רב ערב 28.6.2016

קארין זינגר | סיפור.עם תימן | תערוכת האמצע של התוכנית ללימודי המשך באמנות של המדרשה לאמנות | "דגירה: פרויקט מס' 1", אקו | רות נעם | חמש תערוכות יחיד בגלריה העירונית לאמנות

קארין זינגר, "מקום כמוס", בית מוזה, רעננה

קארין זינגר, "מקום כמוס", תערוכה חדשה
בית מוזה, רעננה
אוצרת: רותי חינסקי-אמיתי

פתיחה: מוצ"ש, 2.7.16, ב-20:30
נעילה:
24.7.16
בתערוכה "מקום כמוס" מציגה קארין זינגר שתי סדרות של ציורים המטפלות בדימויים שבודדה מסביבת חייה. באחת היא מציירת את שיחי האגבות הגדלים בצדי השבילים בסביבת מגוריה, ובאחרת הדימוי המטופל הוא המיטה שבחדר השינה. בתוך ובין שני מרחבים אלו, שעל פניו נראים כהפכים משלימים, מתרחשת יצירתה; בין המרחב הפרוץ וחסר ההגנה שבו שיחי האגבות הקוצניים צומחים כסבך מאיים – לבין המרחב המוגן, המוכר והאינטימי של המיטה הרכה שבחיקו של הבית.
בתהליך העבודה על התערוכה הפכו דימויים אלו למייצגים של מצבי נפש פנימיים ומאבקים ששיא ביטוים הוא בעבודת הווידיאו "המטלה השנייה". בעבודה זו מוחקת זינגר בטיפקס לבן את העלים של שיח האגבה המצולם. בפעולתה העקשנית, המתמשכת והחוזרת על עצמה, היא הופכת את פני השטח למרחב לבן, המעלה על הדעת תכריך המכסה את האגבה, כמו היתה יצור מפלצתי שעליו התגברה, כאנלוגיה למצבי התגברות והתפתחות בחיים.

בית מוזה, רח' תל-חי 3, רעננה. שעות פתיחה: ימים ב', ד', 16:00–19:00; שישי, 10:00–14:00; שבת, 10:00–14:00, 16:00–20:00.

סיפור.עם תימן בבית אבי חי, ירושלים

סיפור.עם תימן בבית אבי חי

שלישי–רביעי, 5–6 ביולי 2016

ימן בלוז מארחים את אהובה עוזרי
שלישי, 5.7.16, ב-20:30
ימן בלוז, הרכב הכוכבים הישראלי שאמון על המקצבים והניגונים התימניים בשילוב צלילים וכלים של הכאן והעכשיו, מארח לראשונה את אהובה עוזרי במופע ייחודי הלוקח אותנו למסע בזמן: מהמוזיקה התימנית המסורתית, דרך שנות הקסם של כרם-התימנים ועד למסכי הטלפון החכם של היום.
כרטיס: 60 שקל, סטודנטים: 30 שקל.

אלשבזי – מחווה לרבי שלום שבזי
רביעי, 6.7.16, ב-21:00
אנשי רוח, חוקרים, זמרות ופייטנים בערב המוקדש לדמותו רבת הפנים של גדול משוררי תימן, במפגש שבין עולמות הפיוט, השירה הסופית והמיסטיקה היהודית. בהשתתפות טוביה סולמי, ד"ר אורי מלמד וד"ר מנשה ענזי, וכן הפייטן יצחק נהרי והרכב זמרים מסורתי: יחיאל כהן, גיורא חזן, ליאור צדוק, ואביתר סעיד, הילה תם ועדי עמרם, גדול זמרי תימן אהרון עמרם ובניו אלרם ולירון.
מנחים: תום פוגל ויהונתן ודעי.
מחיר: 30 שקל, סטודנטים: 20 שקל.
הכניסה כוללת כוס שתייה ותערובת ג'עלה בשיתוף חברי הג'עלה הירושלמית של קפה קרוסלה.

הטעמים הנעלמים של המטבח התימני – סדנה קולינרית
שלישי, 5.7.16, ב-18:00

בהשתתפות משה דוד, דור שמיני למשפחת צורפים מתימן וחוקר המטבח התימני; וגילה פולדס, מסעדת נגילה, מסעדה טבעונית-צמחונית.
מחיר: 50 שקל. המפגש כולל טעימות.

מדרש הגדול – יצירה אבודה
שלישי, 5.7.16, ב-19:00

מדוע "מדרש הגדול", המיוחס לרב דוד עדני מהמאה ה-14, לא תפס מקום משמעותי בעולם המדרש? בהשתתפות: יוסף טובי, פרופסור אמריטוס בחוג לספרות עברית והשוואתית באוניברסיטת חיפה; ד"ר גלעד שפירא, חוקר ספרות המדרש.
הכניסה ללא תשלום, על בסיס מקום פנוי.

גלבי – פרשת חטיפת ילדי תימן בספרות העברית
רביעי, 6.7.16, ב-19:30

ד"ר עמוס נוי ישוחח עם הסופרת איריס אליה-כהן ועם המשורר שלומי חתוכה על המציאות ההיסטורית והבדיון הספרותי של הכאב.

הכניסה ללא תשלום, על בסיס מקום פנוי.
בית אבי חי, רח' המלך ג'ורג' 44, ירושלים.

"סטודיו פתוח 2016 – תקוות גדולות", תערוכת האמצע של התוכנית ללימודי המשך באמנות, המכללה האקדמית בית ברל

סטודיו פתוח 2016: תקוות גדולות
תערוכת האמצע של התוכנית ללימודי המשך באמנות של המדרשה לאמנות
המכללה האקדמית בית ברל
אוצרת: סמדר קרן

פתיחה: רביעי, 29.6.16, ב-19:00
מציגים: רוני אורן, גילת אלקסלסי, שולמית ביאלי, נורית גל, גיל דסיאנו-ביטון, עלינא דקל, מורן ויקטוריה סבג, ג'קלין פערל, רונית צתרי, גדי קוזיץ, סימה קירשנר.

 סוף שנה א' של התוכנית ללימודי המשך באמנות במדרשה חוזרת השנה לפורמט הסטודיו הפתוח – סוף-שבוע של תערוכות, פעולות ומפגשים אישיים עם אמני התוכנית בחללי התצוגה במדרשה. קבוצת המציגים השנה כוללת 11 אמניות ואמנים ממגוון גדול במיוחד של פרקטיקות אמנותיות.בערב הפתיחה יתקיים האירוע "מדיום Medium: רפי (1937–2007)" – פעולה אמנותית חד-פעמית של תקשור עם דמותו של רפי לביא ז"ל. לאורך האירוע יוצג פרויקט משותף לתלמידי שנה א' וב' באוצרותה של עינת עמיר: התערוכה "Unchain My Art" מסכמת סמינר פרויקטאלי בנושא שימוש בארכיונים מקוונים ובידע חופשי כחלק מהתהליך האמנותי.

"דגירה: פרויקט מס' 1"

"דגירה: פרויקט מס' 1"
אקו, מתחם אירועים ותרבות, חדרה

פתיחה: שישי, 8.7.16, ב-12:30
נעילה: 30.10.16

בקבוצת דגירה שמונה אמנים מדיסציפלינות מגוונות, רובם חיים ויוצרים בעין-הוד. המפגש הוביל את חברי הקבוצה לשיתוף פעולה מתמשך, שבמסגרתו נחקר נושא הדגירה כמושג תלוי-זמן, המסמל התפתחות והבשלה, וכמטפורה לתהליך יצירתי שאין בו ידיעה על הצפוי בסופו. תוצרי הדיאלוג הבין-תחומי ו"הדגירה" המשותפת יוצגו בתערוכה "דגירה: פרויקט מס' 1", במתחם אקו לאירועים ותרבות בחדרה. הבחירה להציג אמנות בחלל שאינו ממסדי-אמנותי נעשתה מתוך החשיבות שמייחסת הקבוצה לקירוב האמנות גם לצופים מזדמנים ומהרצון להציע דיאלוג אמנותי אחר.

מציגים: תמרה תורג'מן, ציור; רענן טל, צילום; נטע אשוח, אמנות הסיב; נופי רותם, מיצב צילומי; טלי גיל, מיצב בטכניקה מעורבת; ליאור פז, מיצב סאונד; עודד דוידוביץ', וידיאו-ארט; מרים לוי, אנקאוסטיק. הפקה: עלמה פרי. בפתיחה יתארח תיאטרון הפלייבק הדים.

אקו, מתחם אירועים ותרבות, רח' בעלי-המלאכה 31, חדרה.
שעות פתיחה: ראשון עד חמישי, 12:00–09:00, שישי, 12:30–09:00.
לפרטים: 054-8313623. מייל

רות נעם, "באין סערה", בית האמנים, תל-אביב, צילום: לירון שועה

רות נעם, "באין סערה"
בית האמנים, תל-אביב
אוצר: אריה ברקוביץ'

נעילה: 16.6.16

התכוונות, קשב וחיפוש ממלאים את חלל התערוכה. התחושה הראשונה היא של שיבוש. האם בריכה קטנה שחורה, לצד אוזניים גדולות המונחות על הרצפה, היא נוף מבשר רע? אוזניים גדולות עשויות בגוני עור שונים מונחות על הרצפה ונראות כבשר ממש. האוזניים רוטטות ספק בנשימה, ספק כפרפורי חיים אחרונים. בפינת הגלריה יורדת טיפת מים בקצב קבוע מהפנט וגולשת על גבי מערכת גיאומטרית של תעלות דקות וחשופות, עד אשר היא נופלת אל תוך אגן מים. המסלול המינימליסטי שנושא טיפה אחת שלמה ומתגלגלת אל מאגר מים והאוזניים הרוטטות בשקט במרכז החלל יוצרים אחדות ניגודים בין חיים ומוות, טבע ותרבות, מציאות ודמיון.

בית האמנים, רח' אלחריזי 9, תל-אביב, טל' 03-5246685. ב'-ה', 13:00-10:00, 19:00-17:00; ו', 13:00-10:00; שבת, 14:00-11:00.

חמש תערוכות יחיד בגלריה העירונית לאמנות, בית גורדון-לונדון, ראשון-לציון

חמש תערוכות יחיד בגלריה העירונית לאמנות
בית גורדון-לונדון, ראשון-לציון
אוצרת: אפי גן

פתיחה: מוצ"ש, 2.7.16ורדה יתום, "רוח חיים", מיצב פיסולי
בגלריה תלויים פעמוני ענק עשויים חומר קרמי ומהם משתלשלות רגליים. "מופע תלויים" מצמרר שאינו מתכוון להיות "מופע פעמונים". המיצב מדבר על הכלה, על תוך ועל משמעות, על התמלאות והתרוקנות, על רך וקשה, על היסטוריה ועל אל-זמניות. ורדה יתום היא אמנית פיסול בקרמיקה. עבודותיה הפיסוליות אקספרסיביות ומצליחות להפוך את החומר לכלי פיסולי מובהק, חזק, המחבר באחת בין פנים לחוץ, בין נפש לקליפתה.

דורון פישביין, "חום כמוס", ציור, מיצב וידיאו
יצירות מוקפדות, הנדמות כשייכות לעולם סמי-סוריאליסטי המחובר ומותך לאדמת המקום. אופי הקומפוזיציה מביא עולם הרמטי המייצר גיאוגרפיה מנטלית של תתי-מרחבים שנשענים על דימויים מוכרים, אבל בכל מהדהדת צרימה חזקה. פישביין מציג את היפה והמכוער לצד המאיים והמרגש, את הפחד מהמוות לצד התרבות המיליטנטית. חיפוש אחר "סדר עליון" אשר בו הפיזי מאורגן על-פי חוקי הטבע, כמהלך היפותטי שבפועל מאפשר שיח בין אלמנטים גרפיים על גבי הבד.

ג'ני בלוך, "Lap-Top", צילום
מעין דיוקן עצמי, שבו הדימוי העיקרי הוא גוף של אשה, ולמרות שנראה רק פרגמנט שעליו מונחים חפצים שונים בפורמט כמעט זהה, הרי שהמשמעת הצורנית מעניקה תוכן ואמירה לעבודה והאיפוק יוצר מתח.

אפרת גל-נור, "איים בזרם", ציור
גל-נור מציירת מעגלי תנועה מתוך המרחב האורבני שבו היא חיה ופועלת. ההבדלים מסמנים את הנוף ומטעינים אותו במשמעות סימבולית, פוליטית ומעמדית.

בן סיימון, "Overload", ציור
בן סיימון מציג ציורים הנעים על ציר שבין שטיחות המצע לניסיון להתייחס גם אל תלת-הממדיות של האובייקט המצויר. ה"הפרעה" מושגת באמצעות גרוטסקה, צבעוניות ובחירת הדמות המצוירת. הציור מציע דשנות "לא שייכת", ועם זאת נוכחת, קולנית, עזה ומקורית.

מירי איתן-שדה, "שכוי", הגלריה העירונית בית אמני הרצליה

"שכוי", מירי איתן-שדה
הגלריה העירונית – בית אמני הרצליה בשיתוף היכל-העיר
אוצרת: שוש אינדיקן

נעילה: 30.6.16

מירי איתן-שדה, ציירת ואספנית אמנות, תושבת הרצליה, החלה לצייר לפני כשני עשורים, לאחר קריירה ארוכה כפורצת דרך בתחום היזמות וההייטק. הציור משמש עבורה סטארט-אפ עדכני שבאמצעותו היא מבטאת את הטוטאליות הרבגונית של החיים. הציור מאפשר לה לבטא עולם פנימי וחיצוני, המבוסס על שילוב בין הומור לכאב ובין התפרצות הרגש לשכל, תוך שהיא מקיימת דיאלוג עם הסביבה, ויחד עם זאת מגשרת על פערי זמן ומקום. ציוריה עשירים צבע ותנועה ואקספרסיביים. התרנגול, מוטיב חוזר בציוריה, מסמל את החיפוש התמידי אחר האיזון בין "התכונות הגבריות" הקיימות בה כיזמית ומנהלת לבין "תכונות נשיות" כרכות, הכלה ואמהות.

הגלריה העירונית, בית אמני הרצליה, רח' בן-גוריון 5, הרצליה.
התערוכה בחסות ראש עיריית הרצליה, משה פדלון

***

רואים אמנות. מדברים אמנות. חוקרים אמנות
החוג לתולדות האמנות, אוניברסיטת תל-אביב

תוכנית למצטיינים: תוכנית ייחודית בתולדות האמנות לקראת קריירה במקצועות האמנות כמו מחקר, ביקורת, אוצרות ועוד. עם אורחי התוכנית נמנים מנהלי מוזיאונים ואוצרים מהמוסדות המובילים בעולם: לובר, אופיצי וגטי. התוכנית כוללת סמינריונים יישומיים במוזיאונים וגלריות בארץ, שיעורים בכתיבת ביקורת אמנות, כיתות אמן, התנסות בחומרים ובטכניקות וסמינר יישומי בפריז במימון החוג. נושאים נוספים: מקבץ ייחודי באמנות ישראלית לקראת קריירה מחקרית; לימודי תיאוריה והיסטוריה של הצילום; אמנות גלובלית.

מסלול ישיר לתואר ראשון ושני בארבע שנים.
מלגות למצטיינים בכל התארים, כולל מלגות קיום בלימודי תואר שני.

למידע מלא באתר החוג.להרשמה ולקבלת ייעוץ יש לפנות למזכירות החוג: [email protected], 03-6408482, 03-6409481.

מתוך התערוכה "פרעה בכנען – הסיפור שלא סופר"

סיור חד-פעמי במוזיאון ישראל בהדרכת שני ורנר וד"ר דוד שפירא

8.7.16, בשעות 10:30–14:00

Talking Art מגיע לירושלים לסיור מיוחד במינו בין שלל התערוכות המוצגות במוזיאון ישראל. הסיור ישלב ביקור בתערוכה "פרעה בכנען – הסיפור שלא סופר", בהדרכת ד"ר דוד שפירא, מומחה למקרא ולמצרים העתיקה, וסיור בתערוכות היחיד של האמנים הישראלים יצחק דנציגר ואפרת נתן, בהדרכת שני ורנר. הסיור כולו נרקם כמעין מסע בזמן הישראלי ובאמנות הישראלית, כאשר תערוכה אחת מובילה באופן ישיר לאחרת וכולן מספרות את סיפורו של המקום הזה ושל האמנות הישראלית שצמחה בו.

אורך הסיור 3.5 שעות (כולל הפסקה)
כרטיס: 240 שקל
המחיר כולל כניסה למוזיאון ולכל התערוכות המוצגות
מספר המקומות מוגבל ל-20 משתתפים
לפרטים נוספים
לרכישת כרטיסים

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

1 תגובות על “רב ערב 28.6.2016”

    כמה מאמצים עושה המדרשה בהקמת מורשת 'רפי'
    כמו בחיים, גם מות האב לא פותר את הבעיה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *