רב ערב 29.05.24

הצעת עבודה במוז"ה | פסטיבל שבוע הספר למשפחות | יריד ספרי אמן בארטפורט | חוש קשב In-attention حس الإصغاء / אביבית סגל, יהודה רוט | שיח אמן והאזנה משותפת עם האמנית זוהר שפיר והאוצר אמיר בולצמן

קוראות יקרות, קוראים יקרים,

עבר עלינו עוד שבוע קשה עם חדשות מחרידות, והאוויר הולך ואוזל; אנחנו גוללים את הפיד ומקווים שזה לא אמיתי, ובכל זאת ממשיכים לייצר אמנות, להציג בתערוכות, ויש גם כאלו שזוכים בפרסים וכבוד (למשל ארבעת זוכי פרס רפפורט של 2024, ודניאל אוקסנברג שזכה בפרס מוזס).

גם האתר ממשיך להתעדכן: גל קוסטוריצה בטקסט יפהפה, ״מסתכלת לא בַהיוֹת של תנועת מטוטלת: בין עקבות להיעדרם; בין מחאה למלחמה״, שעוסק בתערוכה "עקבות" של עירית בראל בסן בגלריה בנימין, ועושה קריאה בתערוכה שהשתנתה כשחצתה את עידן ההפיכה המשטרית לתוך העידן שאחרי שבעה באוקטובר. "בתקופה שבה כל יום הוא מטוטלת של תקווה ומוות, 79 ימי ההצבה יצרו תנועה גם ביחסי הגומלין שבין מסמניה למסומניה – הרחיבו אותם, צמצמו אותם וחוזר חלילה, ובכל מפגש תלו עליהם, כיאה לדימוי מרובד, קריאה דומיננטית אחרת שהיא תולדה הן של זמן והן של התרחשות חוץ־אמנותית".

יאיר ברק מתבונן בתערוכתה של נטליה זורבובה דרך "המדיום המתייחס לעצמו", וטוען שציוריה של נטלי הם ההתייחסות המקורית ביותר שהוא מכיר להתייחסות המדיום אל עצמו.

ולבסוף, נרצה להסב את תשומת לבכם לקריאה הדחופה של איגוד האוצרות והאוצרים להשתתף באיסוף מידע על אודות מצבו של השדה, בצל הצורך של מוסדות אמנות לעמוד בקריטריונים מחמירים לתמיכה גם במצב החירום.


 


הצעת עבודה במוז"ה

צוות מוז"ה – אגף החינוך במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית מתרחב

אנחנו מחפשות לצרף אנשי ונשות חינוך להדרכות בשעות הבוקר, כשלושה ימים בשבוע, בשעות צהרים ואחה"צ בתיאום מראש.

דרישות התפקיד:

לימודי אמנות במוסדות השכלה גבוהה
בעלי.ות ניסיון בהנחיית אמנות עיונית ומעשית לקבוצות בגילים שונים
עדיפות לבעלי.ות ניסיון בהדרכה מוזיאלית
היכרות עם טכניקות וחומרים, סקרנות ויכולת למידה
יכולת עבודה בצוות, יחסי אנוש מצוינים וגמישות

 

קורות חיים ניתן לשלוח למייל muzaoffice.museum@herzliya.muni.il | תאריך אחרון לשליחה: 30.6.24

הדרכה בתערוכה "אחר שעות" של מאיה ארוך, מתוך "מעבר לאי שם", אוצרת
סאלי הפטל נווה



פסטיבל שבוע הספר למשפחות

בית אבי חי

שני–חמישי, 17-20.6.24, בשעות 16:00–20:00

חגיגה צבעונית של ספרות הילדים בישראל עם שלל אירועים, בהם:

  • חגיגות עשור לסדרת הספרים כראמל עם הסופרת, שחקני הסדרה וכמובן החתול
  • אל עצמי: השקת הקומיקס של ספר הילדים האגדי עם גלילה רון פדר ורחלי שלו
  • שעת סיפור עם הנשיא לשעבר רובי ריבלין לציון תרומת ספריית הילדים של נחמה ריבלין ז"ל לבית אבי חי
  • לילה טוב תנינה: מסיבת פיג׳מות במחווה לנורית זרחי, עם מיקי קם ואלון עדר
  • איך ספרים באים לעולם? מפגש עם ינץ לוי
  • שלושה פרקים חדשים בהסכת "על הדרך" בעקבות סופרים

https://www.bac.org.il/Book2024



יריד ספרי אמן בארטפורט

5-8.6.24

שבת, 8.6.24 בשעה 13:00: אני רוצה את זה מודפס – שיחה על כתבי עת ומגזינים בהשתתפות יונתן אמיר ורונן אידלמן מ"ערב רב", אירית שטרנברג מ"סף", זהר אלמקייס מ"גופא" וגולן גפני מ־A5. מנחה ורדית גרוס.

בתקופה שבה נראה לרגעים שהעולם החיצוני חונק וסוגר עלינו, יריד ספרי האמן בארטפורט חוזר בתקווה שהספרים שבו ישמשו כמקום מפלט וכעוגן, ויעניקו למבקרים בו מרחב נשימה ואפשרות להרחבת אופקים ולב.
בשנה שעברה ביקרו ביריד הספרים של ארטפורט למעלה מ־5000 איש. השנה חוזר היריד בפעם השישית, עם למעלה מ־400 ספרים של יותר מ־200 אמנים, ועם אירועים ייחודיים ליריד, הכוללים הפעלות אמנות, שיחות, פאנלים והשקות לספרי אמן חדשים, לצד עבודות ומיצגי אמנות שנוצרו במיוחד לאירוע, מתחם הכנת פנזינים למבוגרים וילדים ועוד.

אירועים נוספים במהלך היריד:
●  סדנת הפנזינים של "תחנת נייר" תציע לקהל התנסות ביצירת פנזינים בעזרת זירוקס, מכבש, נייר ומספריים.
●  עבודות אמנות בנושא ספרים יוצגו ברחבי הבניין.
●  סדנאות אינטימיות בנושאי ספרים וייצורם.
●  במהלך סוף השבוע ייערכו פאנלים בנושאי ספרי אמן ומגזיני אמנות, בהשתתפות אמנים, מעצבים ומוציאים לאור.
●  אירועי פרפורמנס אישיים וייחודיים לאורך כל היריד.
●  יום צילום של ספרי אמן לארכיון ספרי האמן "מדף".

היריד נערך בשיתוף עם חנות הספרים מגזין 3 ספרים יפו.



חוש קשב In-attention حس الإصغاء / אביבית סגל, יהודה רוט

בית הנסן

סיורים בימי שישי בשעה 11:00: 31.5.24 בהדרכת יהודה רוט, 7.6.24 בהדרכת אביבית סגל, 14.6.24 בהדרכת יפעת־שרה פרל
אוצרת: יפעת־שרה פרל

 התערוכה החדשה "חוש קשב" מאתגרת את היכולת שלנו להבחין במה שנסתר מן העין בסביבה המוכרת לנו, ולהתבונן בצורה חדשה על המציאות שסביבנו. בעידן של רשתות חברתיות עתירות טריגרים, בריחה מהמציאות באמצעים טבעיים וסינתטיים ומרוץ חיים בלתי פוסק, בעיצומה של תקופה טראומטית ומורכבת לחברה הישראלית, אתם מוזמנים לעצור, להקשיב לגוף – ולעשות זאת מתוך ידיעה שהוא כלי חישה הקולט גירויים ומקיים אינטראקציה עם הסביבה.

כל תחושה שיש לנו – כל דבר שלמדנו, קראנו, ראינו, חווינו, טעמנו או הרגשנו – נעשה לחלק מהידע המוטמע בגופנו. ככל שאנו מבינים טוב יותר את שדה החישה – את הזיקה בין חוויית הגירויים החיצוניים (תגובת החושים לסביבה) לבין האירועים הפנימיים (מחשבות, זכרונות ורגשות) – מתחדדת יכולתנו לבצע אינטרוספקציה (התבוננות עצמית).

התערוכה "חוש קשב" נפתחה בעיצומה של תקופה שבה הקשב, היכולת להקשיב לגוף, והנוכחות ברגע מעורערים. היא מציגה סביבה ייחודית המערערת את המוכר והידוע באמצעות יצירותיהם של האמנים אביבית סגל ויהודה רוט – ובאמצעות המעבר בין היצירות הללו.

הכניסה חופשית | הסיורים ללא עלות

אביבית סגל



שיח אמן והאזנה משותפת עם האמנית זוהר שפיר והאוצר אמיר בולצמן

בתערוכה Cisterns of Mercy 

גלריה בית התה, בית הנסן
חמישי, 6.6.24 בשעה 19:30

היצירה הקולית Cisterns of Mercy בוחנת את שרידותו של העולם הפנימי המחפש אפשרויות קיום כשהכול חדל אל מול מכבש המציאות. לדברי שפיר, ״ההיגיון אִכזב שוב ולכן נפנה לו עורף ונצעד עמוק יותר לעולם פנימה״.

העבודה נעה בין טקסטים אבסטרקטיים חלומיים ופראזות מעולם הפּוֹפּ לבין טקסט אינטימי ישיר וקונקרטי. ״המילה [היא] כמו רדיו אשר משדר מעולם אחר״, כותבת שפיר, ובכך מאפיינת את המוטיב העיקרי של היצירה: ניסיון לגשר בין העולם הפנימי להווה הנוכחי.

מקהלה: זוהר שפיר, אור אלוני, איה ליאון, נעמה מוקדי, איילה שמיר, עדן שקד | הקלטה ומיקס: אורי קדישאי | ניהול אמנותי גלריית בית התה: מרכז לאמנות ומחקר מעמותה בשיתוף עם בית הנסן מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה | עיצוב גרפי: ענת גוטברג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *