הדס עפרת יזכה בפרס ישראל בתחום אמנות הבמה, תיאטרון ומחול לשנת תשע"ו

מנימוקי הפרס: "זה כשלושה עשורים, בצניעות ובמחויבות אמנותית וחברתית, סולל הדס עפרת דרך ייחודית מירושלים לישראל ולעולם, כאמן, כיזם, כמנהל, כתלמיד וכמורה, ומהווה מגדלור ומקור של השפעה על דורות של יוצרים וצופים"

שר החינוך נפתלי בנט אישר את המלצת ועדת הפרס בראשותה של ד"ר דיתי רונן, ולצדה חברי הוועדה נעמי פורטיס וגיא בירן.

בנימוקי ועדת הפרס צוין כי "עפרת הוא אמן יוצר מצוין ויוצא דופן במקוריותו, בסגנונו ובעמדתו האמנותית והחברתית. פעילותו האמנותית מגדירה מחדש, פעם אחר פעם, את תחום התיאטרון בפרט ואת תחום אמנויות הבמה בכלל. יצירתו הבינתחומית, שליבתה אמנות המופע, פועלת בדיאלוג עם תחומי אמנות שונים ומגוונים, עם קהילות וסביבתן החברתית, עם מרחבים שונים ובכללם מרחבים ציבוריים, עם תחומי ידע ומחקר ועם סוגות שעל-פי רוב אינן נכללות בתוך גבולות האמנות.

"הדס עפרת יזם, היה שותף בייסוד ובהקמה וניהל שורה של מוסדות משמעותיים, מחדשים ומשפיעים בשדה הפעולה האמנותית והחברתית בישראל, ובהם תיאטרון הקרון, בית-הספר לתיאטרון חזותי, תיאטרון הזירה הבינתחומית, הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון בובות ופסטיבלים וארגונים נוספים. זה כשלושה עשורים, בצניעות ובמחויבות אמנותית וחברתית, סולל הדס עפרת דרך ייחודית מירושלים לישראל ולעולם, כאמן, כיזם, כמנהל, כתלמיד וכמורה, ומהווה מגדלור ומקור של השפעה על דורות של יוצרים וצופים".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *