לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-24.3.2011 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'

לפני 150 שנה כמעט, יצאו האימפרסיוניסטים מהסטודיו שלהם, כדי לצייר את הטבע מתוך הטבע עצמו, באור הטבעי של השמש. ידוע, ובכל זאת, דמיינו את זה לרגע. זהו יום יפהפה, קרני השמש הנעימות מלטפות את עורכם, ואתם לא צריכים לרוץ כל שעתיים להתמרח מחדש. היום, זה כבר לא יכול לקרות, ויש לכך לא מעט סיבות. העיקרית […]

לפני 150 שנה כמעט, יצאו האימפרסיוניסטים מהסטודיו שלהם, כדי לצייר את הטבע מתוך הטבע עצמו, באור הטבעי של השמש. ידוע, ובכל זאת, דמיינו את זה לרגע. זהו יום יפהפה, קרני השמש הנעימות מלטפות את עורכם, ואתם לא צריכים לרוץ כל שעתיים להתמרח מחדש. היום, זה כבר לא יכול לקרות, ויש לכך לא מעט סיבות. העיקרית שבהן קשורה להתחממות הגלובלית.

היום, בשעה 8 בערב, תחול "שעת כדור הארץ", וזה אומר שכולם מכבים את האור. כולם, גם אם אתם לא הולכים להופעות בכיכר. למען האמת, לא חייבים להיות כ"כ קיצוניים ולשבת בחושך ובקור וזה, אבל בהחלט לא יזיק להתחיל לכבות אורות כשיוצאים מהחדר. אנחנו חייבים לשמור על המקום שבו אנחנו חיים, כי באמת שאין לנו מקום אחר..

מתן בן טולילה

הערב, יום חמישי, ה-24.3:

קזינו איילון מס'2, בגלריה של בצלאל. סביב שולחן רולטה יוצגו עבודות של אמנים צעירים לצד וותיקים. המבקרים ינסו את מזלם ויהמרו על צילומים, רישומים, ציורים, פסלים, מיצבי ווידאו ואפילו מיצג. הפקה: משה גרשון, אריאל דה ליון, רעות עירון ואלון שוובה. אוצרות: הדס קידר. האמנים המשתתפים: דן אורמיאן, שלי אלכסנדר, מיכל ארז, עדו בראל, טל ברויטמן, עפרה גור אריה, אילת גזית, דוד גינתון, קרן אלה גפן, סיון גרוס, בר גרינשטיין, אורי גרשוני, איבון דיפמן, מיכל הלפמן, יואב ויס, נעם ונקרט, אירית חמו, ליהי חן, חן יהושוע, ליאת לבני, אורי לוין, חגי לוריא, איילה לנדאו, אבי מילגרום, אוהד מילשטיין, נסרין נא'גר, אבי נבו, ענבל ניסים, גוסטבו סגורסקי, ניר סגל, הדס סט, יריב ספיבק, שרון פדידה, תום פורת, גילית פישר, גליה פסטרנק, איל פריד, יעל פרנק, שאול צמח, עמי רביב, חיה רוקין, איתמר שמשוני, עירית תמרי פזטל.

נטשה ברילאנטובה פותחת את התערוכה גיבורים מהכיס בגלריית Apart.Art. בתערוכה יוצגו ציורי שמן החושפים את הסיפור המשפחתי האישי שלה, על רקע ההסטורייה של ישראל, המספרים בעצם את הסיפור הקולקטיבי של כולנו כישראלים. במקביל, היא מעלה את השאלה: האם האדם הוא תבנית נוף מולדתו?

ארץ מובטחת, תערוכה זוגית לסופ"ש 1 בגלריית אינדי. רנה ספרונוב וסשה אברמוביץ' מציגים צילומים מסין, היוצרים אשלייה של עולם מסטורי ובלתי מפוענח, מנותק מהקשרים פוליטיים וחברתיים, של מציאות שיכלה להיות. אוצרת : דניאלה הורבין.

בגלריה שלוש תפתח התערוכה The Ground on Which I Stand, בה יציגו ניר אלון וגזמנד אג'ופי, המורכבת מעבודות ווידאו ומיצב, הבוחנות את חוסר היכולת להפריד בין האמנות לחיים. אוצר: מיקללה רובקי.

תערוכת יחיד של גיל יפמן בגלריה דביר, המתמודדת עם הקשרים בין הנושאים ינקות, שואה ופורנוגרפיה, תוך שימוש בטכניקת סריגה.

יעקב קאופמן פותח את התערוכה מגדלי חדר בגלריה פרדיגמה, בה הוא יציג אוסף של ספריות בווריאציות שונות על בסיס אחיד, המהווים מחווה למעברה בה גדל. אוצרים: עזרי טרזי וענת בנבנישתי.

במוזיאון פ"ת יפתחו 2 תערוכות חדשות. הראשונה, שש בש, מציגה אמנים צעירים  הפועלים בזירת האמנות העכשווית, עם עבודות הנמצאות בתווך שבין הממשי למדומה, בין הרגשי למושגי, תוך יצירת עולם מימטי, אשלייתי, שבו תפישות של חומר ושל מרחב מתערערות ומתגבשות לסירוגין, הנעות על טווח המקביל לאופי החיים ולאופני הפעולה המקומיים. מציגים: יעל אפרתי, צחי בוחבוט, מיה בלוך, מתן בן-טולילה, נעמה בן יוסף, פלג דישון, לאה גולדה הולטרמן, תמר הרפז, נבט יצחק, ג'ומאנה מנאע, ליאור מודן, דניאל מן, נגה ענבר, תום פניני, אלונה רודה. אוצרת: הדס מאור. ביום שבת הקרוב, יתקיים שיח גלריה בתערוכה. בנוסף, תפתח התערוכה הרואיקה של אביטל כנעני ואלונה רודה, באוצרותה של עירית כרמון פופר, במסגרת רצף, סדרת תערוכות חדשה שמטרתה לשפוך אור עכשווי על אוספי המוזיאון.

יום שישי, ה-25.3:

הסטודיו של האמן – יובל כספי פותח תערוכה בגלריה של קיבוץ שפיים, בה הוא מציג ציור גדול המותאם לגודל החלל, המאפשר מבט פנורמי על חייו.

אישה מסגרת, תערוכה קבוצתית של 50 אמניות באונ' העברית בירושלים, לציון 100 שנה לאירועי יום האישה הבינלאומי.

שיח גלריה בתערוכה של גלעד ברעם פוטוסקייפ 2.0 בגלריה טבי לאמנות, לקראת נעילת התערוכה.

שיח גלריה בתערוכה הלוחם והנער של  עם רעות פרסטר וסיגל ברקאי בגלריה נלי אמן.

לערוך מחדש את המציאות, רב שיח בהנחיית רותי דירקטור בעקבות תערוכות חורף 2011 במוזיאון חיפה לאמנות, עם האמנים קוקן ארגון (תורכיה – ברלין) ותמיר צדוק.

מגזין פיקניק בשיחת צהריים עם דן ריזינגר בבית העיר.

רנה ספרונוב

יום שבת, ה-26.3:

מפגש במסגרת סדרת אמנות בספר בגלריה גרשטיין, המוקדש לספר הקומיקס "בראשית" של המאייר והקומיקסאי ר' קראמב. הקומיקס שומר על הטקסט המקראי המקורי, ומהווה פרשנות אישית מאוירת לטקסט. המשתתפים: צחי פרבר, מישל קישקה, דר' יצחק בנימיני, אפרים סידון ואבנר אברהמי, אורנה ריבלין ואהרונה ריינר. עורך ומנחה: יאיר ברק. http://www.facebook.com/event.php?eid=202153286481265&ref=notif&notif_t=event_invite

יום שלישי, ה-29.3:

גבי קריכלי פותח את פרויקט ויליאם אשבלס ביפו 23. זהו פרוייקט פיסולי שיחל השבוע, יורכב במהלך כשבוע וחצי במיוחד עבור החלל, שם הוא יישאר עד סוף אפריל. ויליאם אשבלס הוא משורר פיקטיבי פרי דמיונם של הסופרים ג'יימס בליילוק וטים פאוורס מהספר “שערי אנוביס", בו הגיבור נוסע בזמן בעקבות המשורר, רק על מנת לגלות כי הוא עצמו אשבלס. העבודה מבקשת לייצר בחלל מערכת דומה של הזרות.

יום רביעי, ה-30.3:

אילו יכלתם להפגש עם כל מי שאתם רוצים, את מי הייתם בוחרים? מוזאון מובי בבת ים עם מפגש חד פעמי המתקיים תחת הכותרת 1+1, בו שלושה יוצרים מתחום התרבות מזמינים לשיחה פומבית ואינטימית אדם שתמיד רצו לפגוש. בנוסף, יתקיי סיור מודרך בתערוכה  להחזיר מבט.

מיה בלוך

ועוד קצת:

In-Between, תערוכת הוידאו ארט האינטרנטית הראשונה של גולי זילברשטיין בפייסבוק, שעוסקת בנושא בין לבין, תוך העלאת שאלות לגבי קונטקסט של הצגת אמנות באינטרנט בכלל, ובפייסבוק בפרט.

קול קורא לתערוכה בנושא חיוך ב"זה לא אני, זה המצב!".

גליון 017 של מגזין קומפוזיציה זמין להורדה.

נומנסלנד – חנייה בשטח הפקר, עבודה חדשה המשודרת בשידור חי וישיר, המהווה שיתוף פעולה בין קבוצת מוסללה והרשות העצמית, בהשתתפות אמנים ואנשי תרבות.

1 תגובות על “לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-24.3.2011 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'”

    כל הכבוד! סקירות קצרות של ענינים ואירועים ובנוסף גם מתן הזדמנות להביע דעות. מזמן היה צורך במסגרת כזאת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *