קורסי האמנות החדשים של בית לאמנות ישראלית
ההרשמה בעיצומה!
פתיחת הסמסטר: 15.10.23
להרשמה: https://israeliart.co.il/semester-a-2023
ימי ראשון
17:00–18:30
תולדות האמנות הישראלית – קורס הדגל של הבית
מרצה: טלי תמיר
אורח: יגאל צלמונה
12 מפגשים.
למידה היברידית: פרונטלית באקדמית ת"א יפו ובמקביל בזום
הטבה לנרשמים: סיור מודרך בתערוכת אוסף פניקס במוזיאון ר"ג לאמנות
19:00–20:30
שיח מזרחי באמנות הישראלית
מרצה: ד"ר קציעה עלון
אורחים: ליאור גריידי, ד"ר יאלי השש, מוטי מזרחי, פרופ' חביבה פדיה, תמיר צדוק, מוש קאשי, שולה קשת, חן שיש, פרופ' יהודה שנהב, שרון תובל
12 מפגשים
למידה היברידית: פרונטלית באקדמית ת"א יפו ובמקביל בזום
ימי שלישי
17:00–18:30
הַלֵּב הַתָּם; ביאליק – אמנות. ספרות. מקום.
מרצה: ד"ר סמדר שפי
אורחים: אליהו אריק בוקובזה, יקיר בן־משה, פרופ' אריאל הירשפלד, אסתר כהן, תומר ספיר, ד"ר גדעון עפרת, אינגה פונר קוקוס
9 מפגשים
למידה מקוונת
הקורס כולל סיור בבית ביאליק
19:00–20:30
דיאלוג: אמנות פלסטינית עכשווית – אמנים ואוצרים משוחחים
בהשתתפות (לפי סדר המפגשים): ד"ר חוסני אלח'טיב שחאדה, דועאא בדראן, ציבי גבע, ד"ר עיסא דיבי, מנאר זועבי, אמירה זיאן ,רונן זן, רולא ח'ורי, מריה סלאח מחמיד, נרדין סרוג'י, אסד עזי, יארא קאסם מאחג'נה, סאהר מיעארי, חנא קובטי, פאטמה שנאן, טלי תמיר
10 מפגשים
למידה מקוונת
הנרשמים לקורסים מקבלים גישה למערכת "אקדמית מקוונת" לצפייה מאוחרת או חוזרת בהקלטות של ההרצאות
שהות אמן בטחנה
קול קורא להגשת מועמדות לתכנית
טחנת הקמח בקיבוץ שער העמקים היא מרכז רב תחומי ובין קהילתי לקידום יוזמות חדשניות. אנו שואפים לחבר בין אינדיבידואלים, קבוצות וקהילות וליצור בית עצמאי לתרבות אזרחית אלטרנטיבית בצפון.
הקול הקורא מיועד לאמנים רב תחומיים שמעוניינים ליצור עבודה תלוית מקום בחללי הטחנה (אמנים מתחומי האמנות הפלסטית, הסאונד, הפרפורמנס, הטכנולוגיה, האקולוגיה ועוד).
תכנית שהות האמן
אנו מזמינים חמישה פרויקטים אמנותיים של יוצרים יחידים או קבוצות יוצרים לשהות ולעבוד בטחנה בחודשים יולי–ספטמבר 2024, לפרק זמן של עד שבועיים לכל פרויקט. התכנית כוללת:
- חללים מגוונים בטחנת הקמח לעבודה ולתצוגה לבחירת האמנים. לצפייה בתמונות >>
- אפשרות ללינה בטחנה
- ליווי מקצועי ואוצרות וסיוע בהפקה
- תקציב של עד 4000 ש"ח לשכר אמן וחומרים
- תיעוד מקצועי ופרסום
- אירועים ציבוריים פתוחים לקהל – משתנים בהתאם לכל פרויקט
- קהל צופים אזורי רחב מהקיבוץ, מקרית טבעון, מחיפה והסביבה, ומהפריפריה הצפונית
תנאי סף
- אמנים יחידים או קבוצות אמנים פעילים בתחומי היצירה האלה: אמנות פלסטית/טכנולוגיה/פרפורמנס/מוזיקה/אקולוגיה, עם העדפה לפרויקטים רב תחומיים
- תקופת פעילות אמנותית של חמש שנים לפחות והשתתפות בלפחות שני מהלכים אמנותיים שכללו ליווי אוצרותי
תנאי הגשה לקול הקורא
- ביקור מקדים בטחנה כדי להתוודע לחללים האפשריים ליצירה תלוית-מקום באחד מהמועדים האלה: 16.10.23, 31.10.23, 8.11.23 להרשמה לסיור >>
- לאחר הביקור המקדים בטחנה נא לשלוח מסמך PDF אחד הכולל:
- קורות חיים ותיק עבודות של האמן/קבוצת האמנים
- הצעה לפרויקט אמנותי תלוי מקום למבנה טחנת הקמח הכוללת תיאור מילולי והדמיות
- מסגרת תקציבית (עד 4000 ש"ח)
- תאריך אחרון להגשה: יום רביעי, 15.11.23 בחצות
הגשה דרך הדוא"ל: kamaflourmill@gmail.com
ההצעות ייבחנו על ידי ועדה אמנותית מקצועית.
"חניון לילה" / איילת עמרני נבון
מקום לאמנות בקרית המלאכה
שביל המרץ 6, קריית המלאכה, תל אביב
פתיחה: חמישי, 28.9.23 בשעה 20:00
שיח גלריה ונעילת התערוכה: שבת, 28.10.23 בשעה 11:00
אוצרת: גילי סיטון
בתערוכת היחידה שלה, ״חניון לילה״, עוסקת איילת עמרני נבון בתחושה הדיספורית שמלווה נדודים, ארעיות וחיפוש, דרך סיפורה הביוגרפי. באמצעות בחינת היחסים בין פרקטיקות פסיכואנליטיות ופעולות אמנותיות – ציור, מיצב ומיצג – היא מציעה את חלל התערוכה כמרחב למפגש, שיחה, תשובה וריפוי. נוכחותה הפיזית של האמנית במפגשים פרפורמטיביים, ולחילופין היעדרה מן התערוכה, תאפשר התנסות מחקרית ותיצור מצע ומסע שיכולים להוביל ל״הצלחה״ אך גם ל״כישלון״ הדדי.
שעות פתיחה: שני–חמישי בשעות 11:00–18:00, שישי ושבת בשעות 10:00–14:00
"בית חכם בגוף טיפש" / גיא גולדשטיין
פתיחת תערוכה: שישי, 13.10.23, בשעה 12:00
נעילה: 16.12.23
בתערוכת יחיד בבית הנסן, ממשיך גיא גולדשטיין את המחקר שהוא עורך בשנתיים האחרונות על אודות היחסים בין העיר וחברה, והמהלכים הפוליטיים והחברתיים אשר עלולים להוביל לעתיד אפוקליפטי ודיסטופי. גולדשטיין יוצא מהתבוננות בתערוכת הקבע בבית הנסן, המגוללת את סיפורו ההיסטורי של בית המחסה למצורעים, ובונה בחללי הגלריה אסופת חדרים עכשווית, העוסקת גם היא בנושאים של אובדן ובדידות.
תוך התמקדות ברבי הקומות שממלאים את העיר ובדירות שמרכיבות אותם, גולדשטיין מצביע על התפוררות הסדר המוכר והפונקציונלי וההתפרקות המוסרית המלווה אותנו. הההבטחה שהביאו עימן הקדמה, המודרניות והאורבניות, מתפוררת למקבץ של חלקי ריהוט ואביזרים ביתיים, חלקי גוף והררים של מלח ים המנסה לשמר את הסדר הטוב, שנראה שאבד.
גולדשטיין מתבונן מחדש על תנאי המחייה במרחב אורבני אנונימי, נטול מקום וזמן, ועל השינויים בסדר החברתי, הפוליטי, האקלימי והטכנולוגי שהובילו אותנו, כיחיד וכחברה, למקום הזה. במיצב סוריאליסטי רחב היקף הוא בונה עולם שהוא בו זמנית מוכר וזר. האובייקטים, חדרי הדירה, הרהיטים ותפקידם מוכרים לנו, אך קיומם ותפקודם נמצא בשיבוש מתמיד, ומאלץ אותנו לפעול מולם בצורה שונה מזו שאנו רגילים לה. הניכור ותחושת הזרות ממשיכים אל תוך העיר הצומחת לגובה, על הפיתוי החומרי החושני בה הם פועלים אל מול הפיקוח, השליטה והמישטור שהם חלק בלתי נפרד ממנה.
אוצרת: ורדית גרוס, ארטפורט | עיצוב גרפי: יואב פרי ודן עוזרי | עיצוב תעשייתי: ירדן עמיר | ניהול כללי: סמדר צוק | ניהול אמנותי: קארין שבתאי
נשמע מחקר מרתק.
יוליה
| |