פרס וולף יוענק לאמנית הגרמניה רוזמרי טרוקל

פרס וולף לאמנות בסך 100 אלף דולר, יוענק השנה לאמנית הגרמניה רוזמרי טרוקל. עבודותיה של טרוקל, ילידת גרמניה 1952, הוצגו בתערוכות  יחיד ותערוכות קבוצתיות רבות ברחבי העולם, בין השאר במוזיאון לאמנות מודרנית בניו-יורק, מרכז פומפידו בפריז, מוזיאון לודוויג בקלן, מוזיאון ישראל ועוד. היא הציגה גם בדוקומנטה 10 בקאסל ובשנת 1999 ייצגה את גרמניה בביאנלה בונציה. […]

פרס וולף לאמנות בסך 100 אלף דולר, יוענק השנה לאמנית הגרמניה רוזמרי טרוקל. עבודותיה של טרוקל, ילידת גרמניה 1952, הוצגו בתערוכות  יחיד ותערוכות קבוצתיות רבות ברחבי העולם, בין השאר במוזיאון לאמנות מודרנית בניו-יורק, מרכז פומפידו בפריז, מוזיאון לודוויג בקלן, מוזיאון ישראל ועוד. היא הציגה גם בדוקומנטה 10 בקאסל ובשנת 1999 ייצגה את גרמניה בביאנלה בונציה.

ועדת השופטים הבינ"ל כתבה כי הפרס ניתן לטרוקל 

"על יצירתה רבת הממדים, המציגה מודל רב-עוצמה לטיפול ביקורתי ועקיף בזרם המרכזי של האמנות. במקום לבקש לה עמדה במוקד האמנות, טרוקל מתנהלת סביבו, בוחרת בזירות ובנתיבים ידועים פחות, ובכך נמנעת מן המקובע והצפוי. הפרס מוענק לגב' טרוקל על אמנותה, החוקרת ומשלבת חומרים, תהליכים ומושגים מדיסציפלינה, ממסורות ומתחומים שונים. עבודתה נשענת על המקומי, שואבת מן האמנויות היפות ומן 

התרבות העממית גם יחד, ובאמצעותן היא קוראת תיגר על דעות רווחות ועל דרכי פעולה שגורות, ומגדירה מחדש את אמנות העתיד; על ריבוי הממדים ביצירתה, המושתתת על תודעה פמיניסטית רחבת אופקים שהדוגמטיות ממנה והלאה; על השפעתה על אמני הדור הצעיר ותמיכתה בהם, הן באמצעות יוזמות של אוצרת ואספנית אמנות והן באמצעות הוראה כפרופסור באקדמיה לאמנות של דיסלדורף; על טיפולה המעמיק בסוגיות הנוגעות לגיבוש תערוכות ולהיבטי הצגתן – בכלל זה עיונה המחודש בצורות תצוגה נהוגות, כגון רטרוספקטיבה, תערוכת יחיד ותערוכה קבוצתית, לא אחת באמצעות שיתופי פעולה. טרוקל עוסקת באופן יצירתי בתערוכה עצמה כמדיום וכצורה אמנותית.על קריאת התיגר על ההיררכיות המקובלות בעולם האמנות באמצעות חיבור ספרי אמנות ומִכפלים כחלק בלתי נפרד ממעשה האמנות שלה, זאת לצד פיסול, ציור, עבודות בקרמיקה ובטקסטיל, רישום, הדפסים, וידיאו ועיצוב".

משנת 1978 הוענקו פרסי וולף 27 פעמים על "תרומה ייחודית למען האנושות ולמען יחסי ידידות בין העמים, בלא הבדלי אזרחות, גזע, צבע, דת, מין או השקפה פוליטית". תחומי הפרס לאמנות, המתחלפים מדי שנה, הם אדריכלות, מוסיקה, ציור ופיסול. במדע התחומים הם: חקלאות, כימיה, מתמטיקה, פיזיקה ורפואה. עד השנה קיבלו את הפרס היוקרתי 262 מדענים ואמנים מ-23 מדינות, ובהם 18 זוכים מישראל. 
קרן וולף נוסדה ע"י ד"ר ריקארדו וולף, יהודי יליד גרמניה, שכיהן בשנים 1961-1973 כשגריר קובה ישראל. בנוסף מעניקה הקרן מלגות ופרסים לסטודנטים ולחוקרים מצטיינים מהמוסדות להשכלה גבוהה בישראל.

1 תגובות על “פרס וולף יוענק לאמנית הגרמניה רוזמרי טרוקל”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *