לזכרה של מאיה אטון

רינת אדלשטיין, יונתן אמיר וד״ר עודד וולקשטיין בחודש יולי, בימים האחרונים של סגירת תוכניית הכנס, הלכה לעולמה במפתיע האמנית, המרצה, הקולגה והחברה מאיה אטון. כל אחד ואחת מאיתנו הכירו את אטון בנסיבות קצת אחרות, ובדברים הקצרים שיוצגו פה נבקש לזכור אותה דרך שיחה על נקודות מעולמה היצירתי והמיוחד. רינת אדלשטיין תדבר על העבודה עם אטון […]

רינת אדלשטיין, יונתן אמיר וד״ר עודד וולקשטיין

בחודש יולי, בימים האחרונים של סגירת תוכניית הכנס, הלכה לעולמה במפתיע האמנית, המרצה, הקולגה והחברה מאיה אטון. כל אחד ואחת מאיתנו הכירו את אטון בנסיבות קצת אחרות, ובדברים הקצרים שיוצגו פה נבקש לזכור אותה דרך שיחה על נקודות מעולמה היצירתי והמיוחד.

רינת אדלשטיין תדבר על העבודה עם אטון בתערוכות שהשתתפה בהן במסגרת פסטיבל מנופים, יונתן אמיר ידבר על הוראה לצדה של אטון בביה״ס לאמנות רב-תחומית במכללת שנקר, וד״ר עודד ולקשטיין ידבר על יצירתה של אטון והקשרה לגותיקה. עודד וולקשטיין הוא מתרגם ומלמד במכללת ספיר.

כנס ירושלים לאמנות #7 הוקדש למקומה של אמנות ביחס לסוגיות פוליטיות, אקלימיות וטכנולוגיות בינלאומיות ומקומיות. ההרצאות עסקו בשימוש אמנותי באלגוריתמים וטכנולוגיה לזיהוי רגשות, בחיבור בין אמנות לתהליכים ביולוגיים (ביו-ארט), בתגובות של אמניות.ים ומעצבות.ים למשבר האקלים ובשפת מחול של מפגינים. בנוסף נערכו שני פאנלים בנושאים אקטואליים: האחד הוקדש לתערוכת הדוקומנטה שהוצגה בקיץ בקאסל שבגרמניה, ועוררה דיונים ושערוריות רבות, והשני הוקדש למצבם של אמניות.ים בשעת חירום, מלחמה ופליטות, בהשתתפות אמני.ות מהמרחב הפוסט סובייטי.

כנס ירושלים לאמנות נוסד ביוזמת פסטיבל ״מנופים״ וכתבי העת ״ערב רב״ ו״הרמה״, במטרה לחבר בין מוסדות להשכלה גבוהה לבין אמנים, אוצרים, מנהלים אמנותיים ואנשי מקצוע מעולם התרבות. כנסים קודמים עסקו בנושאים ״חתימה״, ״מה עושים עם אמנות?״, ״בירור יתרה״, ״תכסיס״, ״רגע האמת״ ו"גודש". אוצרי ומנהלי הכנס: רינת אדלשטיין ("מנופים", ״הרמה״), ד״ר רונן אידלמן ויונתן אמיר (״ערב רב״) הפקה: אלינה אלכסה אוסיפובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *