הביאנלה ה־60 של ונציה: הגירה וזרות הן הנראטיב המרכזי של ההיסטוריה האנושית

"ארצ'י מור, האמן הילידי, כרך את הביוגרפיה הפרטית שלו עם ההיסטוריה של בני עמו ועם ההיסטוריה האנושית וחיבר את האישי עם הפוליטי". מתוך המאמר של יאיר ברק על הביאנלה ה-60 בונציה

"הביתן האוסטרלי משתלב בתפישת האוצרוּת של הביאנלה וזכה בשל כך בפרס אריה הזהב לביתן הלאומי הטוב ביותר. האבוריג'נים, שהאמן שעיצב את מיצג הביתן ארצ'י מור (Archie Moore) הוא מצאצאיהם, הם הם תושביה המקוריים של אוסטרליה. המיצג, שכותרתו kith and kin (בני משפחה ומולדת), מורכב ממערכת גניאולוגית המשתרעת על פני כ-65,000 שנים, מהגירת ההומו סאפיינס מאפריקה לאוסטרליה (פרק זמן התואם את תפישת המדע על נדידת ההומונידים, שהוצגה למעלה). התצוגה מורכבת מאלפי לוחות שחורים, המונים לשמותיהם את אילנות היוחסין של משפחתו האוסטרלית המקורית למאות אלפי דורותיה, שסבלו דיכוי, רציחות, חולי ועקירה. היסטוריה שהמערב אינו מרבה להשתבח בה, בלשון המעטה."

למסה המלאה באתר לחצו כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *