רב ערב 17.07.24

גיליון 07 ירד לדפוס! | שבוע היכרות עם תכניות התואר השני בבצלאל | "ובחרת בחיים – זו אמנות" / פנחס ליטבינובסקי | "ההיסטוריה (המאוירת) של הילדות והילדים" / שירז פומן | "בצעדים סומים" / תערוכה קבוצתית | "פיצה בטרסה"

קוראים יקרים, קוראות יקרות,

ברגעים אלו ממש גיליון 07 מודפס ונכרך. אלו ימים מורכבים וכואבים, בהם אנחנו מרגישים שוב ושוב נבוכים, מבולבלים וכועסים, ומנסים להבין איך להמשיך ליצור, להציג, לכתוב, לפרסם ולפענח את מה שקורה כעת. הגיליון הקרוב הוא פועל יוצא של ניסיונות אלו, והוא מאגד בתוכו מאמרים הנוגעים בנושאים שבוערים לכולנו בעת הזו. מאמרי הגיליון:

– מאמר על תפקיד המעמד היצירתי במחאת 2023 מאת דנה אריאלי.

– רב שיח בהנחיית רונן אידלמן, ששואל מה תפקידה של האמנות וכיצד היא יכולה וצריכה להגיב בעתות משבר.

– מאמר מעמיק של אלעד ירון על תקציבי עולם האמנות הגלובלי ושוק האמנות הבינלאומי, כחלק מדיון מתמשך בפן הכלכלי של עולם האמנות המופיע ברוב גיליונות ערב רב.

– העורך השותף יונתן אמיר על האלים והגרוטסקי ביצירתו של לארי אברמסון.

– מיטל רז בוחנת את השפעתה של התערוכה "מבוך" על האמנות המושגית בישראל.

הזמינו מראש את גיליון 07 כאן, ונוכל לשלוח לכם אותו כבר בשבוע הבא.



שבוע היכרות עם תכניות התואר השני בבצלאל

22-26.7.24

תכניות התואר השני בבצלאל מיועדות לבוגרי ובוגרות תואר ראשון שהפגינו מצוינות בתחומם, ומעוניינים ומעוניינות לדייק, להעמיק, לבחון, לחקור, להסתער על אתגרים חדשים ולהוביל את המציאות המשתנה.

במהלך שבוע ההיכרות יוכלו המתעניינים והמתעניינות להיחשף לתכניות השונות, לפגוש את ראשי התכניות, להכיר סטודנטים.ות ומרצים.ות ולקבל הסבר על מבנה ותכנית הלימודים.

רשימת התכניות: אמנויות (.M.F.A), עיצוב תעשייתי (.M.Des) בשלושה מסלולים: ניהול עיצוב וחדשנות, על אודות עיצוב ועיצוב וטכנולוגיה, מדיניות ותיאוריה של האמנויות (.M.A עם ובלי תזה) בשני מסלולים: אוצרות וכתיבה ביקורתית, עיצוב אורבני (.M.Urb.Des) בשני מסלולים: עיר ונוף ושימור ומורשת, ותקשורת חזותית (.M.Des).

הנחות בדמי הרישום לנרשמים.ות ביום הפתוח | לפרטים והרשמה



"ובחרת בחיים – זו אמנות" / פנחס ליטבינובסקי

גלריית בית אבי חי, המלך ג'ורג' 44, ירושלים

בואו להכיר את פניו המשחקיות, החושניות והרוחניות של אחד מגדולי הציירים הישראלים.

בית אבי חי מציג את התערוכה "ובחרת בחיים – זו אמנות", שבה עשרות יצירות נבחרות מתוך עזבון האמן וחתן פרס ישראל לציור פנחס ליטבינובסקי, מהאבות המייסדים של האמנות הישראלית ואמן ירושלמי פורה, שעבודותיו רואות אור לראשונה לאחר 30 שנה. התערוכה הענפה, שתתפרש על פני שלושת הקומות בבית אבי חי, נעה בין הסגנונות המגוונים שאיתם עבד, בין האוריינטליות המוקסמת, דרך השפעות יהודיות, ציור דיוקנאות של נבחרי העם השונים ועבודות צבע מופשטות ומגוונות.

בתערוכה תוצב עמדה אינטראקטיבית "עשה לך דיוקן ליטבינובסקי AI", המציעה אפשרות ליצור באמצעות בינה מלאכותית דיוקן בסגנון ליטבינובסקי.

אוצר: עמיחי חסון | עיצוב חווית AI: אלון שטיאט | פיתוח תוכנה: אבינועם קופר

שעות פתיחת התערוכה: בימים ראשון, שלישי–חמישי בשעות 10:00–18:00, שני 10:00–22:00, שישי 10:00–13:00

הכניסה חופשית בהרשמה מראש באתר בית אבי חי: bac.org.il | חניה חינם לבאי האירוע



"ההיסטוריה (המאוירת) של הילדות והילדים" / שירז פומן

נעילה: 31.8.24

אוצרות: עופר גץ

התערוכה מציגה איורים של שירז פומן מתוך ספרה של תמר וייס גבאי, ״ההיסטוריה של הילדות והילדים״. זוהי תערוכה לכל המשפחה, הכוללת גם פינות צילום, פינות יצירה ועוד. הכניסה לתערוכה חופשית.

אירועים במסגרת התערוכה:

● חמישי, 1.8.24: סדנה פתוחה לקהל עם הסופרת תמר וייס גבאי והמאירת שירז פומן, בשיתוף עם ״אסטרונאוטית – חנות ספרים על משאית״.

● שישי, 16.8.24: מעבדה לבניית משחקים דיגיטליים עם ניצן כהן.

פרטים נוספים והרשמה באתר בית הנסן: https://hansen.co.il

צילום: דור קדמי



"בצעדים סומים" / תערוכה קבוצתית

מרכז לאמנות ומחקר מעמותה, בית הנסן

אוצרת: ג׳ודית לנגלרט | מנהלת אמנותית: לאה מאואס | עיצוב גרפי: מאיה שלייפר
אמנים משתתפים: חיים מאור, יהושע נוישטיין, ז'ורז'ט בלייה וג'ררד מרקס, דב אור נר, יוכבד וינפלד, אברהם אילת, גדעון גכטמן, חיים מאור, דוד פרלוב, יורם ואלינה גרוס

התערוכה מציגה צילומים ודימויים נעים ומחברת בין ז'אנרים שונים, כמו קולנוע ניסיוני ווידיאו ארט, קולנוע דוקומנטרי וסרטי אנימציה. הווידאו ארט עבור אמנים אלה אינו כלי תיעוד פשוט ולא "המדיום הפוסטמודרני פר אקסלנס" (פרדריק ג'יימסון), אלא שפה חזותית של החלום, הזיכרון והתודעה. הם אינם מתאימים את עצמם לקודים של הזיכרון הקולקטיבי או לדרכים פוזיטיביסטיות של התבוננות בהיסטוריה ובזהות, אלא משתמשים בפרקטיקות אלטרנטיביות, אישיות ולעיתים רעועות, של התייחסות לזיכרון ולטראומה.



"פיצה בטרסה"

בית הנסן בשיתוף משק עפאים והמזקקה גאה לחנוך את ״פיצה בטרסה״: משאית אוכל בגינת בית הנסן. במשאית ניתן להזמין פיצות, שתייה קלה, בירה, יין ועוד הפתעות. מוזמנות ומוזמנים לשבת בצל עצי הגינה ההיסטורית של בית הנסן ולהירגע בערבי הקיץ החמים.

שעות פתיחה: שני–חמישי בשעות 16:00–23:00, שישי 11:00–15:00

צילום: דור קדמי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *