• מערכת ערב רב
  • 17/11/2023

כל חברי ועדת האיתור של דוקומנטה התפטרו

ארבעת החברים הנותרים בוועדת איתור המנהל האמנותי של תערוכת דוקומנטה הבאה התפטרו אמש (חמישי), בעקבות מה שתואר כתהליך קבלת החלטות קשה ביותר. "בנסיבות הנוכחיות איננו מאמינים שיש בגרמניה מקום פתוח לחילופי רעיונות, ולפיתוח גישות אמנותיות מורכבות וניואנסיות שמגיעות לאמני ואוצרי דוקומנטה", כתבו האוצרים סיימון נג'אמי, גונג יאן, קתרין רומברג ומריה אינס רודריגז, במכתב שפורסם ביום חמישי ב-e-flux.

להתפטרות ארבעת חברי וחברות הוועדה קדמה עזיבתם של האמנית והפילוסופית הישראלית ברכה ל. אטינגר והמשורר והמבקר ההודי רנג'יט האסקוט, שהתפטרו מהוועדה ביום שישי וראשון, בהתאמה. המהלך מעמיד בספק את עתידה של תערוכת 2027.

אטינגר ייחסה את החלטתה לחוסר יכולת להשתתף בפגישות בעקבות הטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר, ואמרה שהחליטה לעזוב את הוועדה בשל הזמנים האפלים שפוקדים את מולדתה.

האסקוט הוקע על ידי הנהלת דוקומנטה בשל חתימה על מכתב תמיכה בארגון BDS משנת 2019, שפורש כהשוואה בין ציונות לתנועת הלאומנות ההינדית. הנהלת דוקומנטה כינתה את המכתב "אנטישמי", ואילו האסקוט טען במכתב ההתפטרות כי "ברור לי שבאווירה הרעילה הזו אין מקום לדיון בניואנסים של סוגיות העומדות על הפרק".