• מערכת ערב רב
  • 25/08/2024

מוזיאון האסלאם החליט לסגת מהצגת עבודה של שולה קשת מחשש לפגיעה ברגשות הציבור

לאחר התייעצות נרחבת עם מומחים לאמנות האסלאם ואנשי דת, (מוסלמים ושאינם מוסלמים) שערך המוזיאון, הוחלט שלא להציג את העבודה בתערוכה "שטיחים, גלגולו של קסם המזרח" מחשש לפגיעה ברגשות הציבור המוסלמי שפוקד את המוזיאון.

התערוכה, שנפתחה במוזיאון האסלאם בסוף חודש יולי האחרון, מתמקדת בשטיחים מאוסף המוזיאון ומשלבת גם עבודות של אמנים ישראליים שמתכתבות עם השטיחים האסלאמיים. המוזיאון פנה אל שולה קשת וביקש להציג את עבודתה "חולת אהבה", צילום קולאז' של שטיח תפילה מוסלמי ודיוקן עצמי, במסגרת התערוכה.

"ביקשתי הסבר", אומרת שולה קשת לאחר שקיבלה את הבשורה על הוצאת עבודתה מהתערוכה טרם פתיחתה. "כל מה שנאמר הוא שזה דיוקן של אישה על שטיח תפילה. מופרך לבוא ולהגיד שזה מעליב את המוסלמים. לא מדובר במסגד, מדובר במוזיאון. העבודה עוסקת בזהות שלי, בהיסטוריה המשפחתית כמזרחית ממוצא איראני".

מדוברות המוזיאון נמסר: "בחרנו להציג עבודות אמנות עכשווית של אמנים ישראלים המתכתבות צורנית עם שטיחים שונים ובמקביל עוסקים בדימוי השטיח בעבודותיהם, כסמל לבחינת הזהות האישית, התרבותית והלאומית. עבודתה של שולה קשת, אמנית רבת זכויות בתרבות הישראלית, הייתה מיועדת אף היא לתצוגה במוזיאון. העבודה מציגה את דמותה של האמנית המוגדר עפ"י הז'אנר של אמנות האסלאם כשטיח תפילה. לצערנו הרב, לאחר התייעצויות רבות עם מומחים לאמנות האסלאם, כמו גם אנשי דת (גם לא מוסלמים), יש בעבודה זו בכדי לפגוע עמוקות ברגשות הציבור המוסלמי הפוקד את המוזיאון, מעשרות אלפי התלמידים ועד מבוגרים. בשל כך התקבלה בלב כבד ההחלטה שלא להציג את העבודה בתערוכה".