לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-16.12.10 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'

בחיים לא ניהלתי כ"כ הרבה שיחות על מזג האוויר כמו בשבוע האחרון. פתאום התחיל החורף, וקררר… כבר הספקתי לשכוח כמה קר יכול להיות אפילו בת"א. אבל חורף זה גם כיף, כי רק בחורף, לדוגמה, אפשר להגיד "איזה כיף שחורף", תוך כירבול מפנק בפוך עם ספר או סרט טוב. וגשם זה הרי ברכה וכאלה, אז יאללה.. […]

בחיים לא ניהלתי כ"כ הרבה שיחות על מזג האוויר כמו בשבוע האחרון. פתאום התחיל החורף, וקררר… כבר הספקתי לשכוח כמה קר יכול להיות אפילו בת"א. אבל חורף זה גם כיף, כי רק בחורף, לדוגמה, אפשר להגיד "איזה כיף שחורף", תוך כירבול מפנק בפוך עם ספר או סרט טוב. וגשם זה הרי ברכה וכאלה, אז יאללה.. למה לא? אני זורמת. בדיוק כמו הגשם (שבינתיים נמצא בהפוגה קלה, אבל אין לי ספק שהוא יחזור ויראה לנו מה זה).

החנות, חלון ראווה

ובינתיים, המלצות חמות לשבוע הקרוב:

הערב, יום חמישי, ה-16.12.10:

פתיחה חגיגית: "החנות". זהו פרוייקט אמנות המציע במה מוקפדת ואלגנטית מאוד לפרפורמנס, הצגות בין תחומיות ותערוכות. בזוג חלונות הראווה הגדולים יהיו מעתה תערוכות יחיד של אמנים, שיצרו עבודות יעודייות וחדשות למקום. תערוכת הבכורה תהיה של טמיר ליכטנברג, תחת השם "זְחוּחִית". זחיחות, תזוזה של הדעת ממקומה הראוי, תורגמה בויקיפדיה ל'אופוריה', בטענה שהזחיחות היא אופוריה בעברית. בכל מקרה, הסיכויים הם לטובת מיקומה החדש של הדעת. המקום הוקם ומנוהל ע"י שחר מרום – אמן תיאטרון חזותי, ועודד ורטש – אמן פלסטי ומוזיקאי.

בגלריה טבי לאמנות תפתח התערוכה "ראש מנוע", של אמנית הוידאו שרון בלבן. "בלבן מצליחה להחיות את הסתמי ולייצר ממנו תחושה של התפעמות וחד פעמיות. נקודת המבט שלה נוסכת אירוטיקה בזרם מים סתמי, הופכת כף יד לגוף גברי עירום ובקבוק סבון נוזלי למעין גברת אצילה המחכה מול החלון לאהובה שישוב" (מתוך הקומוניקט). אוצרים: דנה גילרמן ושגיא רפאל.

בגלריה אינדי תפתח תערוכתה של דניאלה הורבין "איסמנינג". הורבין חזרה לבית ילדותה לאחר שנים רבות של ניתוק מהמקום – שכונה הנמצאת באיסמנינג, כפר בן אלף ומאתיים שנה שהתפתח והפך לאחרונה לעיר. הצילומים מתעדים את הנסיעה הזו, את חווית זיכרון הבית המתנפצת על קיר הקור והניכור, בית שהוא קיר עליו נשברים הזיכרונות.

משחקים באש – אמנות עכשווית מגיבה בגלריה בבת ים. תערוכת בזק (שהוקמה בעקבות אירועי שבוע שעבר) עם מטרה נאה: מחצית מההתרמות יתרמו לבית היתומים ימין אורד, שנשרף בכרמל.

פתיחת תערוכת יחיד לרימה ארסלנוב בשם "דומדמנים" בקישון. ארסלנוב מפסלת ומציירת גמדים רובוטיים, המבצעים פעולות הומוריסטיות ומופרכות.

ציבי גבע מציג את "העבודות האחרות" בתערוכת יחיד בגלריה ferrate.

"לשאוף אויר קצת" – בבית ביאליק תיפתח תערוכה חדשה לגדעון רובין (נכדו של ראובן רובין וצייר בזכות עצמו), לכבוד יום הולדתו של המשורר הלאומי – חיים נחמן ביאליק. רובין יצר במיוחד לתערוכה זו 150 רישומי צבע המתחברים לסרט אנימציה, המעביר את אורך הרוח של ביאליק, בצעידתו היומית ברחובות תל אביב הצעירה.

בפרדיגמה, תערוכה קבוצתית עם השם החביב "כסא הוא כסא הוא כסא".

בגלריה שלוש תפתח תערוכת היחיד של גסטון צבי איצקוביץ: "אמה, רגל, זרת". התערוכה עומדת על המתח בין בחירת מושאים והליך עבודה שהוא מחקרי, שיטתי ואובייקטיבי, לבין העובדה שיחידות המדידה נגזרות מאיברי גוף האדם, והשימוש בהן בעבר היה לא אחיד והשתנה ממקום למקום, מחברה לחברה ולעתים גם מאדם לאדם.

בגלריה דביר תערוכת יחיד לינאי טויסטר: "Keepers of the Light".

במוזיאון פ"ת יתקיים אירוע הקרנת הבכורה לעבודת הוידיאו של איציק בדש "זאלה". "זאלה" הוא כינוי ערבי-לובי עתיק למקוננת, מדיום השוזרת בין החיים לבין המוות בשרשרת הדורות הנשית. בדש חוקר טקסים ופולחני חיים ומוות. זאלה משלבת בין היבטים אוטוביוגרפיים, להיבטים תרבותיים-מסורתיים והיסטוריים של יהדות לוב.

מיה וכטל

יום שישי, ה-17.12.10:

השקת הקטלוג של גלעד אפרת "נוף קוף" בעין חרוד, ובנוסף דיון בנושא "נוף".

שיח גלריה עם אסף רומאנו ופרופ' חיים מאור בתערוכה: דבר תלוי בדבר, בגלריה הקיבוץ.

יום שבת, ה-18.12.10:

בגלריה גרוס נפתחות שתי תערוכות חדשות באוצרות נעמי שלו. מיה וכטל מציגה את "איך מסבירים טבע מת לארנבת חיה". הארנבת המזוהה עם וכטל, מצליחה לשרוד למרות הסכנות הרבות שצופנים החיים, מהווה דיוקן עצמי. הארנבת מהווה פראפראזה למיצג של בויס, בו התהלך עם ארנבת מתה בין יצירות אמנות בגלריה בדיסלדורף בעודו מסביר לה את החידה בבסיס היצירה והחוויה האמנותית: "אמנות" אמר לה "לא ניתן לפענח באמצעות חשיבה רציונאלית אלא רק באמצעות דמיון, השראה, אינטואיציה ותשוקה".
גל ברזילי פותח את "משפחתי, מפלצת, וכּלה מחַרבּנת", שם הוא בוחן את המרכיבים הפסיכודינמיים ביחסים בתוך המשפחה באמצעות חמישה ציורים ושני פסלים.

אילה ניצב מציגה בגלריה של כברי את "סוויסאייר", בתערוכת פרס בחירת האוצר של בוגרי 2009, במכון לאמנות אורנים. התערוכה מעמידה במרכזה את המבט המכונן את המציאות, ואת תודעת המתבונן, שאוצר בחובו פוטנציאל לפעולה. "מבטי הנשוא מערבה ראה בנוף האירופי ממד אקזוטי, בדומה, אולי, לאופן בו תפסו בני אירופה בתחילת המאה הקודמת תרבויות פרימיטיביות כמודל נכסף".

פתיחת תערוכת צילום בשם "כמעט אפשר לגעת" לזכרו של מורל דרפלר ז"ל, ב'גלריה מיגדל המים' בנהריה. התערוכה מתקיימת בעיר תשע שנים לאחר שדרפלר נרצח בפיגוע חבלני בתחנת הרכבת, כשהגיע לביקור משפחתי. הצילומים מדמים את פעולת החיים והזמן המעביר אותנו פורענויות שונות, דור אחרי דור. אוצרת: לי רמון.

לקראת נעילת התערוכה – INBETWEEN בp8, ייערך שיח גלריה עם קרני ברזילי אוצרת התערוכה, ועם חלק מאמני הקבוצה: איה אליאב, מיכל בלומנפלד, אופיר פלדמן, פיימטה מארטגאני. מצב הביניים "בין לבין" מוכר לכולנו כאשר אנו מגיעים לארץ זרה, אך עבור חברי הקבוצה חוויה זו היא המציאות והמנוע האמנותי. תחושת התלישות וכפל הזהות מעסיקה אותם ומתוכה הם יוצרים. מתוך החוויה המאד פרטית ובו זמנית אוניברסאלית הם יוצרים מעבדת זהות המעודדת את הצופה לפגוש את הזהות של עצמו. 

יום שלישי, ה-21.12.10:

מראה מקום – מסע בגליציה, בבית עגנון בירושלים. מציגים: ברוך גיאן, אוסקר אבוש, עמרי שפירא. אוצר: שמעון לב. 

שרון בלבן

הנה קצת ממה שהתפרסם באינטרנט בשבוע האחרון:

יובל סער על תערוכת טיפוגרפית בגלריה דיזיינספייס.

אלי ארמון אזולאי בסטודיו של אליס קלינגמן.

יעל גוטרייך אורון עם המדריך השלם לאספן המתחיל.

קומפוזיציה פרסמה את המגזין ה-15, עם צילומים מאלפים, כרגיל. להורדה.

דניאל זילברברג מראיינת את נעמי אביב ונועם סגל, אוצרות "ניאו ברבריזם", ואמיר בוגן מציג את "The Kosher Butcher".

על סדנת ההדפס החדשה בסטודיו בעלי המלאכה.

מחוץ לאינטרנט, יצא גליון חדש של מיס.יוז, הפעם בנושא: אקו-סקס. הגיליון עוסק בפוליטיקה של האקולוגיה דרך בירור יחסים בין מין ומיניות לבין טבע, טבעיות וסביבה טבעית. בערב רב התפרסם מאמרו של מתי שמואלוף "מסיכת ההצלחה, הזוהר והכוח", המופיע בכתב העת.

ציטוט לסיום: "עכשיו יגיעו סטטוסים על חורף, וגשם, ורטיבות, ופוך, ובאופן טבעי כולם יעסקו בסוף בסקס" (סטטוס כלשהו בפייסבוק).

חורף נעים לכולם..

מיכל בלומנפלד - מתוך המיצב Dorothy בתערוכה INBETWEEN בגלריה p8

2 תגובות על לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-16.12.10 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'

    גם שבוע הסופה וגם שבוע האש לפני כן הוכיח לנו שוב מה מקומנו בעולם הזה

    אהבתי את השינוי במבנה הטור השבוע, יותר נעים לחזור ולקרוא

    תודה 🙂
    אני שמחה לראות שהטור חזר במרץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *