רב ערב 08.08.24

"בדיקת ראיה" / מרים מונק | מפגש ת(א)עשיה #125: שוע בן ארי | מועדון הילדים.ות לאמנות בסדנאות האמנים | משיקים את פיצה בטרסה עם הופעה של רסקו בחצר בית הנסן | סיורים היסטוריים בבית הנסן

קוראים יקרים, קוראות יקרות,

אוגוסט שוב הביא איתו חום וחרדה. נדמה שהחיים במרחב הזה מבעבעים לאיטם, ואנחנו מנסים לשמור על אורך רוח ולהצטנן ככל האפשר. בינתיים, אנחנו מוצאים שמחה בחדשות הטובות של תחומנו: העמותה לחקר אמנות נשים ומגדר ממשיכה את פעילותה החשובה, והעניקה זו השנה החמישית את פרס בקי דקל לאמניות ראויות ומרשימות; ומוזיאון תל אביב לאמנות רכש 23 יצירות חדשות של אמניות ואמנים ישראליים לאוסף, וכלל ברשימת הרכישה גם את דידי כליפה, כותב צעיר ומוכשר של ערב רב.

גיליון 07 הגיע לנקודות האיסוף בירושלים ובתל אביב, ויכול להגיע גם לתיבת הדואר שלכם – אפשר לרכוש אותו פה, ולתת לעצמכם הזדמנות להתנתק מהמסכים.



"בדיקת ראיה" / מרים מונק

קיר אמן

סדנאות האמנים, רחוב האומן 26 ירושלים
פתיחה: שישי, 16.8.24 בשעה 12:00
נעילה: שישי, 6.9.24
אוצרת: הדסה גולדויכט' אוצרת ראשית: לי היא שולוב

התערוכה ״בדיקת ראייה״ מורכבת מסידרה של עבודות המתפקדות כתעתועי ראייה. נדמה שאם יתבונן בהן הצופה לאורך זמן, הוא יגלה דבר נוסף שמסתתר בהן, אולי אפילו שמשהו משובש בראייתו שלו. האמנית מרים מונק עוסקת כאן בפעולת הראייה עצמה ובבדיקת המציאויות השונות, הפנימיות והחיצוניות, על תעתועיהן.

בדיקת ראיה מס. 1, מרים מונק, רישום גרפיט על קיר, 2024, צילום: אמל מטר

מפגש ת(א)עשיה #125: שוע בן ארי, אוצרת אמנות

רביעי, 28.8.24 בשעה 20:00

סדנאות האמנים, רחוב האומן 26 ירושלים, קומה 3
המפגש ישודר גם בזום

למי אנחנו מדברים כשאנחנו מדברים על אמנות?

הזדמנות לשיחה פתוחה עם האוצרת שוע בן ארי על הבאז סביב סצנת האמנות, על מה שהופך תערוכה לפופולרית והשאלה אם פופולריות חשובה בכלל.

שוע בן ארי, אוצרת אמנות. בשנים 2013–2021 עבדה כעוזרת לאוצרת הראשית של האגף לאמנויות במוזיאון ישראל, ירושלים. במסגרת תפקידה ליוותה תערוכות רבות, בהן: "ביג במבו" (2014); "איי וייוויי: אולי, אולי לא" (2017). כיום אוצרת המרכז החוויתי למשפחה במוזיאון תל אביב לאמנות. בין התערוכות שאצרה: "תיאטרון החיות" (מוזיאון תל אביב, 2024); "אבן, טקסטיל ומספריים" (מוזיאון הרצליה, 2023); ״נעים מאוד" (מוזיאון תל אביב, 2023); ״מפעל חיים״ (זומו נהריה, 2022); "רוך וקושי" (מוזיאון חיפה לאמנות, 2022); "ענבל הופמן: פסגות היומיום״ (מוזיאון ישראל, 2020); "אירה אדוארדובנה: על סוליות זרות" (מוזיאון ישראל, 2018). מרצה וכותבת על אמנות מודרנית ועכשווית.

לפרטים נוספים: https://bit.ly/46DR8Ht

מראה הצבה מתוך "נעים מאד: על תנועת הגוך וביטוי עצמי", עיצוב: טל ארז, אוצרת: שוע בן ארי, מוזיאון תל אביב לאמנות 2023, צילום: דור קדמי

מועדון הילדים.ות לאמנות בסדנאות האמנים: מרחב למפגש ויצירה

סדנאות האמנים, רחוב האומן 26 (קומה 3), תלפיות, ירושלים

כל יום רביעי אחרון בחודש. מפגש קרוב: 28.8.24, בשעות 16:30–18:30

פעילות יצירה לסיום הקיץ ולקראת החזרה לשנת הלימודים.

הסדנא ללא עלות. הרשמה מראש כאן: https://bit.ly/3Yzyb6r

צילום: אלינה אלכסה אסיפובה



משיקים את פיצה בטרסה עם הופעה של רסקו בחצר בית הנסן

בשיתוף משק עפאים, המזקקה ובית הנסן

חצר בית הנסן, גדליהו אלון 14, ירושלים
חמישי, 8.8.24

שוברים את החום באירוע השקה עם תקלוט, הופעה, דרינקים, ואיך לא – פיצה.

20:00 – תקלוט של שי לנדא

21:00 – הופעה של רסקו

בואו רעבים, הכניסה חופשית!

עיצוב גרפי: apollocrooks

סיורים היסטוריים בבית הנסן

שישי, 9.8.24 בשעה 11:00 | שישי, 23.8.24 בשעה 11:00

בואו לגלות את עברו הייחודי של בית הנסן, שהיה בית מחסה לחולי צרעת, מוסד יחיד במינו במזרח התיכון של אותה תקופה, ששימש כמודל להקמת מוסדות דומים בעולם. מעבר להיותו מרחב טיפולי, בית הנסן היה בסיס לקהילה שלמה עם סיפור מרתק. המקום התנהל כמשק עצמאי, וכלל בורות מים, עצי פרי, גינות ירק ומשק חי. החולים לקחו חלק פעיל בחיי היומיום ובתחזוקת המתחם, מה שהיה חלק אינטגרלי מתהליך הריפוי. בניגוד לדימוי של מוסד סגור, בית הנסן היה מקום פתוח יחסית. החולים יכלו לצאת ולקבל מבקרים, והצוות השתדל ליצור אווירה ביתית. היו פעילויות פנאי כמו משחקי כדור, הטסת עפיפונים ונגינה. אפילו טיולים שנתיים מחוץ לירושלים היו חלק משגרת יומם של המטופלים בבית.

רוצים לשמוע עוד? הצטרפו לסיור ההיסטורי ללא עלות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *