• מערכת ערב רב
  • 07/08/2024

ברכה ליכטנברג אטינגר היא זוכת ״פרס בקי דקל״ לאמנית מצטיינת לשנת 2024, ציון לשבח יוענק לאסתר כהן ולפאטמה שנאן

"פרס בקי דקל" בגובה 15,000 ש״ח, וכן שני ציונים לשבח על סך 5000 ש״ח כל אחד, מוענקים החל משנת 2019, בחסות TLVseed, מטעם העמותה לחקר אמנות נשים ומגדר בישראל.

המשגותיה הרעיוניות של ברכה ליכטנברג אטינגר נטועות בשדה השיח הפסיכואנליטי ובשיח הפמיניסטי, ואלו מתורגמות ליצירות אמנות חזותיות מרתקות. ברכה מטעינה את עבודותיה במטען נשי ואוטוביוגרפי עמוק, ומזמנת את הצופה לצלילה עמוקה אל מרחבי התת-מודע באמצעות עבודות אמנות ציוריות מורכבות ומרובדות. ברכה היא אישיות אמנותית בולטת וחשובה בשיח המקומי והבינלאומי, הן כתיאורטיקנית מובילה והן כאמנית בינלאומית חשובה ופורצת דרך.

ברכה ל' אטינגר, מלאכית הנשיאה – חללה, מס' 1, 2017-2023, שמן על בד, 50.3X50.3ס"מ

ציון לשבח לאמניות אסתר כהן ופאטמה שנאן בפרס בקי דקל לאמניות עכשוויות לשנת 2024
יצירתה של אסתר כהן מאופיינות בעבודות רישום עמלניות ודייקניות כשהיא בוראת עולמות של ריטואלים, לחשים, פולקלור וקמעות. יצירותיה היפיפיות מעלות על נס עולמות תוכן שלא פעם נדחקו לשוליים ונחשבו נמוכים או "לא ראויים" בשדה האמנות המקומי וכיום מקבלים מקום של כבוד.
ביצירותיה הצבעוניות של פאטמה שנאן מצוי תמיד עומק רגשי מטלטל, שהוא בעל רגישות מגדרית-נשית עמוקה. שנאן הצליחה להתגבר על מכשולים אדירים ולפרוץ דרך ולחצוב מקום לעצמה כיוצרת בולטת בשדה האמנות והיא ללא ספק מהווה דוגמא לאמניות אחרות.
ועדת השיפוט: אבי לובין, אניסה אשקר, אמירה זיאן, ד״ר גליה בר אור, ורד ניסים, זיוי ברמן, ד״ר עדי לוריא חיון, סבטלנה ריינגולד, ד״ר קציעה עלון ורז סמירה.