רב ערב 14.08.24

יעל חובב / "שיר ערש לעיניים" | התחרות הבינלאומית לאמנות וידאו וקולנוע ניסיוני | קרן שביט באה בטוב ויפה לירושלים | קול קורא להצעות למאמרים לגיליון הדפוס השמיני של ערב רב 

קוראות יקרות, קוראים יקרים,

בימים אלה, שבהם הגבול בין המוכר לבלתי נתפס מטשטש, והמציאות מערערת את שגרת הפעולות שלנו ועולה על כל דמיון, אנחנו נאלצים לחפש מקלט. לאחרונה, בצל החשש מתקיפה איראנית, מוזיאון ישראל ומוזיאון תל אביב נקטו צעד דרמטי: העברת יצירות אמנות יקרות ערך למחסנים מוגנים. בזמן שהמוזיאונים מחפשים מקלט פיזי ליצירות, אנחנו תוהים היכן המקום הבטוח עבור הרוח והנפש שלנו?

יונתן עומר מזרחי מציע לנו תשובה מעניינת בתערוכתו "ÆFFEKTA DEFFEKTA" בסדנאות האמנים ירושלים. הוא מתבונן בחממה כדימוי אוטופי, כמרחב ליצירתיות וכסמל לחורבן. אך האם החממה היא אכן ההיפך ממקום מוגן? מזרחי כותב: "במהלך המלחמה, האבל כמו נלכד בחממה, מבוצר מן העולם האמיתי […] אין צללים בתוך החממה, הכל מואר ובכל זאת בלתי נראה". האם המקלט שאנחנו מחפשים הוא למעשה חשיפה מלאה?

במקביל, בקליפורניה, מתנהל קרב משפטי בין אמנים לענקי הבינה המלאכותית. שופט פסק לאחרונה כי חברות כמו Stability AI ו־Midjourney לא הרוויחו באופן בלתי הוגן מעבודות אמנים, אך אפשר להמשיך בתביעות הפרת זכויות יוצרים. זוהי תזכורת חשובה לאתגרים החדשים שהטכנולוגיה מציבה בפני עולם האמנות.

בעידן שבו גבולות היצירה מטשטשים והאיומים על התרבות מגיעים מכיוונים בלתי צפויים, אנחנו ניצבים בפני שאלות מורכבות: כיצד נשמר על המורשת התרבותית שלנו? איך נגן על זכויות היוצרים? את התשובות לשאלות אלו נמשיך לחפש – ביצירה, בכתיבה ואף במחאה, ולצד זאת נמשיך לחקור ולברר אם האמנות, על כל צורותיה, יכולה להיות כלי בעיצובה מחדש של המציאות. מוזמנים להיות חלק מחיפוש זה, גם באתר, במאמרים ובטקסטים החדשים והישנים, ואם טרם עשיתם זאת, אנחנו ממליצים בחום להזמין עותק של הגיליון המודפס החדש שלנו.

יחד נמשיך לחקור, ליצור ולהתבונן בעולם דרך עדשת האמנות והתרבות, ואולי נגלה שהיצירה עצמה היא־היא המקלט שאנחנו מחפשים.

תודה שאתם איתנו במסע הזה.



יעל חובב / "שיר ערש לעיניים"

אוצרת: סופי ברזון מקאי

גלריה בארי
פתיחה והשקת ספר אמנית: שישי, 23.8.24 בשעה 11:00
נעילה: 5.10.24

יעל חובב פותחת תערוכת יחידה חדשה בגלריה בארי. חובב זכתה בשנת 2022 בפרס גלריה בארי #2, שמוענק מדי שנה ביריד צבע טרי לאמן או אמנים מצטיינים מחממת האמנים העצמאיים. לאמנית זו אנחנו מעניקות מענק כספי, הפקת ספר אמנית/קטלוג, תערוכת יחידה בגלריה ושכר אמנית עבור התערוכה.

בסדרת ציורי שמן חובב בוחנת את המצב האנושי, הלוכד מצבי קצה המרותכים יחדיו. בעבודותיה, דמויות אנושיות של גברים ונשים בחדרי בית. היחסים ביניהן לא פתורים. הן מתגוששות, מחזיקות ביניהן כמיהה לאינטימיות וקרבה, וחרדה מעוצמת המפגש החשוף. דמויות ישנות עם נעליים ומצופים שקועות בעולמות שבטיחותם מוטלת בספק, נאחזות בקשר עם המציאות הכבדה, עוגן מחובר למבנים פנימיים וחיצוניים קורסים. עבודתה של חובב היא שאר רוח של נשמתה של הציירת: חתירה עקשנית למציאת יסודות הנפש האנושית, המחפשת סדר ונרתעת ממנו. ערגה שלא באה על סיפוקה להגיע אל גרעין אמת חמקן, בתוך עולם מטושטש.

יעל חובב, "התערבות"



התחרות הבינלאומית לאמנות וידאו וקולנוע ניסיוני

הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטיות וסטודנטים

סינמטק תל אביב, אולם 2

מקבץ 1: חמישי, 15.8.24 בשעה 17:00 | כרטיסים > https://cintlv.pres.global/order/97945 

מקבץ 2: ראשון, 18.8.24 בשעה 18:00 | כרטיסים > https://cintlv.pres.global/order/97958

תחרות בינלאומית במסגרת פסטיבל TISFF, שמשמשת במה לסיפורים ויזואליים, ומאפשרת ליוצרי ויוצרות סרטים להתעלות מעל לצורות נרטיביות קונבנציונליות ולחקור אסתטיקות, טכניקות, ומסגרות מושגיות חדשות. בשני מקבצי התחרות תפגשו סרטים מגוונים, החל משירים חזותיים מהפנטים ועד אנימציות מעוררות מחשבה; חזיונות פסיכדליים וטכנולוגיות חדשניות; ומבט על היומיום מבעד לעדשה פוליטית. כל יצירה מציעה נקודת מבט וקול ייחודיים.

קוד הנחה: LOVETISFF



קרן שביט באה בטוב ויפה לירושלים

יריד עיצוב ולייף סטייל ישראלי

בית הנסן
רביעי–שישי, 14-16.8.24

רביעי: 16:00–21:00

חמישי: 12:00–22:00

שישי: 12:00–14:00



קול קורא להצעות למאמרים לגיליון הדפוס השמיני של ערב רב 

מדמיינים את ונציה: הצעות לביתן הישראלי 

בקיץ 2024, בעקבות הפגנות ומחאות, מצב החטופים והמלחמה המתמשכת ברצועת עזה, תערוכתה של האמנית רות פתיר בביתן הישראלי בביאנלה בוונציה לא נפתחה, והביתן עודנו עומד סגור. בנוסף, נכון לאוגוסט 2024, לא פורסם קול קורא מטעם משרד התרבות להצעות לביאנלה לאדריכלות שתתקיים בשנת  2025, ונראה שישראל לא תשתתף בה. נסיבות אלה מספקות רגע הולם להתבונן בהיסטוריה של הביתן הישראלי, לחשוף הצעות מצוינות שלא הוצגו לציבור ולדמיין את עתידו.

הגיליון המודפס הבא של כתב העת ״ערב רב״ יוקדש לבחינה, הצעה ודמיון של העבר, ההווה והעתיד של הביתן הישראלי בביאנלה בוונציה. הגיליון יפרסם הצעות ארכיוניות שהוגשו ולא התקבלו, וכן הצעות מגירה עתידיות בתחומי האמנות והאדריכלות. 

מוזמנות ומוזמנים לשלוח:

  • הצעות והגשות קודמות שלא נבחרו – אם הצעתם תערוכה מדהימה לביאנלה לאמנות או לביאנלה לאדריכלות ובסוף נבחרה הצעה אחרת, הנה ההזדמנות שלכם להוציא את ההצעה שלכם לאור. 
  • עיצובים מושגיים או ספקולטיביים עבור הביתן, הן כחלק מהצעות קודמות והן כחזון חדש לחלוטין.
  • מאמרים ביקורתיים או ניתוחים של האתגרים הפוליטיים, החברתיים והאמנותיים המלווים את הביתן הישראלי.
  • חשיבה מחדש על הנוכחות הישראלית בביאנלה של ונציה.
  • דיווחים בגוף ראשון או מחשבות מבפנים של מי שהיו מעורבים בתערוכות קודמות.
  • הצעות לגישות חלופיות או בלתי שגרתיות להצגת ישראל בביאנלה.

מערכת ״ערב רב״ פתוחה לקבלת מגוון חומרים כגון מאמרים, סקיצות, הדמיות, תכניות ועבודות מולטימדיה (שמותאמות לדפוס). המטרה היא להציג חקירה רב ממדית של נושא מורכב וחשוב זה.

מועד אחרון להגשה: 15.09.2024 | הצעות נא להגיש למייל: erevravmail@gmail.com | ניתן להגיש אבסטרקט של עד 500 מילה, או מאמרים במצב טיוטה מתקדם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *