• מערכת ערב רב
  • 03/07/2024

המרכז לאמנות עכשווית רמלה נסגר

המרכז לאמנות עכשווית רמלה נסגר למבקרים חמש שנים בלבד לאחר היווסדו, תוכנית התערוכות שתוכננה לשנה הקרובה בוטלה, ועבודתה של של מייסדת המקום והאוצרת ד"ר סמדר שפי הופסקה.

המרכז נוסד בשנת 2019 בניסיון להניע תהליכים תרבותיים בפריפריה, לטפח חינוך לאמנות ולקדם חשיפה של מיטב האמנות הישראלית והבינלאומית לכלל הקהילות המרכיבות את החברה. הפעילות התרבותית במרכז עסקה בנושאי הגירה ומגדר, זהות ושייכות, בתערוכות בהשתתפות טל שוחט, אריק אליהו בוקובזה, האלה אבו קישק, אלנה צ'רטי שטיין, מתי אלמליח, אסף הינדן, עוז מלול ונעמה ערד. לצד התערוכות קיים המרכז מפגשי אמן, מופעים וסדנאות יצירה בבתי אבות, במרכזים שכונתיים, בבית היהודי-ערבי ברמלה ועוד.

לדברי שפי, בתוכנית התערוכות שתוכננה לשנה הקרובה נכללו שיתופי פעולה עם גורמים בתחומי התרבות והמורשת וכבר גויסו עבורם תרומות ותמיכות מעמותות ותורמים פרטיים.

מעיריית רמלה נמסר כי ״עיריית רמלה מייחסת חשיבות רבה לקידום התרבות בעיר, ולכן יזמה והקימה את המרכז לאמנות עכשווית לפני מספר שנים. המרכז הפך למוקד משמעותי של פעילות תרבותית והציג הישגים רבים לאורך תקופת פעילותו.

כמו רשויות מקומיות רבות אחרות, גם רמלה מתמודדת בשנה האחרונה עם אתגרים תקציביים אשר חייבו את העירייה לבחון מחדש את היקף ההשקעה במגוון תחומים, לרבות במרכז לאמנות עכשווית. חשוב להבהיר כי המרכז לא נסגר, אלא נמצא בשלבי התאמה מחדש של פעילותו. בשלב זה אין תערוכה פעילה, אך העירייה עתידה לפרסם בקרוב מכרז לגיוס אוצרת חדשה, וזאת במטרה להמשיך ולהפעיל את המרכז לטובת הציבור.