצה פרוינד, צביקה קנטור, בני קסצ'וב, אלכס קרמר, ריקרדו רויסטשר, גבריאל ריגל, רונן שהרבני, חן שיש, אמיר תומשוב.

אלדד דרייזין עם  UV-B, בגלריית Apart.Art, בתערוכת ציורי שמן פיגורטיביים ואקספרסיביים, בעלי פני שטח גסים הבנויים בשכבות ובכתמים. .."בסופו של דבר, הכול מתלכלך באדום. ואם לא באדום אז בצהוב או בכתום"… (מתוך הקומוניקט). אוצרת: רותם ריטוב.

סוף מערב, תערוכה קבוצתית ב מוזיאון על התפר – מוזיאון חברתי לאמנות עכשווית  ירושלים, של 27 אמנים מארצות שונות כולל אירן, עיראק, מרוקו, סעודיה מצרים וגם גרמניה, ארה"ב, שוייץ ובריטניה, חוברו יחד ע"י אוצר המוזיאון, רפי אתגר, לתערוכה שתידון בקשר שבין תרבות ערב לתרבות המערב. אוצר: רפי אתגר.

איפה זה שם – שיח גלריה עם פרופסור משה צוקרמן בגלריה העירונית ברחובות, המציגה 5 אמנים היוצרים בעבודותיהם דרכים, שבילים ומעברים, המעוררים שיח על נושאים של זמניוּת, מקריוּת והשתנוּת. מציגים: איה אליאב, איתן בוגנים, אורית ישי, חנה נוה, גבריאלה קליין, ציור, צילום, וידאו. אוצרת: אורה קראוס.

עפרי כנעני

יום שישי, ה-24.6:

much more, תערוכה קבוצתית בגלריהשי אריה.

צבע דומם/טבע רועם, חנן מזל בתיאטרון ירושלים, בתערוכה המציגה את התפעלותו מטקסטורה שיכול לקבל ציור דו מימדי.

עירהורים ו – Mass Pro One, 2 תערוכות המציגות עיצוב טקסטיל, תכשיטים ואופנה, הנועלות את עונת העיצוב בחולון.

ילדות וגלות ביצירתו של וו. ג. זבאלד, הרצאה בגלריה הקיבוץ עם עומר מיכאליס, בתערוכתה של ענת מיכאליס-לוי טבלאות שבתאי- טקסט בהפרעה (בעקבות וו. ג. זבאלד) המציגה בגלריה בימים אלה.

יום שבת, ה-25.6:

3 תערוכות חדשות במוזאון אשדוד: הראשונה, אוואנגרד בחיתוליו: אמנים ישראלים צעירים בשנות ה-70, עבודות מושאלות מגלריות ואוספים פרטיים. מציגים: מיכאל דרוקס, משה גרשוני, מיכל נאמן, דגנית ברסט, פנחס כהן גן, רפי לביא, מוטי מזרחי ותמר גטר. השנייה, המלך האכזר, יונתן ויניצקי עם מקבץ עבודות בתחומי מדיה שונים שנעשו במקביל עבור התערוכה. כל עבודה היא מעין טרנספורמציה או המרה של מקור כלשהו, ויש בה חוקיות המבקשת להבטיח נאמנות למקור זה, בין אם ביצירת העתק של תוצר תרבות כלשהו – כמו יצירת אמנות, קריקטורה, כתבה מן העיתון, פתק זניח או ציור של ילד שמצא ברחוב. השלישית, תרגומים בלתי אפשריים של האמן הבינלאומי לוראן מארשל כוללת 5 מיצבים המציגים היבטים חברתיים ופוליטיים האופייניים לישראל של 2011, דרך תרגומים בלתי אפשריים במעברים מסוגים שונים – ממדיום למדיום, משפה לשפה, מטקסט לצליל ואפילו מחוש הראייה לחוש הריח. התערוכות באוצרותו של יונה פישר.

לברוח מהכל ולהשאר לעולם, תערוכה קבוצתית בגלריה פירמידה בחיפה, שנולדה מתוך רצון לבחון את התהליכים העוברים היום על ציור. משתתפים: גיא אביטל, עידן ארז, אורן בן-מורה, עדו בר-אל, רן טננבאום, מריק לכנר, איתי קמינר, נוגה שץ. אוצר: רון קונר.

שיח גלריה בתערוכה של בני אפרת ריח בראשית בגלריה קונטמפוררי, בהשתתפות האמן בני אפרת, האוצרת נעמי אביב, המשורר רוני סומק ופרופ' שלומית שקד.

מיצג של תמר רבן בתערוכה שמ-לה: מחשבות על כסות. השמלה מהווה כעין מצע-קלף מגילתי, שסביבו רבן חגה בתנועה מתמדת, קוראת ומספרת ערבוביה של זכרונות אמיתיים ובדויים. קרבת השמלה לגופה של המספרת מייצרת אינטימיות שחוֹצה מחסומים ומְזכה בקשב.

יום שני, 27.6:

מדרגות – תערוכה קבוצתית בעלמא, המתייחסת לעליות וירידות, לטיפוסים ולנפילות. מציגים: אניסה אשקר, הדס גלעד, אנה גרינבנד, ליז חג'ג', שירה חפר, יעל יודקביק, הילה נבו, אלעד ערמון, שושי צ'חנובסקי, אניה קרופיאקוב ונגה שץ. אוצרת: הינדה וייס. במסגרת סלון תרבות יתקיים ערב השקה לספר חי צומח, שיתוך פעולה בין המשוררת אגי משעול לצייר יאן ראוכוורגר.

נדב עשור

ועוד קצת:

פיקאסו יוצג לראשונה בגלריה לאמנות ברמאללה. כאןכאן, ופייסבוק.

גלריה בנימיני משלבת בין עיצוב, אמנות ואומנות.

הצצה ראשונה למחזור הראשון של המחלקה לאמנות בשנקר.

על תערוכת בוגרי התואר השני של בצלאל, כאן וכאן.

10 עובדות על מיכה אולמן.

שחר מרכוס הופך אתר מורשת בקיבוץ יד מרדכי ליצירת אמנות.

לימור סידי מצלמת נמל ת"א ב-6 בבוקר, כשהוא ריק מאנשים.

דרור דאום

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *