רב ערב 19.06.24

פתיחת תערוכת בוגרי.ות התכנית לתואר שני באמנויות בבצלאל | חיים מאור / "הניצבות" | מרתון רישום מודל, מכוניות ומכונות במוסך דוידוב | סיור מודרך בתערוכה ״האומן 26: ארבעים שנות יצירה בסדנאות האמנים״

קוראות יקרות, קוראים יקרים,

משמעויות המלחמה שהחלה בשבעה באוקטובר ממשיכות לעצב את המציאות המקומית המדממת, וגם את התגובות האמנותיות הבינלאומיות. המוסד הניו יורקי PRINTED MATTER חנך השבוע מיצב חלון של האמן SHADOW COMMS, המציג קולאז' הירואי של דימוי פריצת הגדר במהלך המתקפה. המיצב נקרא "Every border is a wound on the face of the earth/ When it breaks open, you can see the brutality of its construction", ואינו כולל שום אזכור של האלימות הברוטאלית שפריצת הגדר אפשרה.

הדימוי הזה, כך נדמה, אינו חדשות. בשיחה בין חברי המערכת עלתה השאלה "למה שלמישהו יהיה אכפת מפוסטר בכניסה לחנות ספרים?" ומאידך, אי אפשר להתעלם מהצטברות האירועים, שבוע אחרי המתקפה האנטישמית הבוטה על ביתה של מנהלת מוזיאון ברוקלין, ולצד עוד ועוד דיווחים על פגיעות מכוונות בדמויות המזוהות כ"ציוניות". מגזיני אמנות כמו ״הייפראלרג׳יק״ הניו יורקי מקדישים אייטמים רבים מדי שבוע לביטולי תערוכות ומשרות, הפגנות ועצומות פרו־פלסטיניות ופרו־ישראליות גם יחד. נדמה שבתקופה זו חלק ניכר מהליבידו האמנותי האמריקאי מכוון לשאלות איזו אמנות לא לעשות, באילו מוזיאונים לא להציג ולאילו הרצאות לא להקשיב.

בינתיים אצלנו, אנחנו שמחים לספר שעריכת הגיליון המודפס השביעי של ערב רב נכנסת לישורת האחרונה. הגיליון כולל מאמרים חדשים ומרתקים מאת מיטב הכותבות והכותבים, ובהם מאמרים העוסקים בדימוי מחאה שנוצרו בשנתיים האחרונות, בתגובות של עולם האמנות המקומי והבינלאומי לטבח השבעה באוקטובר והמלחמה שפרצה בעקבותיו. פרטים וקישורים להזמנת גיליונות – ממש בקרוב. בינתיים אפשר לרכוש את גיליונות 01–06 כאן.

עוד השבוע בערב רב: מאמר קטלוגי פואטי של אילנית קונופני על התערוכה "שלוש שריטות ומכתב אהבה" של איזבלה וולובניק במוזיאון הרצליה, ושפע של קולות קוראים חדשים לעיונכם.



"הטיית ההווֶה"

פתיחת תערוכת בוגרי.ות התכנית לתואר שני באמנויות (.M.F.A) 2024, בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

רחוב הרצל 119, תל אביב
פתיחה: חמישי, 27.6.24 בשעה 19:00
נעילה: 13.7.24
אוצר: פרופ' דור גז

תערוכת בוגרי ובוגרות התכנית כוללת השנה 23 מציגות ומציגים והיא כוללת מגוון רחב של עבודות שנוצרו באמצעים שונים ובהם מיצג, צילום, וידאו, ציור, פיסול, מיצב וסאונד.

בדומה לשנים קודמות, התערוכה הנוכחית אינה מתבססת על עיקרון תמטי מכַוון, אך אפשר למצוא בה את עקבותיו הטריות של ההווה. התערוכה נפתחת השנה לאחר אירועי השבעה באוקטובר ובצל מלחמה מתמשכת ועקובה מדם בעזה.

חלק מהעבודות בתערוכה עוסקות באופן ישיר ומוצהר באירועי השבעה באוקטובר ובחודשי המלחמה שלאחריהם. אחרות בוחנות הגדרות של זהות, בית, מולדת והיסטוריה משפחתית, ומתייחסות לתולדות המקום. עבודות רבות מציגות שאלות הקשורות במאפייני הקיום העכשווי: חוסר ודאות, המתנה מתמשכת, ערעור היציבות ותחושה של אופק לא ברור.

במסגרת התערוכה תתקיים לראשונה הכרזה על הזוכה בפרס "ריבקינד בן צור" לבוגר.ת התכנית, שנוסד השנה. הפרס כולל מענק כספי וכן בחירת עבודת אמנות של בוגר.ת התכנית עבור אוסף האמנות הקבוע של מוזיאון תל אביב לאמנות.

שעות פתיחה:
שלישי–חמישי בשעות 12:00–22:00, שישי 10:00–14:00, שבת 12:00–22:00 | לקריאה נוספת: https://www.bezalel.ac.il/events/658177



חיים מאור / "הניצבות"

גלריה בארי בתל אביב, בית רומנו

אוצרת: ד"ר זיוה ילין
פתיחה: חמישי, 27.6.23 בשעה 18:30

נעילה: 10.8.24

מאז ילדותו מוקף חיים מאור בנשים צעירות ומבוגרות, החל בשלוש אחיותיו הצעירות ממנו, דרך אימו וסבתו, וכלה בסטודנטיות הרבות שלמדו אמנות לצידו ובתלמידותיו. הוא מרגיש נוח יותר בחברת נשים ולרוב משמש להן כאח, כאוזן קשבת לסיפוריהן ומצוקותיהן.

סדרת הציורים של נשים ניצבות, מלפנים או מהגב, מציגה דמויות של נשים עוצמתיות הניצבות למול האמן בשלל שמלותיהן המדוגמות על מצע עץ בפורמט מאורך. בעבודות אלו ניתן למצוא צבעוניות, אורנמנטיקה וסגנון ציורי עשיר ופרטני שלא היה בציוריו הקודמים. הנשים מסוימות מאוד וגם המיקום שלהן אל מול הנוף. האופן שבו ניצבות הנשים על רקע הנופים והאופן שבו העבודות מוצבות בשורה זו לצד זו, כל אלו מאפיינים את התערוכה החדשה בגלריית בארי בבית רומנו.

את הנשים הניצבות מלוות פתקיות "ממו" מצוירות, שנוספו לציוריו של מאור בשנים האחרונות. הממו היא פתקית נייר צבעונית ובגבה פס דביק, אשר משמשת כנייר לכתיבת מידע קצר, בדרך כלל תזכורת כלשהי המתייחסת לאובייקט שעליו היא מודבקת. ה"ממו" בא מתוך המודעות לשכחה הגוברת עם הזקנה, החשש מאובדן הזיכרונות והפחד לאבד את זהותנו, שמהווים מניע ביצירותיו של חיים מאור. הרהור טורדני שמבקש טיפול.

חיים מאור



מרתון רישום מודל, מכוניות ומכונות במוסך דוידוב

רחוב האומן 26, אזור התעשייה תלפיות, ירושלים

שישי, 21.6.24, בשעות 9:00–12:00

מוזמנות ומוזמנים להצטרף אלינו, להתנסות בתרגילי רישום בצבע, בגרפיט ובפחם, בהנחיית האמנים והמרצים הוותיקים רעיה ברוקנטל, דן אורימיאן ורונן סימן טוב.

האירוע מתקיים במסגרת התערוכה המוצגת בימים אלו בסדנאות האמנים: ״האומן 26: ארבעים שנות יצירה בסדנאות האמנים ירושלים״.

האירוע מתקיים בחסות מרכז שירות דוידוב לכל סוגי הרכב. ההשתתפות ללא עלות, מלבד הוצאות חומרים בסך 30 ש״ח. מספר מקומות מוגבל.

הרשמה כאן:https://bit.ly/4byV9ht



סיור מודרך בתערוכה ״האומן 26: ארבעים שנות יצירה בסדנאות האמנים״

סדנאות האמנים, רחוב האומן 26 ירושלים

שישי, 21.6.24, בשעה 12:00

בהנחיית אחת מאוצרות התערוכה, דביר שקד, ובהשתתפות האמנים והאמניות.

הסיור ללא עלות. ניתן להירשם כאן:  https://bit.ly/44E3ApC

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *