לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-28.4.2011 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'

שגרה היא עניין מוזר. מצד אחד, היא גורמת לתחושה של יציבות ככה שכולם צריכים אותה, ומצד שני, אנשים יעשו הכל כדי לא להתקע, חלילה-בטעות, בשגרה. אצל אמנים זה אפילו יותר מוחצן. ההמלצה הכללית היא לנסות לשבור את שגרת העבודה: לנסות לעבוד במקום שונה או בשעה שונה או עם יד אחרת, והכל כדי שנוכל להוציא מעצמנו […]

שגרה היא עניין מוזר. מצד אחד, היא גורמת לתחושה של יציבות ככה שכולם צריכים אותה, ומצד שני, אנשים יעשו הכל כדי לא להתקע, חלילה-בטעות, בשגרה. אצל אמנים זה אפילו יותר מוחצן. ההמלצה הכללית היא לנסות לשבור את שגרת העבודה: לנסות לעבוד במקום שונה או בשעה שונה או עם יד אחרת, והכל כדי שנוכל להוציא מעצמנו משהו חדש, כדי שלא נחזור על עצמנו.

ובינתיים, חזרנו מחופש פסח (נכון שנראה כאילו זה היה ממש מזמן?) ואוטוטו יהיו כאן ימי זכרון ויום העצמאות ול"ג בעומר, והשגרה? נכנסת איפשהו בין לבין. המזל הוא, שיש המון אמנות טובה מסביב, אז קדימה לפתיחות השוות של השבוע:

יובל יאירי

יום חמישי, ה28.4:

יובל יאירי פותח בגלריה זימאק את התערוכה מוזיאון בתוך גלריה – עבודה, המציגה את מאחורי הקלעים של תהליך התחדשות מוזיאון ישראל בירושלים, בסדרה של עבודות הנעות על קו התפר בין סטילס לווידאו.

טל גפני ואביגיל הופקינס עם The Innocence Mission, תערוכה זוגית בגלריית מנשר, המביאה את המבט הפרטי של שתי האמניות המתייחסות לאמונה באמנות ובתחושת הייעוד שמלווה את העשייה שלהן בשלב הנוכחי של עבודתן וחייהן.

אדוה דרורי רוקמת ביוגרפיה בגלריה הקיבוץ, ומזמינה את הצופה להשיל את נעליו ולהלך על השטיח האדום הפרוש מקיר אל קיר ב'ממלכת השקט' שיצרה. התערוכה מלווה בפס קול מקורי מאת ובביצוע אתי בן זקן, שנוצר כדיאלוג עם עבודתה של דרורי, ושזורים בו שירי עם, שברי חלומות וקטעים מסיפורי ילדים.

דליה זרחיה בגלריית Apart.Art עם התערוכה מדפי עץ. "טיול ערב ברחבי העיר עלול להפוך למסע אל תוך החללים הפרטיים של האנשים החיים בה. הפניה מרחוב הס לרחוב אלנבי יכולה פתאום להפוך למעבר מהסלון אל חדר השינה. יש אנשים הזורקים את הרהיטים הישנים אל המרחב העירוני ויש אנשים שאוספים את הרהיטים ונותנים להם בית חדש. החלל הביתי – חלל המגורים. מה יש לו לספר? מה ספגו הקירות? אילו סודות נטמעו במדפי העץ? כוננית הספרים והיין הגדולה מעץ יושבת בסלון של סבתא. בנויה היטב. מושרשת לקיר עם דיבלים. היא לא מוכנה להתמסר לקידמה. הפלזמה לא מתאימה לה. יבוא המשפץ ויזרוק אותה לרחוב. אבל זכרונות וסודות עוד שמורים בה" (מתוך הקומוניקט). אוצרת: רותם ריטוב.

תמיר שר מציג את אופטימיסטיק, תערוכת בזק בגלריה אינדי, עם השאלה: מה קדם למה, הביצה או התרנגולת, הנוף או הגלויה?

יערית מכני בגלריה פריסקופ עם חלום צלול, חלום בו החולם מסוגל לשלוט במתרחש ובכך מבטא כמיהה אנושית ליישב בין עולם הנפש ותת-המודע ובין עולם הפעולה והשליטה. מכני מציגה מנורות, ספסל עץ ועוד, העשויים עבודת יד.  אוצרת: שרי פארן.

במרכז לאמנות עכשווית בקלישר תפתח התערוכה הקבוצתית חשיפה ממושכת, המתייחסת לחשיפה צילומית ארוכת טווח, ובו זמנית גם לטכניקת טיפול בנפגעי פוסט-טראומה, במסגרתה המטופל נחשף בתנאים מבוקרים לאלמנטים המתקשרים בזיכרונו לאירוע הטראומטי. בתערוכה יוצגו עבודות וידיאו, שנוצרו בעקבות פרויקטים של תיעוד ארוך-טווח. מציגים: חואן מנואל אצ'אווריה, יעל ברנט, מיכאל ז'ופרנר, כריסטוף וובר, רונה יפמן, אבי מוגרבי, ג'וליה מלצר ודיויד ת'ורן (עם רמי פראח), לאנה סמאייסנין, ושוברים שתיקה (עם אבי מוגרבי ומיקי קרצמן). אוצרת: מעין שלף.

אם אתם מחפשים תירוץ לנסוע לחיפה, אתם מוזמנים לתערוכת הצילום חיפה תחת בנייה של מנחה נופה, המציגה את בניית כביש מנהרות הכרמל באזור הגרנד קניון אשר לוקטו במשך ארבע שנים של מעקב בתור צופה מהצד. רוצים טעימה? קליק אחד ביום.

יום שישי, ה29.4:

השקת הספר ישנים במרכז פליציה בלומנטל למוסיקה, בהשתתפות: ערן צור, אשכול נבו, ראובן קופרמן ונעמי לשם.

תערוכה של צדוק בן דוד בסותבי'ס, במסגרתה יועמדו יצירותיו למכירה פומבית, כשההכנסות מהמכירה מיועדות לפעילות חינוך באמצעות כדורגל שמפעילה עמותת "מפעלות חינוך".

פתיחת תערוכת התחריטים 1 במאי, במכון תחריט קיבוץ נירים. החלל, שימש בעבר כמתקן חליבה, הוסב לגלריה שמציגה תערוכת אמנות פעם בשנה, מתוך תפיסה השמה דגש על יצירה אומנותית מקצועית. פתיחת התערוכות מתקיימת תמיד בתאריך אחד במאי, ולאחר מכן מוצגת כל תערוכה במשך חודשים אחדים. פתיחות אלה הפכו למסורת מקומית, כאשר במהלכן מוגש "תפריט פועלים" הכולל בורשט סלק, לחם, דג מלוח ויין אדום. משתתפים:   אלימה, גליה אורי, דב אור נר, סוזן אילת,  דן בירנבוים,  צבי בן ארץ,  דב הלר, רחל טרואן, חיים מאור, זהר מורג, דניאלה מלר, רחל נפסטק, מרים צביאלי, מנשה קדישמן, מיכאל קובנר, נועם רבינוביץ, משה שק. אוצרת:  נוגה ראב"ד. דברים: חיים שילה.


דן בירנבוים

 

יום שבת, ה30.4:

השקה לספר האלגנטי "פריסקופ – עיצוב ישראלי עכשווי", תתקיים בגלריה פריסקופ, שהיא עמותה ללא כוונת רווח, שהוקמה כדי לקדם את העיצוב הישראלי. הספר, שיימכר במחיר מוזל, מהווה מעין אינדקס וכולל תיעוד של 100 (!!) התערוכות הראשונות שהתקיימו בגלריה, לצד סדרת מאמרים שנכתבו ע"י כותבים מרכזיים בשדה העיצוב הישראלי. זהו פרוייקט משותף לאבי לובין (שערך את הספר) ולתומר ספיר (המעצב).

בגלריה החללית תפתח תערוכה קבוצתית שתימשך יומיים, בשם רוחות הרפאים של הפרולטריון, המציינת את  האחד במאי ובוחנת את דמותו של הפרולטר העכשווי, ובמקביל לה יתקיים מרתון הקראה של כתבי קרל מרקס ושיחות עם פרופסור משה צוקרמן.  מציגים: אסף אורן, דוראר בכרי, שרון גלזברג, דב הלר, דורית ויסמן, יעקב חפץ, רענן חרל"פ, אחמד כנעאן, יונתן פסטרנק, הדס עפרת, משה צוקרמן, סטס קורולוב. אוצרות: טלי תמיר והילה כהן שניידרמן.

שיח גלריה עם דורון רבינא בתערוכה חזית אחת, העוסקת בקיומה של 'תערוכה' כחזית אליה מוטל  מהלך אמנות, וברגע ההפצעה של דימוי בתוך הקשר סימולטני של עבודות אמנות שונות. מציגים: ארנון בן-דוד, קארסון פיסק-ויטורי, מתיאו לאבאנשי ויצחק דנציגר.

יום שני, ה2.5:

מסע מקומי,  הרצאה של רפרם חדד, המהווה מפגש אחרון בסדרת הרצאות על צילום בהנחיית יונתן אמיר בבית האמנים בירושלים. חדד יציג תצלומים משיטוטיו ברחבי המזרח התיכון וידבר על זהות, על מרחבים א-לאומיים ועל דרכים אחרות לראות עולם). הכניסה חופשית.

יום שלישי, ה3.5:

יום עיון באוניברסיטת חיפה בנושא: אוצרות בעידן הדיגיטלי, שיתייחס להקשרים אסתטיים, תרבותיים ופוליטיים בהצגה ובייצוג של אמנות.

יום רביעי, ה4.5:

כנס בנושא אוטוריטה במדרשה לאמנות. בין הנושאים שיידונו: סמכות אתיקה ומוסר, האם סמכות מוסרית אפשרית? מהו המבנה הפנומנולוגי של סמכות? ועוד.  הכניסה חופשית.

אדוה דרורי

ולסיום:

.."הדור החדש הוא של בני 16-15, ונורא מעניין לשמוע מה הם חושבים על פוליטיקה, על העולם ועל הסיפור המשפחתי. בעיני אמנות היא דרך טובה להוציא אנרגיות, להעביר תלונות, חרדות ומחשבות על העתיד.." הדס קידר, בהתייחסות לגלריה החדשה המיועדת לנוער שתפתח ביפו.

 

 

4 תגובות על לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-28.4.2011 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'

    תודה רבה רבה דורית ,על הסיכום ,המלצות ,שיהיה לנו נעים 🙂

    תודה לך, ג'ינה.

    אני רוצה גם להודות לכל המברכים במדיות השונות בשבוע האחרון. הפתעתם אותי וריגשתם אותי.. 🙂

    היום 28.4 פתיחת תערוכת בוגרים בתיכון תלמה ילין בורוכוב 5א גבעתיים (10 דקות הליכה מרכבת מרכז)

    תערוכה מצוינת "אני רומני" מוצגת בבית הסנט באוניברסיטת בן גוריון בנגב. בתערוכה מוצגים 20 עבודות של אמנים רומניים עכשויים ועשרים עבודות של אמנים ישראלים ממוצא רומני. ההקשר התרבותי אוצרותי ניכר לכל ארכה- שווה ביקור!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *