• מערכת ערב רב
  • 10/09/2024

במאי סרטים נכלא במעצר מנהלי למשך חצי שנה

במאי הסרטים הדוקומנטריים אברהם שפירא נשלח למעצר מנהלי של חצי שנה. שפירא התפרסם בשנים האחרונות כיוצר סרטים עבור התוכנית ״זמן אמת״ בכאן 11. סרטיו עוסקים בין השאר בימין הקיצוני בישראל, וקשריו בסביבות אלו איפשרו לו להביא קולות אותנטיים מהשטח. בידיעה שפורסמה באתר ״הקול היהודי״ צויין כי שפירא נעצר לפני שבועיים כאשר יצא מביתו בבוקר לקראת יום צילומים. בעת המעצר הגישו לו השוטרים צו מעצר מנהלי שנחתם על ידי שר הביטחון למשך חצי השנה הקרובה.

על פי טענת פעיל הימין שמעון ריקלין, שפירא נעצר לקראת השלמת סרט בשם "השב"כ ידע". הסרט עוסק בשיטות הפעולה שננקטו בארגון הביטחון לפני רצח רבין, וביניהן מה שמתואר כ״הפעלת שמפניות, סוכנים מדיחים, תפירת תיקים והכפשות תקשורתיות כנגד הימין״.

כתב השטחים והדתות של ישראל היום חנן גרינווד פרסם את תגובתו החריפה של השב"כ לטענות: ״אברהם שפירא הינו פעיל אלים וקיצוני המעורב בהכוונת נערי גבעות וצעירים לביצוע פעילות אלימה באיזור השומרון. שפירא נעצר לחקירת משטרה בחשד שלקח חלק באירועי הטרור בכפר גית ב-15/8, במהלכם נרצח פלסטיני והוצתו 4 בתים, מחלקם אף חולצו תושבים ע"י כוחות צה"ל מתוך הלהבות. במהלך חקירתו לא שיתף פעולה, ובהעדר חלופה פלילית הוחלט על מעצרו המנהלי עקב המסוכנות הרבה מהמשך פעילותו. מעצרו והמודיעין שבבסיס המעצר נבחן על ידי בית המשפט המחוזי ואושר למלוא התקופה. הטענה השקרית כי שפירא נעצר בשל היותו "במאי סרטים", משוללת כל יסוד, והרקע למעצרו הוא המסוכנות הנשקפת ממנו, בפרט בעת הזו. שב״כ לא ירתע ממילוי תפקידו ע"פ חוק, גם מול השמצות וטענות שקריות".

מערכת ״ערב רב״ מתנגדת לשימוש במעצרים מנהליים הן כלפי ערבים והן כלפי יהודים.