• מערכת ערב רב
  • 17/06/2024

מוזיאון ארץ־ישראל משיק את "הבית לצילום", אתר לתיעוד ומחקר של צילום מקומי

מוזיאון ארץ־ישראל, תל אביב, משיק בשיתוף עם מפעל הפיס את הבית לצילום, אתר המשמש מרכז ידע ומחקר להיסטוריה של הצילום בארץ מראשיתו ועד היום.

האתר, פרי חזונו של גיא רז, אוצר הצילום של מוז"א, משתף פעולה עם צלמים, ארכיונים, חוקרים ואוצרים על מנת להנגיש לקהל הרחב את ההיסטוריה העשירה של הצילום בארץ ואת תרומתם של הצלמות והצלמים לחברה ולתרבות הישראלית והעולמית.

אמיל גרינצווייג בהפגנת שלום עכשיו, 1983, צילום: ורדי כהנא, באדיבות הצלמת

״הבית לצילום הוא אתר מתעדכן – יפורסמו בו תצלומים, מחקרים, עדכוני חדשות, סקירה היסטורית של הצילום בארץ לתקופותיו ומבחר מאמרים של טובי הכותבים על הצילום בארץ. צוות האתר ייזום פעולות שימור ומחקר וירחיב את הסיקור הכתוב והחזותי של 170 שנות צילום בארץ, על עבודתם של מאות צלמים מקומיים שפעלו כאן לאורך השנים. עוד יוצגו באתר תצלומים איקוניים שהם חלק מהזיכרון הקולקטיבי בישראל.״

במסגרת השקת הבית לצילום, מוז"א משיק פרס לצילום ע"ש ורנר וענת בראון, בתמיכת הקרן להנצחת מורשתם. הפרס יוענק השנה לראשונה בשתי קטגוריות: פרס אמן בכיר בסך 50,000 ש"ח ופרס אמן צעיר בסך 30,000 ש"ח. פרס אמן בכיר מיועד לאמני צילום, אזרחי מדינת ישראל מעל גיל 55, הפעילים בתחום הצילום לפחות 20 שנה ברציפות, אשר עבודתם השאירה חותם בתרבות ובאמנות בישראל. פרס אמן צעיר מיועד לאמנים ישראלים בעלי תואר אקדמי באמנות או בצילום, אשר עבודותיהם הוצגו לפחות בשתי תערוכות מוכרות בארץ. מועמדויות יתקבלו בין ה-18 ביוני 2024 ועד ה־18 באוגוסט 2024 בלבד. הפרס יוענק במסגרת אירוע מיוחד שיתקיים במוזיאון במהלך שנת 2024.

אירוע ההשקה יתקיים ביום שלישי, 18.06.24 בשעה 18:00 במוז"א.

הבית לצילום – המרכז לתיעוד ומחקר של צילום מקומי