לא רק יין זול ה-16.9.2010, טור מיוחד ליום כיפור

"הדם מותר" הכריז בן דודי דקות לפני שנקראנו להכנס להאנגר הפ'צה קוצ'ה בהקשר לשיחה בה כל אחד מהנמענים סיפר על תגובות תוקפניות כלפי דעות ואירועים יומיומיים מזדמנים. הפצ'ה קוצ'ה היה נהדר, זמן דיבור נקי, שש דקות וארבעים שניות כשההפרעות היחידות באמצע היו מחיאות כפיים בקטעים המרגשים. הסכנה הגדולה של התרבות בכלל היא שגם אנשיה יהפכו […]

"הדם מותר" הכריז בן דודי דקות לפני שנקראנו להכנס להאנגר הפ'צה קוצ'ה בהקשר לשיחה בה כל אחד מהנמענים סיפר על תגובות תוקפניות כלפי דעות ואירועים יומיומיים מזדמנים. הפצ'ה קוצ'ה היה נהדר, זמן דיבור נקי, שש דקות וארבעים שניות כשההפרעות היחידות באמצע היו מחיאות כפיים בקטעים המרגשים. הסכנה הגדולה של התרבות בכלל היא שגם אנשיה יהפכו למשתתפי פופוליטיקה. משהו עכור נוצר באוויר בזמן שנמסנו בקיץ. בפייסבוק אני משתדלת להמנע יותר ויותר מלינקים פוליטיים אינסוף. משהו מרגיש מתלהם, משהו מרגיש אלים, מפחיד, מתסכל. "מי שיתייג אותי בשנה טובה אני אעיף מהחברים שלי", "מי שאני עכשיו תופס עם תמונת פרופיל של גלעד שליט אני מעיף מהחברים שלי", "מי שלא יבוא היום להפגנה נגד גירוש הילדים ינושל מסצינת האמנות" וכל אלה אל מול טוקבקיסטים צמאי דם.

האמנות יכולה להיות סוג פתרון לדיון עמוק, חריף, אך גם תרבותי, דווקא בשקט. כמו כביש ראשי ביום כיפור, מכיל את כל מטעני השנה, והכל קיים בו.

בטור זה מלבד האירועים אוסיף הרבה מאוד לינקים, כדי שיהיה לכם מה לקרוא אם אינכם שומרי חג ושבת, לוח אקסקלוסיבי, וכמה סליחות אופציונליות לאנשים בסצינת האמנות.

לארס טונביורק השוודי יראה לנו מזה חורף בגלריה ברוורמן

לארס טונביורק השוודי יראה לנו מזה חורף בגלריה ברוורמן

היום, יום חמישי ה-16.9.2010, ח' בתשרי תשע"א. מחר ערב יום כיפור.

בגלריה נגא טליה קינן פותחת את התערוכה 'אשמורת אחרונה', מה שלגמרי הדביק אותי כל השבוע בשיר הזה. בתערוכה היא תציג ציורי קיר עליהם תקרין דימוי זז כמיטב המסורת הקיננית, לרקע סאונד של בן זוגה החינני גיא שרף. פייסבוק.

בגלריה של המדרשה תמר הרפז פותחת את התערוכה REVERSE ENGINEERING, או בתרגום קלוקל: הנדסה ברוורס. מה שתראו מבחוץ, הוא לא מה שתראו מבפנים, וכל זה בזכות יכולת הטכנולוגיה המופלאה, מיושנת וחדשנית, ובעיקר פנים אמנותית. פייסבוק.

בחנינא נפתחת התערוכה "אֶתֶר", על שם החומר הטהור אותו נושמים האלים היווניים, החומר הממלא את המרחב, ואולי אפילו על שם החומר ששימש פעם להרדמה רפואית. את ייצוג האתר יממשו שבעה בוגי בתי ספר צעירים: אורית דניאל, אייל יערי, מעין חיו, גיא אייזן, אומיימה אבו רוקן, עמית מרזל ומישל פלטניק. פייסבוק.

גלריה ברוורמן הזמינה 3 אמנים שוודים לשטוף לנו את העיניים, לארס טונביורק יראה לנו מזה חורף על אמת, יאספר וולדרסטן יראה לנו מזה רישומים אפלים ושנונים, וקריסטין אודלונד תראה לנו מזה רישומים ביולוגיים. לתערוכה אגב קוראים 'סגידה לשמש', הנה משהו שדווקא אנחנו יכולים לתת להם להתענג עליו בשפע. אוצרת: סנדה וייל. פייסבוק.

בגלריה בבית האדריכל ביפו נעמה מישר אוצרת את "פה, יפו". דפנה שלום, אנה כהן-ינאי, ראפת חטאב, דידיה בן לולו ואניסה אשקר יראו לכם את היחס שלהם למה שקורה ביפו.

מי שירצה לפגוש את ידיד רובין, היום זה הזמן במוזיאון תל אביב. פייסבוק.

יום שני

עוד אין פתיחה רשמית, אבל אתם כבר מוזמנים להתחיל לבקר באחת התערוכות המגניבות שיצא לי להשתתף בהן: 'אנדי וורהול ואמנים ישראלים מציגים: גיבורי תרבות יהודים'. בית התפוצות קיבל את סדרת הדיוקנאות היהודים של אנדי וורהול במתנה, ולצד האמן הנערץ יציגו: אליהו אריק בוקובזה, דוד טרטקובר, שי עבאדי, חנוך פיבן, עידו שמי, ויגאל תומרקין ועבדתכם הנאמנה, הנציגות הנשית והצעירה. פרטים נוספים בקרוב!

יום רביעי

ב-ל'אטליה תל אביב יוקרן הסרט קרימסטר1 של מת'יו ברני, בשבוע הבא יוקרן קרימסטר 2. הכניסה עולה 10 שקלים חדשים. פייסבוק.

וגם

ביום שלישי שעבר נפתחה בקו 16 התערוכה 'גריל' של רוית מישלי. התערוכה איננה בתוך החלל, אלא במגרש שליד, שם בנתה פסל ענק להיללות שכונת נווה אליעזר.

ועכשיו: כפי שהבטחתי – לקט לינקים ענק ליום הכיפורים:

ראיון נדיר של ים המאירי עם שירין נאשט – וגם, סרטה של נשאט נשים ללא גברים נרכש על ידי יס – ולכן אתם יכולים לצפות בו במלואו – כאן.

1024, הגלריה הוירטואלית של יניב יהודה אייגר בוואלה! תרבות – מביאה אמנות דיגיטלית במיטבה בתערוכתה של דגנית אלייקים 'חוקי השתקפות' + טקסט יוקרתי מידיו הקסומות של ערן הדס.

המקום הטוב ביותר להעביר זמן ולגלות הפתעות חדשות ודברים שלא האמנתם שקיימים הוא כמובן הבלוג Theories of The Deep Understanding of Things. עכשיו אתם יכולים להצטרף גם למועדון המעריצים, שלניהולו הצטרף הצייר האהוב עליכם אלעד רוזן.

בשנת 1987 יאנה סטרבק הצטלמה בשמלה שכולה בשר, ועכשיו העולם משתולל כי לידי גאגא עשתה לה מחווה.

האמנית הכנועה והמוזיקאית שלא

האמנית הכנועה והמוזיקאית שלא

איך אפשר ליישר את מגדל פיזה ולהשאיר אותו עקום?

על המעצב אלסנדרו מנדיני ותערוכתו במילאנו.

דניאל ראוכוורגר חושף את המועמדים לגוטסדינר 2011 (סקר מי צריך לזכות לדעתכם בקרוב), מספר על תערוכות של ישראלים בחו"ל, על זה שרותי דירקטור היא היא המחליפה של תמי כץ פרימן בחיפה, ועוד הפתעות.

לקראת ראש השנה הסתובבתי עם אמי האהובה בקניון ערד, בביקור בסטימצקי פתאום קלטתי שזה מזה מעפן שאין לוח שנה של אמנות ישראלית בחנויות. ז"א, יש משהו, אבל זה רק של אמנים שכבר לא בין החיים. לכן ממש שמחתי שראיתי את הכותרת "אמנים ישראלים מציירים את לוח השנה שלכם", כשנכנסתי גיליתי שאף אחד מהאמנים הוא לא אמן, אלא שכולם מעצבים, למרות שיש שם מישהי שציירה את סיגלית לנדאו.

רוזן מקבל את הפרס בונציה

רוזן מקבל את הפרס בונציה

אלי ערמון אזולאי מקשקשת עם ביאנקה אשל גרשוני.

רותי קדוש מקשקשת עם הרולד רובין.

אלון הדר מקשקש עם ידיד רובין.

מיכל הניג מקשקשת עם יוצרי הקומיקס "היפסטר היטלר".

הנה משהו שנכון לעכשיו עבר יחסית בשקט – היצירה שבאמת היתה עלולה לעשות בלגאן בתערוכה 'איווט' אבל בכלל לא הוצגה שם אלא הוקרנה בקטנה בגלריה רוזנפלד – היא כמובן סרטו של המאסטר רועי רוזן "צא". משם העבודה נשלחה הישר לפסטיבל ונציה, וזכתה בפרס הסרט באורך קצר – בינוני.

בטיים אאוט, גליה יהב על "להוסיף חטא על פשע" בגלריה עינגע, ואיתן בוגנים בשיחה עם מיכל הלפמן (עמ' 131-3).

רון ברטוש מפנק במאמר על אביגדור אריכא.

תמר יוגב מתשאלת את פורח המוחות עודד הירש.

אושרת דותן על על פסטיבל סטואוצ'י הבינלאומי לאמנות.

יונתן אמיר פורש את דעתו על סוגיית אמנים ואריאל.

גדעון עפרת ממשיך לפתח את משנתו על מצב האמנות הישראלית היום, הפעם עם דניאל זילברברג.

דניאל זילברברג נפגשה גם עם שי קון, שאחרי ביקור בתערוכתו בחזי כהן, הבנתי למה הוא היה צריך לעבור לניו יורק כדי להצליח, זה משהו שלישראלים קשה לעכל.

Exclusif!

Exclusif!

בימים האחרונים פרסמתי בפייסטטוס שלי את הטקסט הבא: "להלן הודעה: לא רק יין זול הקרוב יפורסם במתכונת חג עמוסת לינקים ושות, וגם! באופן חד פעמי אשמח לפרסם גם "לוח" אם מישהו מחפש דירה, שותפים, סטודיו, המלצות ושאלות וכו – האפשרות פתוחה לאמנים ולדברים שקשורים לאמנות בלבד. את הנ"ל אנא שלחו בהודעה אישית.

להלן הפניות שקיבלתי:

מאיה אטון מחפשת מחליף קבוע לסטודיו שלה ברחוב אליפלט; 23 60 מ"ר מואר ומשופץ הסטודיו מאוד נח ונעים לעבודה ויכול להתאים גם לשני שותפים בבניין יש עוד סטודיות של אמנים ומעצבים ושכנים נחמדים 2500 ש"ח לפרטים 0526403945.

נטלי לוין מוסרת: מחפשים שותפ\ה לסטודיו, חלל גדול ונעים של 70 מ"ר ברחוב מטלון. החלל המיועד להשכרה הוא חלל פתוח של כ 40 מטר, תקרה גבוהה מאוד, השותפים הם ציירת ומוזיקאי. הכי מתאים לציירים נחמדים ונעימים. 1000 שח כולל הכל. נטלי 0507191119 – נמצאה שותפה, עכשיו נטלי צריכה גם עבודה: כתיבה\ הפקה\ הוראה ודי פתוחה לעוד הצעות. [email protected]

הבנות מהסטודיו הזה מחפשות שותף/ה שישית. כניסה בתחילת/אמצע אוקטובר, רחוב מנחם בגין 25 פינת נחמני. 135 מ"ר, מרווח , אופן ספייס משותף מואר ויפה! 950 ש"ח לחודש. [email protected]

דמיטרי מריינגוף מחפש דירה עבודה וגאולה: ותיק מלחמות אביד פוטושופ פלאש אילוסטרייטור ופאוורפויינט איור, עריכה, עיצוב, הנפשה, אסיסטנט-יות לא יודע כלום על בניית אתרים עדיין וגם מחפש דירה בדרום תל אביב לבד או עם שותף או שותפה אינטליגנטים ולא פרעחים. לא מיידי (אמא ומישה באיטליה עד סוף החודש). פייסבוק. הערת כותבת הטור: הבנאדם מוכשר אש.

אלדד מנוחין ממש רוצה להשכיר לידיים טובות בית+סטודיו עם כניסה נפרדת בית כיפי עם חצר ענקית אין דברים כאלה בראשל"צ 5500 ש"ח אלדד 0505930812 לינק 1, לינק פייססבוק.

מתן קדרוני מחפש עבודה בתחום האיור, אנימציה ועיצוב. אשמח לכל הצעה ופנייה . www.matankidrony.com  הוא סיים לא מזמן לימודי איור ואנימציה במכללת ויצ"ו, מחפש עבודה, פרילאנס, או קבועה.  עושה איורים לספרים, דיסקים, פוסטרים, אנימציות, עיצובים וקונספט.

שי יחזקאלי מוסר: "אמן חרוץ ומשכיל, בוגר התואר השני בבצלאל ובעל ניסיון ככתב מוזיקה ותרבות, מנהל רשתות-חברתיות, עוזר-הפקה במרכז לאמנות עכשווית ומנהל חנות ספרים, מחפש עבודה בעצם בכל תחום-אדמיניסטרציה, הוראת אמנות, עיתונות או כל דבר אחר שאינו כולל הגשת מזונות ומשקאות. ישמח לשלוח קו"ח מפוארים והמלצות נרגשות בהתאם לדרישה" 054-2345309 [email protected] הערת כותבת הטור: אם היה לי כסף, הייתי הפטרון שלו מזמן – ויוחזרו הפטרונים לאלתר!

ניר הינדי מוסר: מחפש דירה פליז במרכז העיר דירת חדר עד חדר וחצי..  אני חמוד וקשור לעולם האמנות….:)

נעמי מנדל מוסרת: אני מלמדת ציור בסטודיו יחד עם איה אליאב, יש לנו קבוצה נחמדה של תלמידים, ונשמח לפתוח עוד קבוצה לפרטים 0544252939  וגם: אני מחפשת דירה שמתאימה לזוג.

גל ווליניץ מוסר: אני מחפש עבודה בשיעורים פרטיים ו/או הדרכה בכל מסגרת תחומי ההתמחות שלי הם : תוכנות עריכה – פיינל קאט, פרימייר. תכנה גראפית – פוטושופ. מעבר לזה אני מעוניין ללמד בתחומים: רישום, וידאו ארט. המלצת המערכת: זה כריש.

רויטל פלקה מוסרת: בין סוף אוקטובר לסוף דצמבר אני משתתפת בתכנית רזידנסי לאמנים בברזיל ואז אחפש מישהו שיהיה בדירה שלי- דירה שווה בכרם התימנים, ברחוב של המנזר, ליד הים והשוק, קומת גלריה, סלון ומרפסת, כולל כל החשבונות זה 2200 ש"ח זה יוצא מה26.10 עד ה-20.12. פייסבוק.

ולסיום: סליחות אופציונליות בסצינת האמנות (רשימה חלקית, אתם מוזמנים להציע עוד).

הגלריסט:
סליחה ששכחתי שאתה קיים כל התקופה שלא היתה לך שום תערוכה ; את/ה לא רק שם באתר שלנו
סליחה שאיבדתי לך עבודות
סליחה שלא סיפרתי לך מי קנה את העבודה שלך
סליחה שהכרחתי אותך לשלם על המשקאות היוקרתיים בפתיחה

בעל המוזיאון:
סליחה שאני נותן לכולם תקציבים ורק לך לא
סליחה שפעלתי משיקולים כלכליים ולא אמנותיים
סליחה שפעלתי משיקולים אישיים ולא אמנותיים

עורכי העיתונים:
סליחה שלא חשבנו שאמנות בכלל מעניינת מישהו
סליחה שהעדפנו כל דבר שקשור בבר רפאלי על פני תרבות באופן כללי

האספן לאמן: סליחה שאני מוריד אותך במחיר גם כי אני יודע שאין לך ברירה.

האמן:
סליחה שהייתי אגו פריק
סליחה שלא ראית אף אחד ממטר לפני תערוכה
סליחה שתמיד הרגשתי שדופקים אותי (אבל אני בכל זאת אמן ישראלי)

סליחות כלליות:
תמיד אהבתי את מה שאתה עושה אבל אף פעם לא אמרתי לך
היו לי כוונות טובות
סליחה פשוט שתיתי יותר מדי יין זול

כותבת הטור:
סליחה שאולי פגעתי כאן במישהו או במישהו בכלל

לייק לכל

הדס

3 תגובות על לא רק יין זול ה-16.9.2010, טור מיוחד ליום כיפור

    סליחה על טוקבק שלא אומר כלום

    טוב, נראה לי שנגמר הסוס של הבלוג הזה. אנשים לא טיפשים. הבלוג היה צריך להיות יותר מאשר לוח מודעות של תערוכות ולחנקים לכתבות בעיתון הארץ או בפורטל וואלה!
    חבל

    הדס

    אוהב את הטור

    אל תהפכי אותו לקרקס, לא כדאי.

    תפתחי קבוצה בפייס בוק עדיף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *