רב ערב 04.05.21

קול קורא לכנס ירושלים לאמנות – דדליין מעודכן | "תל-חי וצומח", טבע מקומי, זהות מקומית | יום פתוח מקוון לתכניות התואר השני בבצלאל | ״מה אתם רואים? כתיבה עברית על אמנות ישראלית״ – קורס חדש בבית לאמנות ישראלית | "חתונה בשעת מגפה": טרגדיה קומית בבית המצורעים

קול קורא: גודש – כנס ירושלים לאמנות 

דדליין מעודכן: 15.05.21

כתבי העת לאמנות ״ערב רב״ ו״הרמה״ יקיימו ב-27-28 באוקטובר כנס אמנות שימשך יומיים. הכנס יערך במתכונת פתוחה וחדשה תחת הכותרת ״גודש״ ויתקיים במסגרת אירועי פסטיבל "מנופים". הוא יכלול מרצים/ות מקומיים ובינלאומיים, יחולק ליום אחד באולם הרצאות ויום נוסף במרחב הציבורי הפתוח בפארק המסילה בירושלים. הכנס נועד לחבר בין הנעשה במוסדות להשכלה גבוהה לבין אמנים, אוצרים, מנהלים אמנותיים, שוחרי אמנות ואנשי מקצוע מעולם האמנות והתרבות בישראל ומחוצה לה.

כותרת הכנס היא ״גודש״ – מושג בעל משמעויות אקטואליות, היסטוריות ופילוסופיות רבות.

גודש הוא עודף, הגזמה והתפקעות. הוא יכול להתייחס למונחים כלכליים, לרגשות, לעיסוק בחומרים, לפעולות אנושיות ועוד.

דוגמאות לסוגיות בהן נעסוק לאורך הכנס:

  • איזון: האם עודף במקום אחד יוצר בהכרח מחסור במקום אחר? האם ישנם מצבים בהם הגודש הוא שפע מבורך? האם הגודש הוא גורם מפתח בתהליכים חברתיים וכלכליים למשל לכאלה שמובילים לאלימות ומלחמות (כפי שטוען למשל ז'ורז' בטאיי)?
  • נפש (התאהבות כהצפת רגשות, אבל גם זעם, דיכאון או עצבנות)
  • גוף (בזות, תחושות גודש פיזי)
  • ארכיאולוגיה (ממצאים אינסופיים, חיים גדושים מתחת לאדמה)
  • עתידנות (כיצד משתלטים על ידע מצטבר? על צריכה מצטברת? על זנים נכחדים?)
  • תכנון (גודש תחבורה, גודש בנייה, הצפות)
  • מערכות כלכליות (מעמדות בחברה, בועות פיננסיות, תרבות צריכה)
  • טכנולוגיה (דאטה – גודש מידע)
  • תזונה  (גודש סוכר, נתרן או שומן)
  • פילוסופיה (גודש כשארית, מה שלא נכנס להגדרות הקיימות)
  • גודש הוא גם מאפיין של האמנות כלפי חוץ, היות והיא נתפסת בעיני רבים כתחום עודף ולא חיוני, הנמוך בחשיבותו ממזון ממשי, בריאות וקורת גג. אך האם כך הדבר?
  • יצירות אמנות רבות עוסקות בערימות ובעודפות, והן פתח לעסוק בנושאים שהובאו לעיל.

הכנס מבקש לרענן ולהרחיב את מנעד ההרצאות המסורתיות, ולקדם מודלים חדשניים ושונים של הרצאות-פרפורמנס, הייד-פארק, ומתודות הצגת ידע ומחקר נוספות שמפותחות בשנים האחרונות בכנסים חדשניים ברחבי העולם.

על המעוניינות/ים להגיש:

  1. תקצירים באורך 250 מילים להרצאות בפורמטים שונים
  2. קורות חיים (ניתן לצרף דוגמאות להרצאות קודמות אם ישנן)

לכתובת: jlmartconf@gmail.com

דד-ליין למשלוח הצעות: 15.05.2021

תשובות ינתנו במהלך חודש יוני 2021

אוצרי ומנהלי הכנס: ד״ר רונן אידלמן ויונתן אמיר (״ערב רב״), רינת אדלשטיין (״הרמה״)

הפקהאלינה אלכסה

Dome of Church of the Gesù (Rome)



"תל-חי וצומח", טבע מקומי, זהות מקומית

תערוכה קבוצתית

פתיחה: שישי, 7.5.21
נעילה: שני, 5.7.21
מועדי הדרכות: שישי, 21.5 בשעה 10:00
שלישי, 15.6 בשעה 16:00

צפון הארץ הוא אזור כפרי, שופע צמחיה ובעלי חיים, טבע פראי לצד טבע מבויית; שמורות טבע, נחלים שוצפים, יערות ושפע של חיות ופרחי בר, לצד מטעים, שדות חקלאיים ועדרי בקר.

כיצד משתקף הטבע המקומי בעיני האמנים החיים באזור? כיצד הוא זולג לעולמם הפנימי, אל הסטודיו ואל הנייר? אילו עולמות תוכן הוא משרת בעבודותיהם?

המכון לאמנויות תל-חי וגלריית "הצד השני" מזמינים אתכם לבקר בתערוכה "תל-חי וצומח", שפורסת בפני הצופה את ההשקפה האישית של 10 אמנים, ערבים ויהודים, על זהות מקומית אל מול טבע מקומי.

אמנים מציגים:
אורלי סבר, רחל רבינוביץ', אליעזר זוננשיין, משי קופלביץ', אחמד כנעאן, נעה רז מלמד, כרים אבו שקרה, יונתן אופק, נועה הגלעדי, יובל גברון

אוצרת:
מיכל שכנאי יעקבי, במסגרת קורס אוצרות שנה ג' במכון לאמנויות תל-חי

שעות פתיחה:

ראשון-חמישי בשעות 8:00-19:00, שישי בשעות 8:00-13:00

בחג השבועות ובאסרו חג סגור
הכניסה בהצגת תו ירוק



יום פתוח מקוון לתכניות התואר השני בבצלאל

יום פתוח לחמש תכניות התארים המתקדמים של בצלאל יתקיים ביום שלישי, 11.5.21 אונליין. יום פתוח נוסף יתקיים בחודש יולי 2021.

בצלאל היא האקדמיה המובילה והוותיקה לאמנות, לעיצוב ולארכיטקטורה בישראל, ואקדמיה חשובה ומוכרת בעולם. בית הספר לתארים מתקדמים בבצלאל מאגד חמש תכניות לתואר שני: תואר שני באמנויות (M.F.A), תואר שני בעיצוב תעשייתי (M.Des), תואר שני במדיניות ותיאוריה של האמנויות (M.A עם ובלי תזה בשתי מגמות: אוצרות וכתיבה ביקורתית), תואר שני בעיצוב אורבני (M.Urb.Des) וכן תואר יחיד מסוגו בארץ בתקשורת חזותית (M.Des).

בצלאל חרטה על דגלה לשמר את המסורת, המורשת וההיסטוריה, ולצד זאת לפעול תמיד בקדמת הטכנולוגיה ובחזית היצירה העולמית. התכניות לתואר שני (כולן דו־שנתיות) מכשירות את הסטודנטים ליצירה, לעיצוב ולפיתוח חדשניים, ומקפידות על שיתופי פעולה בין־לאומיים וקשרים הדוקים עם מוסדות מובילים מקבילים בעולם.

ביום שלישי, 11.5.21, יתקיים יום פתוח מקוון לכל תכניות התואר השני בבצלאל. במהלך היום הפתוח יוכלו המתעניינים והמתעניינות להיחשף לתכניות השונות, לפגוש את ראשי התכניות, להכיר סטודנטים ומרצים ולקבל הסבר על מבנה ותכנית הלימודים.

למידע על הימים הפתוחים ולהרשמה: masters.bezalel.ac.il

כנס עיצוב במערכות מורכבות. צילום: מריה שרף



״מה אתם רואים? כתיבה עברית על אמנות ישראלית״

קורס חדש בבית לאמנות ישראלית

הקורס יתקיים בימי שני, בשעות 18:00-19:30, בין התאריכים 24.5-12.7.21

סדרת הרצאות המציעה מבט רענן על אמנות ישראלית דרך קריאה קשובה בטקסטים שנכתבו על ידי אמנים.ות וסופרים.ות. כל מפגש יוקדש לטקסט שונה שיפוענח מחדש בהקשרים עכשוויים על ידי חוקר אחר. הקריאות יעוררו שאלות על נקודות מפגש בין מילה לדימוי חזותי, על גבולות השפה והמדיום, על תרגום והיתכנותו ועל כתיבה ככלי מחקרי עבור האמן. הטקסטים השונים יחשפו אופני שימוש שונים באמנות הכתיבה (ישיר, מטאפורי, מניפסטי), ביחס לאמנות חזותית, לצדה ובעקבותיה.

נושאי ומרצי הקורס:

  • פרופ׳ דרור בורשטיין: יהודית הנדל וצבי מאירוביץ, ״הכוח האחר״.
  • דלית מתתיהו: יצירות ספרות כהצעה למבט באמנות ישראלית: מובי דיק/הרמן מלוויל, עצמים מוצקים/וירג’יניה וולף, תהילה/ש״י עגנון.
  • ד״ר שאול סתר: ״רוגטקה״/תמר גטר.
  • ד״ר אסנת צוקרמן רכטר: ״המעבר בתעלות הדמע תקין״/נועה צדקה.
  • הילה כהן שניידרמן: ״מניפסט התחזוקה״/מירל לדרמן יוקלס.
  • הילה כהן שניידרמן: כתבים/צבי גולדשטיין.
  • פרופ’ אריאל הירשפלד: קנז על האמנות – חמישה מבטים של יהושע קנז על יצירות אמנות.
  • פרופ’ דרור בורשטיין: פסח סלבוסקי, ״ההשראה החוזרת לתיקונה״.

הקורס כולל 8 מפגשים, בין התאריכים 24.5-12.7.21, ימי שני בשעות 18:00-19:30.
הקורס יתקיים במתכונת של למידה מקוונת (zoom). הנרשמים.ות יקבלו גישה לאתר אקדמית מקוונת אליו יעלו הקלטות של ההרצאות לצפייה חוזרת, טקסטים וחומרים משלימים.

עלות: 600 שקלים

הרשמה בקישור: https://bit.ly/2OYGo2K



"חתונה בשעת מגפה": טרגדיה קומית בבית המצורעים / חוויה תיאטרלית לילית

תיאטרון החאן מציג בבית הנסן

מבוסס על סיפור מאת י. ל. פרץ
מחזה ובימוי: איה קפלן, דרמטורגיה ומוזיקה מקורית: דורי פרנס
להזמנת כרטיסים

ב-15 במאי 2021, יעלה תיאטרון החאן הצגה חדשה בשם "חתונה בשעת מגיפה", המבוססת על סיפור מאת י.ל פרץ. בית הנסן, אשר שימש כבית מחסה למצורעים החל משנות ה-50 ועד עזיבת החולה האחרון בשנת 2000, נחשב לאורך השנים למקום אפוף מסתורין. החל משנת 2013, אז הפך למרכז תרבות לעיצוב מדיה וטכנולוגיה ונפתח למבקרים, מהווה המרכז בית ליוצרים, תערוכות מתחלפות, מופעים ועוד, וכעת גאה להציג שיתוף פעולה ראשון עם תיאטרון החאן.

"חתונה בשעת מגיפה" היא אירוע תיאטרלי לילי ומיוחד בסגנון ״Sleep No More״ הניו-יורקית המצליחה, בו חוצה הקהל את החומה המקיפה את המבנה הסגור אל עולם זר ולא מוכר, והולך בעקבות המצורעים אל תוך סצנות המתרחשות בלוקיישנים שונים ומשונים ברחבי המבנה.

"חתונה בשעת מגיפה" היא שיתוף פעולה חדשני וייחודי בין שני מוסדות ירושלמים: בית הנסן, מרכז תרבות לעיצוב מדיה וטכנולוגיה ותיאטרון החאן, אשר נערכה בסיוע הרשות לפיתוח ירושלים והקרן לירושלים.

למידע נוסף  https://hansen.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *