לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-9.6.2011 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'

לפעמים קורה משהו שמזכיר לך משהו אחר שכבר שכחת. זה יכול להיות בגלל תמונה, או תחושה, או ריח, זה יכול להיות כל דבר. וכשזה מתגנב אליך ככה, באופן לא צפוי, זה דווקא יכול להיות נחמד. מאוד נחמד, אפילו. וכשזה נחמד, אין שום דבר בעולם שיכול לגרום לתחושה הזו להשתנות. הערב, יום חמישי, ה-9.6: הוצאה להורג, […]

לפעמים קורה משהו שמזכיר לך משהו אחר שכבר שכחת. זה יכול להיות בגלל תמונה, או תחושה, או ריח, זה יכול להיות כל דבר. וכשזה מתגנב אליך ככה, באופן לא צפוי, זה דווקא יכול להיות נחמד. מאוד נחמד, אפילו. וכשזה נחמד, אין שום דבר בעולם שיכול לגרום לתחושה הזו להשתנות.

נורית ירדן

הערב, יום חמישי, ה-9.6:

הוצאה להורג, תערוכה קבוצתית במנשר, המהווה מחווה לציור המחאה של גויה "ה 3 במאי 1808". התערוכה תכלול ייצוגי חבלי תלייה, גיליוטינה, מתקני עינויים, לינץ', ועוד, ועוסקת במימד של ההוצאה להורג כאל אירוע פוליטי, סודי ונקמני המחויב לטקסיות ולפומביות. מציגים: ליאור אופיר, דן אורימיאן, גיא בן ארי, ענת בצר, מיכל בר אור, רעיה ברוקנטל, שירה גלזרמן, משה גרשון, מיכל היימן, הדס חסיד, שי יחזקאלי, אביטל כנעני, זוהר כפיר, ניר מצליח, טופי סטולר, אסף סטי, אריאל סמל, סשה סרבר, מקס פרידמן, אריאל קליינר, מיכל רובנס, לירון רוטמן, צור שיזף. אוצרת: גליה יהב.

שגית זלוף נמיר פותחת את התערוכה שבריר בגלריית אינדי, בתערוכה המביאה את האסתטיקה שלה לעולם שבחוץ, דרך בדימויים הדנים בקשר שבין חום לקור, הגנה לחרדה, קירבה לריחוק. אלו אובייקטים שבריריים מטופלים באמצעות פעולות של עיטוף, הגנה וכיסוי, מצולמים בשפה מאופקת ומינימליסטית האופיינית לתצלומיה של שגית, ומציגים דימויים שלמים ופגיעים בו זמנית.

Don't, תערוכת בכורה ליואב ברנר בגלריה פרימה. ברנר בוחן ייצוגים של חיים ומוות דרך ציורים של צורות בסיסיות, חלקי משפטים, ופלטת צבעים פסטלית, לצד אובייקטים המכילים מילים טעונות משמעות. העבודות נוצרות משימוש של הטבעות צבע שמן בטכניקת ייחודית של ערבוב צבע הנדחס למזרק רפואי, מוטבע החוצה על הבד ומייצר צורת עיגולים בצבעים שונים. "העבודות עוסקות במתמטיקה בסיסית והשוואה אנושית" (ברנר). אוצרת: נורית טל-טנא.

סודות מחדרי חדרים, תערוכה קבוצתית בבית אקסקלוסיב.  היכן עובר הגבול בין מציצנות לאמנות? התערוכה תנסה להציג את הפינה האפלה או המוארת של החדר הסגור ובמקביל להעלות תהיות לגבי הגבול בין רצון הקהל להציץ ורצון האמן לחשוף. מציגים: אבינועם קוסובסקי, אריק ונונו, אמנון וינר, אסנת בלקינד-שפס, אליסטר סקוט, אביבית בן צור, אלדד פניני, אורנה בן שושן, אהובה לזרסון, דיויד רובינגר, דבי אולו, הרולד רובין, הנריק רוסטוביץ, חוני המעגל, חיים צינוביץ, יחזקאל נפשי, יעקב גבאי, יובל נדל, יוני דנציגר, לסרו רדוסקוביץ, מייקל לזר ומרק לואיס, מרלן פרר, מאיה פרר, ניר גייגר, נילי מי טל, ניר ברזק, עמית רון, עדי זלק, פיני סילוק, ציפי פרוידנרייך,צבי טלית, קרן מורג, שרה בוגן, שרי דובא. אוצרים: אסתר ופרדי פביאן.

ביפו 23, קלייר ואפל, מסכמת את תקופת הרזידנסי שלה, ומציגה את הפרוייקט עליו עבדה בארבעת החודשים האחרונים – מיצב, וידאו וצלום בשם places have beem. הפרוייקט מוצג במסגרת אירועי אמנות/חיים, המביא פרקטיקות אמנותיות המערערות על קו הגבול שמפריד בין אמנות לחיים.


אסף סטי

יום שישי, ה-10.6:

מילים מצטלמות, תערוכה קבוצתית  בגלריה P8, הבוחנת מה קורה כאשר הטקסט והדימוי שזורים בצילום זה בזה, מה קורה כשהטקסט הוא הנושא המרכזי בצילום, והאם הדימוי הופך בהיר יותר כשמתווספת אליו מילה כתובה. מציגים: מירי דוידוביץ, מיכל היימן, יניב וייסה, נורית ירדן, שמעון לב, איריס נשר, אורה ראובן, גיא רז, אליסיה שחף. אוצרת: אליסיה שחף.

שיח גלריה בדן, בנושא צילום מפעולת הציור, במסגרת התערוכה פעולה.צילום., המציעה התבוננות חדשה על היחסים בין צילום לציור, דרך מקבץ עבודות צילום ווידאו הנובעות ישירות מתוך ציור, שהציור מהווה להן נקודת מוצא או משתלב בהן. מנחה: יאיר ברק.

שיח גלריה בתערוכה של קרן שפילשר קרב מגע, העוסקת בסיפור האישי שלה בשנה האחרונה, תוך התייחסויות שונות לתולדות האמנות, באורבן גלרי ביפו. שפילשר תדבר על עבודתה כאמנית פלאסטית בשדה האמנות העכשווית ובעיקר על עבודתה בשנה האחרונה, ממנה יצרה את התערוכה.

יום שבת, ה-11.6:

במרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית בחולון יערך ערב של תיאטרון ווידיאו בסימן נעילת ארכיון הפרויקט לאן?, עם הקרנת עבודות וידיאו שנוצרו במסגרת הפרויקט וסיורים מודרכים עם האוצרים בחלל. הפרוייקט קם במטרה לעודד אמנים וחוקרים לקחת חלק בגיבוש חזונות חדשים ולהציע אפשרויות חלופיות לקיום יהודי בימינו. משתתפים: אבי פיטשון, דורון תבורי, יוחאי אברהמי ועוד.

שיח גלריה בתערוכה שמ-לה: מחשבות על כסות, המציגה בבית האמנים בירושלים, הבוחנת את השימוש שעושים אמנים עכשוויים בכסות, ומציגה את השמלה כאובייקט שהוצא מהקשרו. בתוכנית, אוצרת התערוכה צופיה דקל-כספי, והאמנים המשתתפים: צביקה קנטור, רבקה פוטשבוצקי ויוסף-ז'וזף דדון.

יום שלישי, ה-14.6:

הקרנת הסרט בודרוס בגלרית Apart.Art, המלווה את התערוכה ב-40 של דרור אוסלנדר ורותם ריטוב המוצגת בימים אלו. הסרט מתמקד בכפר בודרוס, אולם חושף בסיפורו את האפשרות למאבק עממי על זכויות אדם במזרח התיכון כולו, דרך איחוד פלגים פוליטיים השרויים בסכסוך, הצבת נשים בראש המאבק, וגיוס מאות פעילים. לאחר ההקרנה יתקיים מפגש עם יוצרות הסרט ועם האמנים המציגים.

יום רביעי, ה-15.6:

רב- שיח בגלריה מחוץ למסגרת בתערוכת הצילום מחוץ לחוק, הבוחנת את הארעיות, החיכוך עם החוק, והיחס הדואלי להתיישבויות הלא מוסדרות. בהשתתפות הצלמים: אלברטו דנקברג, גדעון שרון, תמר ושילה כנרתי אוצר: שילה גרנביץ'.

שגית זלוף

ועוד קצת:

גלריית 1024 מציגה תערוכה לאות סולידריות עם מאבקם של עובדי חיפה כימיקלים.

זה לא כ"כ נעים לראות גלריה סגורה. עצומה נגד סגירת הגלריה בכברי.

בבת ים שמים את הנערות במרכז.

ביקור בסטודיו של ג'ואל קנטור.

עוד קצת על הביאנלה ה-54. כאן וכאן.

 

ולסיום, תמונה מהתערוכה היסטוריות של מיכל רובנר במוזיאון הלובר:

צילום: ירון עיני

 

3 תגובות על לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-9.6.2011 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'

    המרכז לאמנות עכשווית מזמין אתכם/ן לשיח גלריה במסגרת "חשיפה ממושכת" ביום שישי 10.6 בשעה 12:00
    בהשתתפות האוצרת מעין שלף, האמנים מיקי קרצמן ויעל ברנט ונועה חיות משוברים שתיקה.

    דורית, תודה לך על האינפורמציה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *