רב ערב 14.11.24

ד"ר יערה שחורי, פרופ' אסד עזי ולינדה טאהא בבית לאמנות ישראלית | צוות מוז"ה – אגף החינוך במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית מתרחב | בית הנסן משיק את ״רצועת לילה״: חווית תוכן לילית חדשה בבית התה

שלום לקוראות ולקוראי ערב רב,

בכל שבוע אנו פותחים את הניוזלטר עם תיאור הקושי שבמצב, חוסר היכולת לעסוק במה שלא קשור לחטופים, להרוגים ולפצועים, להידרדרות הכלכלית והחורבן שמהם אנו חרדים, והרצון לראות אור באופק. אנחנו מספרים שאנחנו כותבים וסוקרים אמנות ותרבות דווקא בימים אלו, ולמרות מה שקורה, וחצי מתנצלים שאנחנו מטריחים אתכם. זו כבר קלישאה, כמו מייל ממשרד יח"צנים שתמיד מתחיל ב"למרות המצב" ו"דווקא בימים אלו חשוב…"

אבל אפשר אחרת?

וגם בתוך "ערב רב", אין לאן לברוח מהמציאות. הנה למשל, צילום 8277 של ארז חרודי, שצולם ב־4.11.23 ("שיעור צילום 485") ומתעד את ראומה קדם (ומאחוריה גדי בעלה), שחמשת בני ובנות משפחתה נרצחו בממ"ד. זהו. שם התערוכה, "במקום הכי נמוך האור הכי גבוההה", נולד מתוך הודעת וואטסאפ ששלחה ראומה לארז בתגובה לצילומים ששלח לה אחרי אחד הביקורים בחדר החושך שבניר עוז. כך, בעזרת הקמרה אובסקורה, הטכנולוגיה הפשוטה והעתיקה, חרודי מאפשר לנו להסתכל על המציאות בצורה קצת אחרת, לראות את האור (הכי גבוה?) בתוך כל הזוועה.

צרת רבים, נחמת טיפשים; אלעד ירון ממשיך לספר לנו שאין כסף באמנות, לא רק פה אלא בכל מקום (אולי חוץ מבסין), או לפחות מראה שלא כדאי לעשות אמנות מסיבות כלכליות. הוא שואל אם הדוח האחרון על שוק האמנות מצביע על שקיעתו, אחרי עשורים של צמיחה, ואף שהעושר העולמי לא הפסיק לגדול. ירון צולל אל הנתונים וחוזר עם לקחים, מסקנות ומחשבות על העתיד, ומסביר למה בכל זאת ליצור אמנות.

יאיר ברק חזר מהביאנלה ה־60 ומספר איך היא משקפת חלק מההיסטוריה האנושית של זרות והגירה על כל היבטיה, של מרידה ואי השלמה, של אמנות ילידית, של התייחסות לנדידת זרמים אמנותיים מהצפון אל הדרום ומהדרום אל הצפון, ושל אי שקט. כן, אמנות מעוררת מחלוקות והתנגשויות, מאבקים פוליטיים ופוליטיקה של זהויות.

אריאל רייכמן, במדור "פריחת מוחות", מציג עבודה המתייחסת לשאלה של ביטחון אישי וציבורי. העבודה מורכבת משלט ניאון עם הכיתוב "I AM NOT SAFE" ודרך אתר או קוד QR אפשר לענות על השאלה "?AM I SAFE". לפי התשובה, הניאון משתנה ל־"I AM SAFE" או "I AM NOT SAFE". כמובן שאחרי השבעה באוקטובר משמעות העבודה משתנה, והרלוונטיות שלה בוערת יותר. "מכל המקומות שהעבודה מוצגת בהם, דווקא ההצגה בזמן הספציפי הזה ובמוזיאון ישראלי הכי משמעותית" מספר רייכמן.



ד"ר יערה שחורי, פרופ' אסד עזי ולינדה טאהא בבית לאמנות ישראלית

"ספריות בדויות וממשיות בספרות היפה" – הרצאה מיוחדת של ד"ר יערה שחורי

יום ראשון 17.11.24 בשעה 19:00 בבית לאמנות ישראלית

ההרצאה תתקיים בלמידה היברידית – במכללה האקדמית ת"א־יפו ובזום. יערה שחורי היא סופרת ומשוררת, עורכת ספרות המקור בהוצאת כתר ודוקטור לספרות, זוכת פרס עגנון ופרס ברנשטיין בין היתר.

בהרצאה, שתתקיים במסגרת הקורס "ספריות כבני אדם", נזכיר כמה מהספריות הבדויות והממשיות שקנו להן שם ולעיתים הפכו לסמל, ונראה כיצד תפקידן ואזכורן משתנה עם השנים, ממקום של ידע, לאתר של התנגדות ולא פעם לקרנות מזבח ומקור נחמה.

לפרטים והרשמה: https://bit.ly/3NZnlQZ

פרופ' אסד עזי בשיחה עם לינדה טאהא

יום שלישי 19.11.24, בשעה 18:00 בלמידה מקוונת דרך הזום

השיחה תתקיים במסגרת הקורס "דיאלוג פנימי" שמציע לקהל הזדמנות להכיר קבוצה נבחרת המייצגת את הדור החדש של אמנים ואמניות פלסטינים, אזרחי מדינת ישראל, שהופיעו בזירת האמנות והפכו לשחקנים פעילים בה בשנות ה-2000.

לינדה טאהא היא אמנית רב תחומית שביצירותיה שמה דגש על סוגיות אנושיות, חברתיות ואישיות רגישות. היא מתעדת חוויות אישיות דרך שילוב של דימויים, סמלים וסגנונות אמנותיים שונים, ומנסה לשקף חוויות אלה מנקודת מבט של אישה אמנית בחברה שמרנית ומסורתית תוך התמודדות עם תבניות וקודים חברתיים נוקשים. פרופ' אסד עזי הוא צייר ומשורר דרוזי-ישראלי. עבודתו עוסקת בכמה נושאים עיקריים: החמור כסמל; האישה והזוגיות; אוטופורטרט; ציורי משפחה ועוד. עבודתו מושפעת משאלת הזהות האישית האנושית והפוליטית, מתוך התלבטויות של זהותו כאינדיבידואל ובהתייחסות לקוטביות של שאלת הערביות מול הישראליות וביטוי לתחושת הניגודיות התרבותית-ערכית-סגנונית של המזרח מול המערב.

לפרטים והרשמה: https://bit.ly/3AISXXO

جدار לינדה טאהא



צוות מוז"ה – אגף החינוך במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית מתרחב

אנחנו מחפשות לצרף אנשי/נשות חינוך להדרכות בשעות הבוקר לכשלושה ימים בשבוע בשעות הצהריים ואחה"צ, בתיאום מראש

דרישות התפקיד:

לימודי אמנות במוסדות להשכלה גבוהה

בעלי.ות ניסיון בהנחיית אמנות עיונית ומעשית לקבוצות בגילים שונים.

עדיפות לבעלי.ות ניסיון בהדרכה מוזיאלית.

יכולת עבודה בצוות ויחסי אנוש מצוינים.

קורות חיים ניתן לשלוח למייל muzaoffice.museum@herzliya.muni.il

עד יום שבת 30.11.24

הדרכה בתערוכה "אחר שעות" של מאיה ארוך, מתוך "מעבר לאי שם", אוצרת
סאלי הפטל נווה



בית הנסן משיק את ״רצועת לילה״: חווית תוכן לילית חדשה בבית התה

בית התה, גלריית סאונד בחצר בית הנסן

אירוע פתיחה: חמישי, 21.11.24 בשעה 20:00

סדרת הופעות אינטימיות ויצירות אודיו־ויזואליות במרחב הייחודי של בית התה, אשר ימשיכו לתערוכות ליליות מתחלפות.

האירוע הראשון: "Rejoicer Presents: Leper's Delights"

השקת היצירה החדשה Leper's Delights מאת ריג'ויסר ויוסף משיח במופע אודיו־ויזואלי אינטימי וחד פעמי.

 ריג'ויסר, מייסד הלייבל "ראו טייפס", מוזיקאי, מפיק וחבר בלהקת ״באטרינג טריו״, ישיק את יצירתו החדשה בליווי יוסף משיח, מעצב תאורה ואמן חזותי בהופעה אינטימית בחלל בית התה.

היצירה תהיה פתוחה לקהל בבית התה עד 31.12.24.

פרטים כאן.

האירוע בשיתוף משק עפאים, שיציעו בירות מהחבית והפתעות נוספות.

הכניסה חופשית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *